Joop - AX Allure '95, 1.1i

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Kan je mij toevallig de kleurcode doorgeven?
In onze bescheiden AX-vloot rijdt volgens mij dezelfde kleur van ongeveer dezelfde leeftijd (Image 1.1i van oktober 1995 met kenteken NB-..-..) maar daar is de kleurcode verdwenen door wat AX-roest achter de rechterkoplamp.

Omdat ik aan die auto wat roest bij de achterspatborden moet bijwerken is alle hulp welkom.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

De kleurcode is KLG-ER. Geen idee waar ER voor staat, maar ik heb KLG in de standaard kleur (je hebt nog 2 andere). Mocht het niet overeen komen dan kan je altijd nog bij een verfzaak vragen of ze er soortgelijke kleurkaartjes naast houden, dan weet je het meteen :wink:

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

met 2 lagen primer erop:
Image
Image

Er gaat nog een 3e op straks. En dan eindelijk wat kleur op de deur.
'T is jammer dat ik die enorme streep niet uit kon deuken vanachter, daar kan je van de andere kant niet bij helaas. Maarja. Hopelijk issie hardstikke mooi met een likje verf erbij :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

hier wat meer info over kleuren:

link

Met motip-nummers, die wel wat kunnen afwijken omdat een paar jaar zon of stoffige schuur de originele kleur ietwat kunnen veranderen... maarja, dat heb je met een auto die niet nieuw meer is :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

joop wrote:'T is jammer dat ik die enorme streep niet uit kon deuken vanachter, daar kan je van de andere kant niet bij helaas.
Was strak maken met plamuur geen optie?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Op zich wel, maar de streep loopt over de hele deur, dwars door een andere lijn van de vormgeving dus als je dat allemaal met plamuur wil doen... Was me ietsje teveel van het goede :wink:

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Zo, de kleur zit erop. 2 lagen volstond. Volgende week ga ik de andere 2 plekken kleuren en deze 2 van glanslak voorzien.

Image
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Dat afgebroken heveltje komt van je deurgreep, dat wordt gewoon vervangen.

We hebben er genoeg voor je, als je kunt wachten tot b.v. de eerstvolgende meeting wil ik er wel één meenemen.

Anders even een sloop afstruinen is er vast wel ergens één te vinden.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

hey, nog wat smulfoto's

Voor
Image
Image
Na Primer en een laagje kleur
Image
Image

Ik was zaterdag nogal ziek geworden en na een laag verf op de ochtend lag ik meteen boven de plee van de lucht, dus ik heb er verder maar geen werk meer van gemaakt :wink: Volgende keer beter... :)

Voor de eerste 2 plekken nog 5 lagen glans te gaan, de andere 2 nog 1 laag kleur en 8 lagen glans. En dan is het klaaar.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

gaat de goeie kant op!

In de gebruiksaanwijzing staat trouwens niet voor niets dat je goed moet luchten onder het spuiten. Vandaar dat ik er zelf ook al een paar keer goed high van geweest ben :roll:
AX GTI '91

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

ziet er netjes uit. High worden van de verf,, ik deed het altijd in de openlucht (A) maar dat waren niet zulke grote onderdelen als dit.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Mondkapjes en oogbescherming zijn ook belangrijk.

Uitstekende lak, zeker met de blanke laag erover, maar of je longen dat ook vinden weet ik niet zo zeker.

Wel inspirerend om jou aan het werk te zien zo.
Ik moet ook maar eens beginnen.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Bescherming ja? Ik heb een bril, telt dat :wink: he he. Ik doe nu heel veel lucht happen buiten, inhouden, snel spuiten en dan naar buiten springen. Gaat net per scherm.

Mijn ouders zijn momenteel aan het verhuizen naar een huis met goed geisoleerde schuur met kachel. Misschien maak ik het daar ff af (of haal de kachel naar hun oude huis) want ik zie dat de verf niet helemaal mooi egaal uitloopt omdat het zo koud is. Zou zonde zijn om die laatste stukjes dan weer karig af te maken in de kou natuurlijk.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

joop wrote:Bescherming ja? Ik heb een bril, telt dat :wink: he he. Ik doe nu heel veel lucht happen buiten, inhouden, snel spuiten en dan naar buiten springen. Gaat net per scherm.

Mijn ouders zijn momenteel aan het verhuizen naar een huis met goed geisoleerde schuur met kachel. Misschien maak ik het daar ff af (of haal de kachel naar hun oude huis) want ik zie dat de verf niet helemaal mooi egaal uitloopt omdat het zo koud is. Zou zonde zijn om die laatste stukjes dan weer karig af te maken in de kou natuurlijk.
Hoop voor je dat het een cv-radiator is of een gevelkachel met aanzuiging van buitenlucht, als je lak gaat spuiten met de kachel aan.....
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

joop schreef:
Bescherming ja? Ik heb een bril, telt dat Wink he he. Ik doe nu heel veel lucht happen buiten, inhouden, snel spuiten en dan naar buiten springen. Gaat net per scherm.

Mijn ouders zijn momenteel aan het verhuizen naar een huis met goed geisoleerde schuur met kachel. Misschien maak ik het daar ff af (of haal de kachel naar hun oude huis) want ik zie dat de verf niet helemaal mooi egaal uitloopt omdat het zo koud is. Zou zonde zijn om die laatste stukjes dan weer karig af te maken in de kou natuurlijk.


Hoop voor je dat het een cv-radiator is of een gevelkachel met aanzuiging van buitenlucht, als je lak gaat spuiten met de kachel aan.....
Geen id. Maar het zal vast geen slecht idee zijn om het hok van te voren flink op te stoken en dan de kachel uit te laten tijdens de rest v/d dag mocht het anders op een nationale ramp uitdraaien[/quote]

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

joop wrote:
joop schreef:
Bescherming ja? Ik heb een bril, telt dat Wink he he. Ik doe nu heel veel lucht happen buiten, inhouden, snel spuiten en dan naar buiten springen. Gaat net per scherm.

Mijn ouders zijn momenteel aan het verhuizen naar een huis met goed geisoleerde schuur met kachel. Misschien maak ik het daar ff af (of haal de kachel naar hun oude huis) want ik zie dat de verf niet helemaal mooi egaal uitloopt omdat het zo koud is. Zou zonde zijn om die laatste stukjes dan weer karig af te maken in de kou natuurlijk.


Hoop voor je dat het een cv-radiator is of een gevelkachel met aanzuiging van buitenlucht, als je lak gaat spuiten met de kachel aan.....
Geen id. Maar het zal vast geen slecht idee zijn om het hok van te voren flink op te stoken en dan de kachel uit te laten tijdens de rest v/d dag mocht het anders op een nationale ramp uitdraaien
[/quote]

Zou zonde zijn van je AX, toch?

:?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

ook dat natuurlijk :wink: Maargoed, ik post volgend weekend weer hoe en wat, en hopelijk binnenkort de nieuwe lak in de buitenlucht. Want al met al heb ik er nu mooi al een paar weken niet mee gereden :(

Ik ga met johannus trouwens het injectiehuis schoonmaken in de carnavalsvakantie, yeah! Als we nou ook nog allebei hetzelfde injectiesysteem hebben zou helemaal mooi zijn

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

ga d'r maar ff van uit van niet ;)

1.1 en 1.4 injectiehuis zijn per definitie niet hetzelfde ;)
Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

maar het principe is gelukkig bijna hetzelfde :)

plastic eraf, remmenreingier erin, plastic erop :)

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Zo, de verf is op, en daarmee het project voorlopig even af :D . De kleur is mooi geworden, maar de glans is niet echt dat je zegt van :shock: :shock: :shock: . Het zal wel echt te koud zijn geweest voor de verf om er mooi op te gaan zitten. Binnenkort als de lak echt uitgehard is zal ik 'm eens polijsten en kijken of dat werkt. Anway, hier de pics:

Image
Image

Voor de oplettende kijkers: ik was vergeten het sleutelgat van de tankdop af te plakken 8)

Ik ga nu het blok schoonmaken en her en der wat vochtverdrijver in spuiten. Dan het paneel weer in de achterdeur en vanavond snoeihard op stap met mijn bolide!

Post Reply