Vlammen uit de uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 119
- Joined: SatJul25, 2009 10:59:48 PM
- Location: Eindhoven
Vlammen uit de uitlaat
Kijk even serieus over dit onderwerp:P
Kan iemand een HOWTO maken voor de AX voor een zelfgemakte flamekit zeg maar erin te zetten?
http://www.twenteracingscene.com/thread ... ed-of-niet
QUOTE:
extra brandstof inspuiten in je uitlaat is niet nodig, die uitlaatgassen doen de trick al wel. Speciaal kitje hoeft ook niet, gewoon een stel bougies en een schakelaartje and you're set. Moet ik ook nog es een x doen...
Zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=FAu59RQR ... re=channel
Dennis,
Kan iemand een HOWTO maken voor de AX voor een zelfgemakte flamekit zeg maar erin te zetten?
http://www.twenteracingscene.com/thread ... ed-of-niet
QUOTE:
extra brandstof inspuiten in je uitlaat is niet nodig, die uitlaatgassen doen de trick al wel. Speciaal kitje hoeft ook niet, gewoon een stel bougies en een schakelaartje and you're set. Moet ik ook nog es een x doen...
Zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=FAu59RQR ... re=channel
Dennis,
Zet je ontsteking maar helemaal verkeerd en tank super slechte vervuilde benzine
dan lukt het ook wel
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Vlammen uit de uitlaat
Ik zou zeggen, bouw het in en schrijf gelijk zelf een HowTo.dennis_max27 wrote:Kijk even serieus over dit onderwerp:P
Kan iemand een HOWTO maken voor de AX voor een zelfgemakte flamekit zeg maar erin te zetten?
http://www.twenteracingscene.com/thread ... ed-of-niet
QUOTE:
extra brandstof inspuiten in je uitlaat is niet nodig, die uitlaatgassen doen de trick al wel. Speciaal kitje hoeft ook niet, gewoon een stel bougies en een schakelaartje and you're set. Moet ik ook nog es een x doen...
Zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=FAu59RQR ... re=channel
Dennis,
Nigel Spits Fire
'gewoon' een beetje brandstof lekken door het omkeren van de ontstekingsvervroeging.
Maar hier zit vrij programmeerbaar motormanagement op. Als het gas losgelaten wordt (en het vacuumsignaal een bepaalde waarde heeft) en de motor ca. 2000 toeren draait wordt heel even de ontstekingsvervroeging negatief gezet. Dan staan de kleppen dus open terwijl er gevonkt wordt.
Niet schadelijk voor de motor, wel leuk voor het effect.
Overigens heeft deze auto geen katalysator of tussendemper. Je kunt aan de kleur van de vlam ook zien dat hier de temperatuur erg hoog is. Dat is dus iets anders als die gele vlammen uit je filmpje. Hier zit veel meer druk achter.
'gewoon' een beetje brandstof lekken door het omkeren van de ontstekingsvervroeging.
Maar hier zit vrij programmeerbaar motormanagement op. Als het gas losgelaten wordt (en het vacuumsignaal een bepaalde waarde heeft) en de motor ca. 2000 toeren draait wordt heel even de ontstekingsvervroeging negatief gezet. Dan staan de kleppen dus open terwijl er gevonkt wordt.
Niet schadelijk voor de motor, wel leuk voor het effect.
Overigens heeft deze auto geen katalysator of tussendemper. Je kunt aan de kleur van de vlam ook zien dat hier de temperatuur erg hoog is. Dat is dus iets anders als die gele vlammen uit je filmpje. Hier zit veel meer druk achter.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
met een monopoint injectie systeem lukt je dat gewoon niet. standaard.
wat wel kan;
koop een setje dubbele webers.. een nokkenas met duratie van euhm +300gr.. open uitlaat voor/achter.. zet je timing op standje absurd.. en zorg dat je goed tussengas geeft met terugschakelen
(zal binnenkort als mn 924 beetje normaal rijdt es vragen of er iemand achter kan filmen.... tijdens het opschakelen,terugschakelen of op de motor remmen vanaf 6krpm naar beneden.... dat ding brand desnoods de hele achterbumper eraf)
@dennis;
wel grappig dat je ALLES wilt, maar dat wij het eigenlijk voor je moeten doen,
als ik eerst een howto voor je moet gaan schrijven, kan ik het net zo goed direct op jouw auto monteren, is het niet?
wat wel kan;
koop een setje dubbele webers.. een nokkenas met duratie van euhm +300gr.. open uitlaat voor/achter.. zet je timing op standje absurd.. en zorg dat je goed tussengas geeft met terugschakelen
(zal binnenkort als mn 924 beetje normaal rijdt es vragen of er iemand achter kan filmen.... tijdens het opschakelen,terugschakelen of op de motor remmen vanaf 6krpm naar beneden.... dat ding brand desnoods de hele achterbumper eraf)
@dennis;
wel grappig dat je ALLES wilt, maar dat wij het eigenlijk voor je moeten doen,
als ik eerst een howto voor je moet gaan schrijven, kan ik het net zo goed direct op jouw auto monteren, is het niet?
Volgens mij hebben Mazda's met Wankelmotor dat "standaard".
Maar dat ligt aan de Wankelmotor.
Maar dat ligt aan de Wankelmotor.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Vlammen uit de uitlaat bij een 1.0 ... Geeft te denken...
Of is het om van de bumper klevers af te komen?
Of is het om van de bumper klevers af te komen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Een bougie in je uitlaat schroeven en een losse bobine is genoeg. Je uitlaatgassen bevatten genoeg onverbrande brandstof om steekvlammen te maken. Als je een einddemper hebt waar dempingsmateriaal in zit, dan is het niet aan te raden, met zulke acties hou je daar niet veel van over.Punaxio wrote:Benzine in je uitlaat systeem laten lopen en een aansteker in je uitlaat bouwen ?
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: TueApr20, 2010 5:57:01 PM
- Location: Bellingwolde
- Contact:
vlammen
Als je een slechte verbranding hebt in de motor kan je de uitlaat aansteke dan heb je ook vlamme
ax:)