k@$%t Remmen
Moderators: Rock's, webmasters
En begin bij de ontluchtingsnippel aan het eind van de langste remleiding en werk zo toe naar de kortste remleiding.
Inderdaad, de Eezibleed van Gunston!
Maar je kan het ook gewoon met een hulpje dat jij instrueert van bij het wiel waar je op dat moment bezig bent.
>>> Misschien moeten we alles in deze thread eens samenvatten in een HOWTO als die er niet al is?
Inderdaad, de Eezibleed van Gunston!
Maar je kan het ook gewoon met een hulpje dat jij instrueert van bij het wiel waar je op dat moment bezig bent.
>>> Misschien moeten we alles in deze thread eens samenvatten in een HOWTO als die er niet al is?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Nee, niet bij de langste leiding beginnen!jk wrote:En begin bij de ontluchtingsnippel aan het eind van de langste remleiding en werk zo toe naar de kortste remleiding.
Inderdaad, de Eezibleed van Gunston!
Maar je kan het ook gewoon met een hulpje dat jij instrueert van bij het wiel waar je op dat moment bezig bent.
>>> Misschien moeten we alles in deze thread eens samenvatten in een HOWTO als die er niet al is?
Aan een uitgebreide howto wil ik evt wel helpen.
Op technisch staat ook wel nog wat info.
- echteeendrijder
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SatFeb13, 2010 8:58:57 PM
- Location: Nieuw Weerdinge
Sorry, ik had je eerdere uitleg (het schema) over het hoofd gezien.citrofenwick wrote:Nee, niet bij de langste leiding beginnen!jk wrote:En begin bij de ontluchtingsnippel aan het eind van de langste remleiding en werk zo toe naar de kortste remleiding.
Inderdaad, de Eezibleed van Gunston!
Maar je kan het ook gewoon met een hulpje dat jij instrueert van bij het wiel waar je op dat moment bezig bent.
>>> Misschien moeten we alles in deze thread eens samenvatten in een HOWTO als die er niet al is?
Aan een uitgebreide howto wil ik evt wel helpen.
Op technisch staat ook wel nog wat info.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat kan goed zijn hoor. Mijn potje was inmiddels ook leeggelopen na een weekje of 2 stilstand zonder remmerij op.echteeendrijder wrote:Ben nog iets vergeten er bij te zeggen...
Het rempotje was helemaal leeg toen we de AX kochten..
Mischien maakt dat ook nog iets uit..![]()
Ben je trouwens wel zeker dat je HRC nog goed is? Misschien is het handig als je eens een andere pomp zou proberen.
Maar ik zou ze iig toch eerst eens ontluchten.
@jk: snix

Ik las hier ergens dat iemand een AX heeft gekocht waarbij de achterremschoenen niet aanwezig bleken te zijn.
Is dat deze AX?
(Er stond laatst zo'n auto op Marktplaats, achterremschoenen als noodmaatregel (?) verwijderd door de Wegenwacht (?)).
Dat zou ook kunnen verklaren waarom je geen remvloeistof in het reservoir aantrof (als je remt terwijl er geen remschoenen zijn en de remcilinder niet is geblokkeerd met een stevige draad of klem, dan druk je de zuigers uit de cilinder en spuit de remvloeistof in de remtrommel).
Is dat deze AX?
(Er stond laatst zo'n auto op Marktplaats, achterremschoenen als noodmaatregel (?) verwijderd door de Wegenwacht (?)).
Dat zou ook kunnen verklaren waarom je geen remvloeistof in het reservoir aantrof (als je remt terwijl er geen remschoenen zijn en de remcilinder niet is geblokkeerd met een stevige draad of klem, dan druk je de zuigers uit de cilinder en spuit de remvloeistof in de remtrommel).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Dat kan inderdaad, bij mij lag de remschoen er los in en moest de remcilinder ook vervangen worden. De ANWB haalt de remschoen er als noodmaatregel uit, omdat het wiel kan blokkeren als deze er los in zit.
Of dat bij deze AX ook het geval is weet ik niet.
Als je rempotje helemaal leeg was, zul je waarschijnlijk ook de HRC moeten ontluchten, zal vast al ergens uitgelegd staan.
Of dat bij deze AX ook het geval is weet ik niet.
Als je rempotje helemaal leeg was, zul je waarschijnlijk ook de HRC moeten ontluchten, zal vast al ergens uitgelegd staan.
To finish first, you'll first have to finish!
- echteeendrijder
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SatFeb13, 2010 8:58:57 PM
- Location: Nieuw Weerdinge
He..
Toen we de auto kochten stond er in de adv. dat de remcilinder lek was.
Dat was voor ons niet zo'n probleem (dachten we) dus hebben we de AX bekeken, en toen zagen we dat het potje met de remolie ook leeg was.
Maar we hebben toch de auto gekocht, onderweg remolie er op gedaan, en gassen met die bak.
Nu is alles vervangen, en zijn we bezig (nog steeds) met ontluchten.
Gisterenavond hebben we de AXie maar naar een garage gebracht, die gaat m ontluchten als het goed is....
Toen we de auto kochten stond er in de adv. dat de remcilinder lek was.
Dat was voor ons niet zo'n probleem (dachten we) dus hebben we de AX bekeken, en toen zagen we dat het potje met de remolie ook leeg was.
Maar we hebben toch de auto gekocht, onderweg remolie er op gedaan, en gassen met die bak.
Nu is alles vervangen, en zijn we bezig (nog steeds) met ontluchten.
Gisterenavond hebben we de AXie maar naar een garage gebracht, die gaat m ontluchten als het goed is....
Fijn dat je nog gezond en wel thuisgekomen bent.echteeendrijder wrote:He..
Toen we de auto kochten stond er in de adv. dat de remcilinder lek was.
Dat was voor ons niet zo'n probleem (dachten we) dus hebben we de AX bekeken, en toen zagen we dat het potje met de remolie ook leeg was.
Maar we hebben toch de auto gekocht, onderweg remolie er op gedaan, en gassen met die bak.
Nu is alles vervangen, en zijn we bezig (nog steeds) met ontluchten.
Gisterenavond hebben we de AXie maar naar een garage gebracht, die gaat m ontluchten als het goed is....

(Ik moet toegeven dat ik vele jaren geleden, uit voorzorg rond middernacht omdat er dan weinig verkeer en politie op de weg is, een Saab zonder remmen van Leiden naar Delft heb helpen brengen, als sleep, maar bij een Saab 96 werkt de handrem gelukkig op de voorwielen).
Als alle kinderziektes zijn weggewerkt (die had mijn AX ook en die zijn nu in een week of wat allemaal opgelost) heb je er een fantastische auto aan.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
- echteeendrijder
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SatFeb13, 2010 8:58:57 PM
- Location: Nieuw Weerdinge
- echteeendrijder
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SatFeb13, 2010 8:58:57 PM
- Location: Nieuw Weerdinge