AX Wil niet starten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX Wil niet starten
Hallo,
sinds een paar dagen heb ik een ax hier staan die alweer verkocht is maar waar het een en ander aan moet gebeuren.
Zelf vind ik dit reuze interessante wagentjes en wil er eigenlijk zelf ook wel een, maar dat doet er niet toe.
Ik lees hier al een tijdje mee en heb nu het volgende met de AX aan de hand.
Hij heeft een tijd stil gestaan, we hebben hem gestart gehad, maar meteen weer afgezet omdat we alleen hoefden te weten of hij liep.
Naar huis gebracht (niet over de weg -> nog geen kenteken).
Nu gingen we er vandaag mee aan de gang en wilden hem weer starten, dus weer een (andere) accu erin, inclusief een goede snelstarter.
Helaas, motor draait vlot rond heeeeel af en toe hoor je een kleine plof maar aanslaan wil hij niet.
Ook komt er geen benzine uit de losgehaalde leiding, dus daar moeten we het zoeken denk ik.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om bv de brandstofpomp te testen, maar wel de ECU uit lezen, hier kwam 51 uit, lambdasonde dus.
Kan dit kloppen?
Mvg,
Michiel
sinds een paar dagen heb ik een ax hier staan die alweer verkocht is maar waar het een en ander aan moet gebeuren.
Zelf vind ik dit reuze interessante wagentjes en wil er eigenlijk zelf ook wel een, maar dat doet er niet toe.
Ik lees hier al een tijdje mee en heb nu het volgende met de AX aan de hand.
Hij heeft een tijd stil gestaan, we hebben hem gestart gehad, maar meteen weer afgezet omdat we alleen hoefden te weten of hij liep.
Naar huis gebracht (niet over de weg -> nog geen kenteken).
Nu gingen we er vandaag mee aan de gang en wilden hem weer starten, dus weer een (andere) accu erin, inclusief een goede snelstarter.
Helaas, motor draait vlot rond heeeeel af en toe hoor je een kleine plof maar aanslaan wil hij niet.
Ook komt er geen benzine uit de losgehaalde leiding, dus daar moeten we het zoeken denk ik.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om bv de brandstofpomp te testen, maar wel de ECU uit lezen, hier kwam 51 uit, lambdasonde dus.
Kan dit kloppen?
Mvg,
Michiel
Ga dan eerst maar eens het hoofdrelais (de grote bruine onder de ECU) nakijken!
Geen vonk + geen brandstoftoevoer is vaak het gevolg van slechte contacten van dat relais of gewoon een defect relais.
Hoor je de brandstofpomp wel even zoemen als je contact aanzet?
Geen vonk + geen brandstoftoevoer is vaak het gevolg van slechte contacten van dat relais of gewoon een defect relais.
Hoor je de brandstofpomp wel even zoemen als je contact aanzet?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ik hoor hele tijd een of ander raar geluid ja. dat zal dat dan wel zijn.MNM(tm) wrote:Ga dan eerst maar eens het hoofdrelais (de grote bruine onder de ECU) nakijken!
Geen vonk + geen brandstoftoevoer is vaak het gevolg van slechte contacten van dat relais of gewoon een defect relais.
Hoor je de brandstofpomp wel even zoemen als je contact aanzet?
Verkeerde topic Corking haha.
Ja als je het contact aanzet hoor je heel kort een zoemetje die zelfs buiten de auto te horen is.
Overigens heb ik het onderdeel in de rode cirkel ook los gehad, dit is een laatste klep in de leiding denk ik?
Aan de toevoerskant komt er niks uit, ook niet als je hem start.
Aan de andere kant wat benzine ingedaan met een paar spuitjes, maar helaas wou hij toen ook nog niet lopen.
Of hij vonkt heb ik nog niet kunnen controleren, moest namelijk weg.
Ben net snel wat foto'tjes gaan maken, hij staat nu buiten, dus foto's zijn met flits, daardoor ziet het blokje er niet echt geweldig uit . Gele plekken zijn van het bijschijnen met de zaklamp
Wie weet ziet een van jullie met een gespecialiseerd AX oog iets wat niet goed zit ofzo?
Ja als je het contact aanzet hoor je heel kort een zoemetje die zelfs buiten de auto te horen is.
Overigens heb ik het onderdeel in de rode cirkel ook los gehad, dit is een laatste klep in de leiding denk ik?
Aan de toevoerskant komt er niks uit, ook niet als je hem start.
Aan de andere kant wat benzine ingedaan met een paar spuitjes, maar helaas wou hij toen ook nog niet lopen.
Of hij vonkt heb ik nog niet kunnen controleren, moest namelijk weg.
Ben net snel wat foto'tjes gaan maken, hij staat nu buiten, dus foto's zijn met flits, daardoor ziet het blokje er niet echt geweldig uit . Gele plekken zijn van het bijschijnen met de zaklamp
Wie weet ziet een van jullie met een gespecialiseerd AX oog iets wat niet goed zit ofzo?
Mijn G... hoelang heeft dit karretje stilgestaan?
Dat ding wat jij rood hebt omlijnd hoef je niet los te halen: dit zit in een vacuumleiding van injectie naar ECU en heeft geen drol met benzinetoevoer te maken...wèl laten zitten!!
Als je een vonk hebt en je hoort je benzinepomp bij het op contact zetten eventjes zoemen dan zou deze gewoon moeten werken.
Die twee dikke slangen die langs je luchtfilter lopen en met een slangeklemmetje aan het injectiehuis vastzitten zijn je brandstofleidingen:
Als hier geen benzine uitkomt als je de auto op contact zet is er iets met je pomp...
Dat ding wat jij rood hebt omlijnd hoef je niet los te halen: dit zit in een vacuumleiding van injectie naar ECU en heeft geen drol met benzinetoevoer te maken...wèl laten zitten!!
Als je een vonk hebt en je hoort je benzinepomp bij het op contact zetten eventjes zoemen dan zou deze gewoon moeten werken.
Die twee dikke slangen die langs je luchtfilter lopen en met een slangeklemmetje aan het injectiehuis vastzitten zijn je brandstofleidingen:
Als hier geen benzine uitkomt als je de auto op contact zet is er iets met je pomp...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja, die zijn het. (voor zover ik kan zien)
dezelfde als je hier onderaan links ziet vertrekken:
(injectiehuis staat hier niet op de ax en ligt op zn kop)
Pascal: die klep gaat bij een monopointje niet naar de ECU, maar naar dit ding: http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C50341.jpg
Het zit onder het rechtervoorspatbord en filtert de benzinedampen van de benzinetank vooraleer ze meegezogen worden door het vacuum. (die elektrische klep gaat pas open als je rijdt zodat je er geen hinder van ondervindt)
dezelfde als je hier onderaan links ziet vertrekken:
(injectiehuis staat hier niet op de ax en ligt op zn kop)
Pascal: die klep gaat bij een monopointje niet naar de ECU, maar naar dit ding: http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C50341.jpg
Het zit onder het rechtervoorspatbord en filtert de benzinedampen van de benzinetank vooraleer ze meegezogen worden door het vacuum. (die elektrische klep gaat pas open als je rijdt zodat je er geen hinder van ondervindt)
Nope. Da's de klep in de vacuümleiding die bij het koolstoffilter vandaan komt!Pascal wrote:Dat ding wat jij rood hebt omlijnd hoef je niet los te halen: dit zit in een vacuumleiding van injectie naar ECU...wèl laten zitten!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Dat is zuur, maar het hóeft niet vaudgegaan te zijn.
Licht even het kleppendeksel en kijk naar de kleppen, en anders koop je toch een ander blokje als de carrosserie nog gaaf/goed is?
Als je een maandje of wat geduld hebt heb ik 'Pino's blokje weer teruggelepeld en kun/mag je het huidige 1.1 blokje wel overnemen...
Licht even het kleppendeksel en kijk naar de kleppen, en anders koop je toch een ander blokje als de carrosserie nog gaaf/goed is?
Als je een maandje of wat geduld hebt heb ik 'Pino's blokje weer teruggelepeld en kun/mag je het huidige 1.1 blokje wel overnemen...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82