Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
Dat zou best kunne. ik heb er zelf later halfords KVS in gedaan, toen ging het goed (voor zolang het erin zat.)
De radiateur bij de Citroën kost 65 euro + verzendkoste. Dan word die in Frankrijk gemaakt. gaat naar duitsland komt dan in nederland. Waarom met een omweg weet ik niet maar we liggen hier kort aan de duitse grens dus dat scheelt.
Aangezien ik zelf de weg toch nog niet op mag heeft de rad ook geen haast. Maar ik ben der wel achter gekomen dat in de axjes 1.0 tot 1.4 er een serie is die allemaal de zelfde rad hebben. dus het maakt idd geen verschil bij mijne.
Alleen deden ze net ofdat ik een leek was kwa auto's enzo. Ze twijfelde er zelfs aan of ik wel zeker wist dat de rad lek was. ik zei "dat blauwe water wat er onder mij auto lekt is niet van me lak". toen moest die wel lache.
Vandaag ook nog even een Doppenset met ratel gehaald. dop 6 tot 18 met verschillende verleng stukken. Een setje insteek torqjes, schoeven draaiertjes en inbusjes. en setje schroeven draaiers. 3 - 2 +. Alleemaal goed spul zijden ze bij autoplex (Automatrialenzaak van Zevenaar) word ook bij dealers gebruikt, Het is natuurlijk niet zo sterk als Hazet (als ik het goed heb) Maar het moet in mij geval makelijk een jaar of 20 a 30 mee kunne
Dus het komt allemaal weer goed.
Welke gek heeft trouwens de stang van me versnellings pook een stuk afgezaagt :O of hoort de pook knop even hoog/net iets lager dan de stoelen
De radiateur bij de Citroën kost 65 euro + verzendkoste. Dan word die in Frankrijk gemaakt. gaat naar duitsland komt dan in nederland. Waarom met een omweg weet ik niet maar we liggen hier kort aan de duitse grens dus dat scheelt.
Aangezien ik zelf de weg toch nog niet op mag heeft de rad ook geen haast. Maar ik ben der wel achter gekomen dat in de axjes 1.0 tot 1.4 er een serie is die allemaal de zelfde rad hebben. dus het maakt idd geen verschil bij mijne.
Alleen deden ze net ofdat ik een leek was kwa auto's enzo. Ze twijfelde er zelfs aan of ik wel zeker wist dat de rad lek was. ik zei "dat blauwe water wat er onder mij auto lekt is niet van me lak". toen moest die wel lache.
Vandaag ook nog even een Doppenset met ratel gehaald. dop 6 tot 18 met verschillende verleng stukken. Een setje insteek torqjes, schoeven draaiertjes en inbusjes. en setje schroeven draaiers. 3 - 2 +. Alleemaal goed spul zijden ze bij autoplex (Automatrialenzaak van Zevenaar) word ook bij dealers gebruikt, Het is natuurlijk niet zo sterk als Hazet (als ik het goed heb) Maar het moet in mij geval makelijk een jaar of 20 a 30 mee kunne
Dus het komt allemaal weer goed.
Welke gek heeft trouwens de stang van me versnellings pook een stuk afgezaagt :O of hoort de pook knop even hoog/net iets lager dan de stoelen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Pook komt zeer waarschijnlijk tegen jouw interieur aan omdat het Volcane/Furio interieur hoger uitkomt dan het originele interieur. En bij mij is de stang ook krom, anders komt ie tegen je asbak aan in z'n 1, 3 en 5 . Nu komt ie zeker in z'n R tegen de bijrijdersstoel aan, of niet?
Maar 65 euro voor een nieuwe, lukt je niet bij een Clio. Kost je al snel 300 euro .
Lol !Losroyos wrote:"dat blauwe water wat er onder mij auto lekt is niet van me lak".
Maar 65 euro voor een nieuwe, lukt je niet bij een Clio. Kost je al snel 300 euro .
Doordat ze op de sloop de kvs altijd uit de radiateuren laten lopen zijn 9 van de 10 radiateuren op de sloop kapot gevroren. je ziet er niet aan dat ze kapot zijn aan de buitenkant maar een maal lopend komt er een mooi straaltje kvs onderuit.Pgoddijn wrote:50 euro van de sloop, niet goedkoper... En met Clio's heb je nog wel eens last van verschillende onderdelen (12 startmotoren voor 1 model ). Clio's zijn dan ook gelukkig de deur uit.
Had je de Haynes eigenlijk al in huis?
Foto's laten nog even wachten tot morge naar me ontbijt me telefoon licht beneden en ik in bed tis koud met het raam open.
Ik zal dus morge laten zien wat ik bedoel
de ontluchtings punten die wist ik al te vinden die heb ik pas 20x open gehad Alleen het ontluchtings punt OP de rad zelf krijg ik niet meer open. maar aangezien er een nieuwe radkomt ga ik er vanuit dat die bij die wel open kanTTF wrote:lees alvast voor dat je begint met inbouwen even erg goed hoe je een AX moet ontluchten
Last edited by Losroyos on FriFeb05, 2010 12:52:50 AM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat moet je onze zevenaarse Citroën monteur vragen.Mastenhose wrote:Ik vraag me af hoe een radiateur kapot kan vriezen als er niets meer inzit... (bij vriezen zet water uit, waardoor de rad springt, hoe zie je dan dan als ie leeg is?)
Kan me wel voorstellen dat ie dan gewoon verrot van binnenuit...
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dezelfde monteur die liever ziet dat jij een nieuwe bij hem koopt dan een van de sloop die wél betaalbaar is zeker?Losroyos wrote:Dat moet je onze zevenaarse Citroën monteur vragen.Mastenhose wrote:Ik vraag me af hoe een radiateur kapot kan vriezen als er niets meer inzit... (bij vriezen zet water uit, waardoor de rad springt, hoe zie je dan dan als ie leeg is?)
Kan me wel voorstellen dat ie dan gewoon verrot van binnenuit...
Ik heb zelf liever ook een nieuwe. Dan weet ik zeker dat die weer zoiezo minimaal 5 jaar mee kan zonder omkijken. als ik er een van de sloop haal heb ik nooit zkeerheid over de staat. van buiten kan die er goed uitzien maar de staat van binne kan je niet goed controleren
De klemmen van de rad die boven op zitten zijn door Citroën zelf niet meer te leveren dus die moet ik heel houden.
De klemmen van de rad die boven op zitten zijn door Citroën zelf niet meer te leveren dus die moet ik heel houden.
bovenste op de radiateur gebruik ik eigenlijks nooit, dus die kun je wel laten zitten.. je kunt ook de bovenste slang ff los halen en dan langzaam volgieten tot dat er wat uit komt, en dan er weer op zetten.. en dan gewoon de overige ontluchtingspunten bij langsgaanLosroyos wrote:de ontluchtings punten die wist ik al te vinden die heb ik pas 20x open gehad Alleen het ontluchtings punt OP de rad zelf krijg ik niet meer open. maar aangezien er een nieuwe radkomt ga ik er vanuit dat die bij die wel open kanTTF wrote:lees alvast voor dat je begint met inbouwen even erg goed hoe je een AX moet ontluchten
Bedankt voor de tip.TTF wrote:bovenste op de radiateur gebruik ik eigenlijks nooit, dus die kun je wel laten zitten.. je kunt ook de bovenste slang ff los halen en dan langzaam volgieten tot dat er wat uit komt, en dan er weer op zetten.. en dan gewoon de overige ontluchtingspunten bij langsgaan
ik beloof morge foto's maar ga nu verkassen naar droomland