AX GTI VS SAXO 1.6 VTS
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
AX GTI VS SAXO 1.6 VTS
hee heb hier een paar vragen waar ik niet uit kom..
AXGTI 1.4 8 klepper vs
Saxo VTS 1.6 8 klepper
past een Group-N-Chip van een Citroën ax GTI ook op een Saxo VTS ? 8 klepper ??
en past een spagetti uitlaat spruitstuk van een ax GTI ook op een 1.6 VTS ?
AXGTI 1.4 8 klepper vs
Saxo VTS 1.6 8 klepper
past een Group-N-Chip van een Citroën ax GTI ook op een Saxo VTS ? 8 klepper ??
en past een spagetti uitlaat spruitstuk van een ax GTI ook op een 1.6 VTS ?
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
chip van een ax gti past niet in een saxo, reden is dat het een compleet ander model ecu betreft.
een uitlaatspruitstuk van een 1.4 mpi (GTI of XSI blok dus) past onder een 1.6 8V blok, het is dezelfe blokhoogte en heeft een identiek boutpatroon voor het spruitstuk. misschien moet je wat aanpassen bij de bevestisgingsteun ter hoogte van de bak en komt je lambda sonde op een andere plaats te zitten.
kleine toevoeging: ook van een monopoint of carb 1.4 zal het spruitstuk passen op de kop, de steun bij de bak is anders bij een aluminium onderblok dus dat wijkt dan vaak af. sommige oudere spaghetti's zijn zonder lambda ring, die moet je er dan dus inlassen.
P.
een uitlaatspruitstuk van een 1.4 mpi (GTI of XSI blok dus) past onder een 1.6 8V blok, het is dezelfe blokhoogte en heeft een identiek boutpatroon voor het spruitstuk. misschien moet je wat aanpassen bij de bevestisgingsteun ter hoogte van de bak en komt je lambda sonde op een andere plaats te zitten.
kleine toevoeging: ook van een monopoint of carb 1.4 zal het spruitstuk passen op de kop, de steun bij de bak is anders bij een aluminium onderblok dus dat wijkt dan vaak af. sommige oudere spaghetti's zijn zonder lambda ring, die moet je er dan dus inlassen.
P.
Last edited by PeterM on SatFeb20, 2010 5:58:07 PM, edited 1 time in total.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
Geen verdelerkap hebben heeft niets te maken met het feit of het een GTI (multipoint) is of niet.
De 'gewone' GTi (monopoint) kan namelijk ook een motor hebben die geen verdeelkap heeft (het KDX-blok).
Dat blok naast het kleppendeksel waar de bougie-kabels op zitten is DIS-bobine. Deze wordt gebruikt bij AX-motoren met een Bosch MA3.0 ECU (1.0i monopoint), Bosch MP3.1 ECU (1.4i multipoint) en Magneti Marelli G6.11 ECU (1.1i monopoint).
De 'gewone' GTi (monopoint) kan namelijk ook een motor hebben die geen verdeelkap heeft (het KDX-blok).
Dat blok naast het kleppendeksel waar de bougie-kabels op zitten is DIS-bobine. Deze wordt gebruikt bij AX-motoren met een Bosch MA3.0 ECU (1.0i monopoint), Bosch MP3.1 ECU (1.4i multipoint) en Magneti Marelli G6.11 ECU (1.1i monopoint).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
, dat is inderdaad de correcte info Ivar!Browny wrote:www.hansanders.nl
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Dyslexie kan hier inderdaad niet de oorzaak van zijn .Browny wrote:www.hansanders.nl
En gebruik de zoekfunctie