Het is mooi k*t! Fotos inside/ hulp gevraagd

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Het is mooi k*t! Fotos inside/ hulp gevraagd

Post by corking »

Beste mede axers, ik denk dat het doek snel valt als ik de oplossing niet weet voor mijn ax.

ze zijn van vanochtned 9 uru tot nu bezig geweest om hem weer aan de praat te krijgen., tevergeefs, er schijnt een storing te zijn of dergelijk iets, veel onderdelen zijn vervangen door andere, en zitten er ook op. nieuwe accu, nieuwe onstekingsmodule, ect ect noem maar op.

hij staat nu weer voor de deur en ik ben er mee bezig alles weer vast te maken, ik kon het niet laten toch even te vragen waar een aantal stekkertjes op moeten, ik heb hierbij ook fotos geupload en die zullen hieronder te vinden zijn.

ik weet me echt geen raad meer met mijn wagen, ik kon hem daar laten dan konden ze hem slopen, maar dat wil ik niet, ben er te gehecht aan,

is er iemand die mij kan helpen? ik wil graag weer rondrijden.

kabels trekken kan ik trouwens niet en mijn verstand van de wagen is bekant maar 10/100 dus als iemand een helpende hand wil bieden om deze auto te kunnen laten rijden of te behouden voor de sloop hoor ik eht graag
hier de fotos
Image Deze 2 stekkertjes? waar horen die
Image Deze 2 stekkertjes? waar horen die
Image ziet er goed uit? p1
Image ziet er goed uit? p2
Image ziet er goed uit p3?
Image waar is dit stekkertje van
Last edited by corking on SatFeb20, 2010 3:55:06 PM, edited 1 time in total.
Image

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

nogmaals het zou hier om een elektronische storing gaan zei die, en er was iets met de brandstofpomp ofzo dat iemand een kabel had doorgelegd naar achteren? maar daar weet ik niks van
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die blauwe en die zwarte zijn van je lambda sonde en je auto loopt niet/niet goed als je die niet aansluit...

Denk te zien dat deze van je lambda afkomen, dus je moet even zoeken naar waar ze dan op moeten (moet wel ergens daar zijn meestal)


Die andere stekkertjes horen los.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

waar zit die lambda sonde precies? heb je een tekeningetje? dan kan ik even die vastzetten en dan de powerfiilter ding er weer op, en proberen.

trouwens, bij dat zwarte ding waar de powerfilter op zat, zaten eerst 2 slangen, maar omdat ik bij zon zwarte garage ben geweest en dat ding gratis weer mee kon nemen, zijn die er nu af, tevens als de schroefjes voor de stuurkast onder eht stuur, moet weer vastzetten, maar wat voor schroefjes heb ik daar voor nodig?>
en kan ik zonder die 2 slangetjes rijden? 1tje was loos, de andere weet ik niet meer
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Het is mooi k*t! Fotos inside/ hulp gevraagd

Post by Pgoddijn »

Image
Image
Lijkt me dat deze twee foto's dezelfde kabels laten zien? Dan lijkt het me dat je lambda niet zit aangesloten, maar geen zekerheid. Bij de GTI zijn het een witte en een rode, maar wel dezelfde soort stekkers.

Image
Je kleppendeksel is vies, maar dat ene stekkertje (bruin) hoort los te zitten voor diagnose.

Image
Je kleppendekselpakking is wat gescheurd, daarom ook die hoeveelheid olie. Kabelboom lijkt ok, maar zit je ECU niet ondersteboven? Bij mij zit de stekker op de ECU aan de kant van je ruitenwisservloeistof vulslang.

Image
Je injectiehuis is ontzettend vies! Schoonmaken met motorreiniger, anders remmenreiniger. Wel is er geprutst met de kabels.

Image
Deze stekker is om te kijken of je radiatorventilator het wel doet. Deze moet je dan kortsluiten (met zichzelf dus) en het contact op stand 1 zetten. Voor de rest hoort ie inderdaad los te liggen.


Er kan nog het een en ander zijn wat ik allemaal niet zie, wachten op andere reacties. Maar hoe dan ook succes gewenst!
Image

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

ik heb even nog meer fotos gemaakt.
Image
Image wat moet ik met die 2 uiteinden doen?
Image moet dat witte ding wel vastzitten? zat eerst los
Image wat moet ik hiermee
Image overzicht
Image linkse kant motor
Image
Image zo staat ie er nu bij :(
Image

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

iemand precies foto van waar ik die lambasonde stekkers kan aansluiten? als die erop zitten zet ik de powerfilter er weer terug op en ga ik even proberen
Image

reg10
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Post by reg10 »

foto 1 + 2 is idd lamdasensor.
foto 3 kan ik zo 1-2-3 niets verkeerd zien.
Foto 4 beetje een puinhoop maar verder ok.
foto 4 ok.
foto 5 geen idee (dacht iets om te testen of je koelfan werkt).

Geef me maar een belletje als de auto in Breda of omgeving staat, dan kom ik wel even kijken of ik je weer mobiel kan krijgen. Zie PM

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Image
Niets raars, dunkt me.

Image
1 (volgens mij de linker/dichtsbijzijnde) dient ergens op te zijn aangesloten, de rechter dient naar je normale luchttoevoerbuis te gaan. Is vacuum. Maar is niet van toepassing vanwege je open luchtfilter, daarom zorgen dat je hem afdopt (dichtmaken).

Image
Zie meerdere witte dingen. Niet bijzonder duidelijk.

Image
Geen idee wat je hiermee moet. Waarschijnlijk gewoon laten zitten?
Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Blauw/ zwarte stekker: Lamda, dat ding wat in je uitlaat zit, volg de stekkers..
Als die wel zijn aangesloten kunnen het ook nog sensorstekkers zijn, die zitten links aan de zijkant van je blok (rechts als je voor de auto staat en je in de motorruimte kijkt), onder de verdelerkap dus.

Bruine moet niet aangesloten zijn, rode kleine stekker ook niet.

Aansluitingen op luchtfilter sturen een klep aan in de aanzuigslang voor warme of koude lucht.
Die klep zit in de slurf net achter de radiateur.
Op het injectiehuis zit dan een kleine aansluiting die met een klein vacuumslangetje verbonden zit op dat luchtfilteraansluitinkje.
Wat is nu het probleem, geen vonk of geen benzine?
Bij een AX is het probleem nooit zo groot...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Ik begin me een beetje af te vragen of je wel de goeie ecu erin hebt zitten.....

Die tuutjes bij je luchtfilter zitten er namelijk voor de warm/koud stand van je luchtinlaat (die met een zilver pijpje naar de beschemkap van je uitlaatspruitstuk gaat)
De andere is een vacuümslangetje die naar je ecu moet gaan.... maar ik zie op je ecu helemaal geen vacuüm tuutje om het slangetje de bevestigen.............

Als je de open lucht filter gebruikt kan je één van de twee tuutjes gewoon afsluiten, daar loopt ie niet slecht van.

Ik vind de ecu er ook erg nieuw uitzien... aangezien het een monopoint met verdeelkap is, is het geen ph3, dus voor 1994?

Ohja en je Lambasonde zit idd in je uitlaat. Die moet je vanaf het spruitstuk even volgen naar achteren toe, dan kom je hem vanzelf tegen. En die twee stekkertjes zijn zeker van je lambasonde. Dus grote kans dat ie daar door niet wil starten.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

v.andriessen wrote:Ik begin me een beetje af te vragen of je wel de goeie ecu erin hebt zitten.....

Die tuutjes bij je luchtfilter zitten er namelijk voor de warm/koud stand van je luchtinlaat (die met een zilver pijpje naar de beschemkap van je uitlaatspruitstuk gaat)
Volgens mij hebben maar weinig ECU's zo'n vacuumslang naar de ECU. Kan het momenteel ook niet nakijken, heb voor m'n huis alleen maar een GTI en een First staan. GTI heeft sowieso die slang naar de ECU en de First heeft een Magneti Marelli en heeft dat dus ook niet.
Mijn TRS heeft dat trouwens ook niet, maar dat is ook een ouder modelletje.

Trouwens, ik dacht te zien dat het hitteschild al weggehaald was... En dan kan het nog voorkomen dat dat pijpje er niet opzit, net zoals bij de GTI (of heb jij dat dan weer wel?)
Image

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

heb je de ecu al is uitgelezen?

welke storing codes geeft hij dan?

voor de ecu uitlezen heb je maar 1 stroom kabeltje nodig.
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Je Orga nummer is zo te zien 5607 (op de rechter veerpoot).

Je auto is dus geproduceerd op 16 Mar 1992.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Pgoddijn wrote:
v.andriessen wrote:Ik begin me een beetje af te vragen of je wel de goeie ecu erin hebt zitten.....

Die tuutjes bij je luchtfilter zitten er namelijk voor de warm/koud stand van je luchtinlaat (die met een zilver pijpje naar de beschemkap van je uitlaatspruitstuk gaat)
Volgens mij hebben maar weinig ECU's zo'n vacuumslang naar de ECU. Kan het momenteel ook niet nakijken, heb voor m'n huis alleen maar een GTI en een First staan. GTI heeft sowieso die slang naar de ECU en de First heeft een Magneti Marelli en heeft dat dus ook niet.
Mijn TRS heeft dat trouwens ook niet, maar dat is ook een ouder modelletje.

Trouwens, ik dacht te zien dat het hitteschild al weggehaald was... En dan kan het nog voorkomen dat dat pijpje er niet opzit, net zoals bij de GTI (of heb jij dat dan weer wel?)
ik heb een pijpje op mijn Ecu zitten... Maar ik heb dan weer een dis ontsteking. (die binnenkort wordt geupgrade)
misschien is het juist wel dat het alleen bij een dis onsteking een tuutje op je ecu zit....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

Hij rijd weer bedankt man :D
Image

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

reg10 wrote:foto 1 + 2 is idd lamdasensor.
foto 3 kan ik zo 1-2-3 niets verkeerd zien.
Foto 4 beetje een puinhoop maar verder ok.
foto 4 ok.
foto 5 geen idee (dacht iets om te testen of je koelfan werkt).

Geef me maar een belletje als de auto in Breda of omgeving staat, dan kom ik wel even kijken of ik je weer mobiel kan krijgen. Zie PM
nog bedankt voor alle hulp man! hij rijdt weer dat is het voornaamste :D
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Wat heb je nou precies gedaan om hem weer rijdend te maken?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

alle stekkers losgetrokken lambda omgelegd enzo, heb sluiting. alle open draden dicht gemaakt met tape enzo., heel auto gecheckt ect,

moet nieuwe kabelboom hebben
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, dan maar kijken of je er een op de kop kunt tikken voor een Bosch. En als je een goeie hebt is het nog een hoop werk hoor. Maar minder dan continue bezig blijven om kabelbreuken in je huidige boom te verhelpen door eraan te trekken (want wat kun je anders?)!

Maar blijkbaar allemaal dezelfde conclusies getrokken als het gaat om afbeeldingen.

Wel ff je injectiehuis schoonmaken, scheelt behoorlijk qua brandstofkosten (mijn voormalige First ging van 1:8 naar 1:17 :shock:)!
Enneh, ik vermoed inmiddels voornamelijk die stekker naar je injectiehuis (witte, rechts van je gaskabelaansluiting). Wel vonk, geen benzine, klonkt alsof het idd daar misgaat.

Blij dat ie weer rijdt!
Image

Post Reply