Maar goed hij is ingevuld en ik denk niet dat Camieltje blij zal zijn met mijn reactie
ANWB peiling KMheffing
Moderators: Rock's, webmasters
In rekenmodellen op de site van de ANWB is het financiele verschil niet eens zo groot. Alleen jammer dat ze met een starttarief rekenen en de andere belastingverhogingen niet meetellen. De tarieven gaan, eenmaal ingevoerd, ongetwijfeld omhoog.
Anyway, zoals laatst iemand zei: Autorijden is veel te goedkoop zolang we voor ons plezier ritjes maken. (Wat een achterlijke r*kker moet dat geweest zijn)
Anyway, zoals laatst iemand zei: Autorijden is veel te goedkoop zolang we voor ons plezier ritjes maken. (Wat een achterlijke r*kker moet dat geweest zijn)
AX GTI '91
Elsevier: 'Kritiek neemt toe: "ANWB-peiling deugt van geen kant"'
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ieuwsbrief
Adders onder het gras, ongetwijfeld.
De ANWB is een vereniging met nogal tamme leden, is mijn indruk.
En waarschijnlijk loopt de ANWB aan de leiband van de overheid (die chronisch steeds meer geld tekort komt).
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ieuwsbrief
Adders onder het gras, ongetwijfeld.
De ANWB is een vereniging met nogal tamme leden, is mijn indruk.
En waarschijnlijk loopt de ANWB aan de leiband van de overheid (die chronisch steeds meer geld tekort komt).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Commentaar, op een website:
(En bedenk dat dit alleen nog maar het basistarief vermeldt, niet de extra spitsheffing en de extra heffing voor ""vervuilende"" auto's)
"Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS.
Die registreert u elke seconde dat u rijdt, waar u rijdt en hoeveel u rijdt.
U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km. betalen. Van woonerf tot snelweg. Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen En de BPM.
Dat betekent: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30.000 km. dan betaalt u nu E 356 per jaar aan wegenbelasting.
In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting,maar 6,7 ct. per gereden kilometer, d.i. 30.000 x 6,7 ct. is E 2.010.- per jaar. Verschil E 1.654.-
De BPM gaat er af. Ja, als u een Porsche kunt kopen voor b.v. E 119.250.- dan gaat daar 40% af en betaalt u E 71.550.- Maar de gemiddelde Nederlander kan geen Porsche kopen
Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes en de staatskas.
U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent, Maar ook hoe hard u rijdt. Rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.
En wat betalen degenen die b.v. op vakantie in ons land verblijven of op doortocht zijn?"
(En bedenk dat dit alleen nog maar het basistarief vermeldt, niet de extra spitsheffing en de extra heffing voor ""vervuilende"" auto's)
"Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS.
Die registreert u elke seconde dat u rijdt, waar u rijdt en hoeveel u rijdt.
U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km. betalen. Van woonerf tot snelweg. Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen En de BPM.
Dat betekent: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30.000 km. dan betaalt u nu E 356 per jaar aan wegenbelasting.
In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting,maar 6,7 ct. per gereden kilometer, d.i. 30.000 x 6,7 ct. is E 2.010.- per jaar. Verschil E 1.654.-
De BPM gaat er af. Ja, als u een Porsche kunt kopen voor b.v. E 119.250.- dan gaat daar 40% af en betaalt u E 71.550.- Maar de gemiddelde Nederlander kan geen Porsche kopen
Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes en de staatskas.
U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent, Maar ook hoe hard u rijdt. Rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.
En wat betalen degenen die b.v. op vakantie in ons land verblijven of op doortocht zijn?"
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Bah! Wat een Pro-kilometerheffing test zeg
misleidende vragen die ervoor kunnen zorgen dat deze heffing toch ingevoerd kan worden. De stukken tekst tussen de vragen vertellen alleen de voordelen maar niet de nadelen over de heffing. Waar is de privacy in dit land gebleven..niet alleen dat kastje maar ook de vragen aan het einde. Wat is je hoogste opleidings niveau?? Alsof dat iets met de peiling te maken heeft ofzo
Bas en ik hebben echt met tegenzin de hele lijst ingevuld....
Bas en ik hebben echt met tegenzin de hele lijst ingevuld....
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar ze gaan maar tot 8 jaar oud...Tijmen wrote:In rekenmodellen op de site van de ANWB is het financiele verschil niet eens zo groot. Alleen jammer dat ze met een starttarief rekenen en de andere belastingverhogingen niet meetellen. De tarieven gaan, eenmaal ingevoerd, ongetwijfeld omhoog.
Zelfs mijn Pajero is alweer 10 jaar oud! En de AX/205 20, 22 en 23...
Ik verwacht dat de AX ruim op de 6 cent per KM komt (uiteindelijk)... de Pajero, god allemachtig ik wil het niet eens weten. En die gebruik ik echt AMPER, en zeker niet in spits...
Nou zeg dat je 10.000 km per jaar rijd.. Dat is dan 600 euro per jaar he, tegen de (4*33) 132 die we nu betalen! En dan nog geen eens spitstarieven mee genomen!
En zelfs, zelfs al word de AX 3.3 cent (geloof ik niet) dan is het nog 330 euro (!!!!!!) dus nog RUIM het dubbele.
Het zou eerlijk zijn als de AX vanwege zijn gewicht op 1.4 cent de km zou komen, maar dat gaat never niet happenen
Fucking hell mensen, dat kan echt nooit ingevoerd worden
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
kleutscher
- AX liefhebber

- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
kom ik met mijn 40.000 km per jaar:S
40000x0.06= 2400
2400/12= 200 per maand
200 ipv 11 euro die ik nu betaal
denk dat ik als ik nu 200 euro belasting zou moeten betalen in zoiets zou moeten rijden.

zal ik dat dan ook maar is gaan doen zodra de kilometerheffing komt dan is de 200 euro iig nog goed besteed
met zulke autos blijf je wel met een file probleem zitten. maja om nou 200 euro aan een ax te betalen dan maar een limo. oftewel nog langere files met minder autos

40000x0.06= 2400
2400/12= 200 per maand
200 ipv 11 euro die ik nu betaal
denk dat ik als ik nu 200 euro belasting zou moeten betalen in zoiets zou moeten rijden.

zal ik dat dan ook maar is gaan doen zodra de kilometerheffing komt dan is de 200 euro iig nog goed besteed
met zulke autos blijf je wel met een file probleem zitten. maja om nou 200 euro aan een ax te betalen dan maar een limo. oftewel nog langere files met minder autos
Heb je de laatste verhogingen van de wegenbelasting dan al bekeken?
'k Betaal nu voor m'n dieseltje ineens €48,- p/m en voor de Volcane's elk €15,- p/m !
Als dat zo doorgaat, is er tegen de tijd dat de kilometerheffing ingevoerd wordt inderdaad vrijwel geen verschil meer in de kosten op jaarbasis!
'k Betaal nu voor m'n dieseltje ineens €48,- p/m en voor de Volcane's elk €15,- p/m !
Als dat zo doorgaat, is er tegen de tijd dat de kilometerheffing ingevoerd wordt inderdaad vrijwel geen verschil meer in de kosten op jaarbasis!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
VVD woest, maar kan niets zeggen
door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Ambtenaren houden de echte cijfers over de kilometerheffing verborgen. Achter de schermen presenteren medewerkers van minister Eurlings (Verkeer) heel andere statistieken dan in de openbaarheid.
Dat stelt de VVD, na een besloten briefing in de Tweede Kamer. "Wij hebben heel wat anders gehoord, dan in de mooiweerverhalen wordt gepresenteerd. Dit is onacceptabel", aldus het liberale Kamerlid Aptroot. "De minister zegt dat 68 procent van de automobilisten erop vooruitgaat, maar de cijfers van het ministerie tonen heel wat anders aan. Ook de kosten voor gezinnen en de kosten van het hele systeem liggen volstrekt anders dan hoe ze naar buiten toe gepresenteerd worden."
Tot woede van de VVD'er mag hij niets van de gesprekken naar buiten brengen. Wanneer hij als Kamerlid uit de school klapt over een vertrouwelijke briefing, kan hij een schorsing tegemoetzien. Aptroot moest na afloop van de briefing naar eigen zeggen zelfs zijn aantekeningen inleveren.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5978 ... gen__.html
door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Ambtenaren houden de echte cijfers over de kilometerheffing verborgen. Achter de schermen presenteren medewerkers van minister Eurlings (Verkeer) heel andere statistieken dan in de openbaarheid.
Dat stelt de VVD, na een besloten briefing in de Tweede Kamer. "Wij hebben heel wat anders gehoord, dan in de mooiweerverhalen wordt gepresenteerd. Dit is onacceptabel", aldus het liberale Kamerlid Aptroot. "De minister zegt dat 68 procent van de automobilisten erop vooruitgaat, maar de cijfers van het ministerie tonen heel wat anders aan. Ook de kosten voor gezinnen en de kosten van het hele systeem liggen volstrekt anders dan hoe ze naar buiten toe gepresenteerd worden."
Tot woede van de VVD'er mag hij niets van de gesprekken naar buiten brengen. Wanneer hij als Kamerlid uit de school klapt over een vertrouwelijke briefing, kan hij een schorsing tegemoetzien. Aptroot moest na afloop van de briefing naar eigen zeggen zelfs zijn aantekeningen inleveren.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5978 ... gen__.html
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km



