Bumpert omwisselen....geeft bij voorbereiding al probs....

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Bumpert omwisselen....geeft bij voorbereiding al probs....

Post by Rock's »

Hoeveel tijd heb ik nodig om een bumper te demonteren en (een andere) te monteren ?
Zijn er dingen waar ik op moet letten ?

(ik vraag dit omdat ik niet erg veel tijd heb,......en ik wil eigenlijk niet een week gaan rondrijden ZONDER bumpert :wink: ....)

Cheers,
R.
Last edited by Rock's on SunJun13, 2004 6:16:48 PM, edited 1 time in total.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by axgt-er »

Voorbumper?? 1 uurtje, het kan in minder tijd, maar je zult altijd zien dat iets niet wil meewerken.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Voor is inderdaad iets meer werk, omdat je zo lastig bij die bouten kan komen, met name de passagierskant is lastig met het ruitesproeier tankje in de weg. Op de sloop was ik redelijk snel klaar, omdat er 1 kant al loshing, montage heb ik nog niet gedaan, omdat ik em eerst wil laten spuiten.
Achterbumper is 10 minuten werk ofzo, dat stelt echt helemaal niks voor.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Het gaat om de voorbumpert.... ik hoop er volgende week een saxo bumpert onder te hebben..... :D

Ik mag dus gokken op 30 minuten voor demontage en 45 tot 60 minuten voor montage......

Dan maak ik ff 2 uurtjes vrij........ bedankt voor de reacties ! :D
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik kan rustig 2 weken de tijd nemen,....

Ik ga net ff alle boutjes alvast insprayen met wd40 .......kom ik al op de volgende problemen......

Ik krijg de knipperlichten niet lost,.... ik ken het systeem van indrukken in het midden en lostrekken, maar die van mij zitten vast met een palletje boven en een palletje onder......en die palletjes krijg ik helemaal niet los.......(zonder het te slopen)

Probleem 2,...... ik mis een blokje van het ophangsysteem van mijn donorbumper (zo'n blokje aan de zijkant die in een houdertje klemt).....
Ik denk,....no probs.... haal ik gewoon van mijn Volcane bumpert af......IS HET EEN HEEL ANDER OPHANGSYSTEEM !!!

Ik kom dus volgende week niet met en Saxo bumper ...... en hier baal ik echt onwijs van.......

Heeft iemand toevallig zo'n kl*te blokje liggen,.... en weet iemand hoe ik die knipperlichten loskrijg ?????

Cheers,
R.
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Rock's wrote:Ik kan rustig 2 weken de tijd nemen,....

Ik ga net ff alle boutjes alvast insprayen met wd40 .......kom ik al op de volgende problemen......

Ik krijg de knipperlichten niet lost,.... ik ken het systeem van indrukken in het midden en lostrekken, maar die van mij zitten vast met een palletje boven en een palletje onder......en die palletjes krijg ik helemaal niet los.......(zonder het te slopen)

Probleem 2,...... ik mis een blokje van het ophangsysteem van mijn donorbumper (zo'n blokje aan de zijkant die in een houdertje klemt).....
Ik denk,....no probs.... haal ik gewoon van mijn Volcane bumpert af......IS HET EEN HEEL ANDER OPHANGSYSTEEM !!!

Ik kom dus volgende week niet met en Saxo bumper ...... en hier baal ik echt onwijs van.......

Heeft iemand toevallig zo'n kl*te blokje liggen,.... en weet iemand hoe ik die knipperlichten loskrijg ?????

Cheers,
R.

Als je het slim aanpakt, licht je beide koplampen dr ff uit, dan kan je de beugels aan de kant van de bumper losmaken, die zitten in kunststof gedraaid, dus kan ie niet vastgerot zitten. Knipperlichten zitten ook vastgeschroefd dacht ik, aan de kant van de koplampen, die losmaken, en dan zou ie dr zo uit moeten kunnen.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Koplampen zijn er zo uit,.... 2 tellen
Moertjes van de knipperlichten is in 45 seconde gepiept, maar ze zitten ook geklemd :? ... en dat krijg ik niet los :?

Die montage blokken zitten aan de zijkant van de bumper,.. het is een lost (vierkantig) blokje die je kan monteren aan de bumper en aan de auto.

Bij mij is het een ander systeem,..... hoewel de voorbereiding voor van die blokker er wel zit..... ik heb dus 1 montageblok nodig.....euh,.... voor a.s. zaterdag :wink:
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

mmm, dat zou alleen maar geklemd moeten zitten, ik kan mn 2e set witte knipperlichten hier zo niet vinden, anders had ik ff gekeken dr naar. Voor dat montageblok, een willekeurige sloper pakken, en ze daar ff van een AX aftrekken?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Goed dat ik dat nou hoor van dat montageblok. Ik haal v/d week een witte GT bumper op in katwijk. Ken ik mooi ff kijke of die blokjes d'rbij zitten, anders wordt het afdingen :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Als ze er wel op zitten,..........dan heb je er 2 over :) ............laat ik er nou net 1 zoeker :wink:

Cheers,
R.
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Knipperlichten zitten niet geklemd. Maar aan de zijkant vast met zo'n jemoetmeindrukkenanderskrijgjejelampernooituit sprinkplank achtig iets. Aan de buitenkant va je auto. Met een schroevendraaier Ongeveer in het midden van de lamp. Dus tussen de knipper en je zijscherm in. Succes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply