Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
Ik hou van sneeuw. Probleem gevonden.
Door dat de sneeuw naar het vullen van me kvs blauw werd wist ik dat de radiateur lek was. De fan het ook niet doet en de kachel ook nog niet.
Dus nu voor nood een ei gekookt in me radiateur zodat de koelvlioestof in iedergeval blijft zitten.
Nu ga ik de to do lijst ook maar weer aanpassen. want er komt wat meer bij en der gaat weer wat weg.
De kuipstoelen met 4 punts gordel gaan ook de verkoop in. 125 euro mag je ze op komen halen.
Ze hoeven niet weg, Maar als je intresse hebt laat het maar horen.
tot zo ver dit nieuws.
Door dat de sneeuw naar het vullen van me kvs blauw werd wist ik dat de radiateur lek was. De fan het ook niet doet en de kachel ook nog niet.
Dus nu voor nood een ei gekookt in me radiateur zodat de koelvlioestof in iedergeval blijft zitten.
Nu ga ik de to do lijst ook maar weer aanpassen. want er komt wat meer bij en der gaat weer wat weg.
De kuipstoelen met 4 punts gordel gaan ook de verkoop in. 125 euro mag je ze op komen halen.
Ze hoeven niet weg, Maar als je intresse hebt laat het maar horen.
tot zo ver dit nieuws.
Het kiezen was tussen een ei en wat van de lekstop troep, Of een luchtgekoeld blok hebben. Dan is de keuze snel gemaakt.
Het geld voor nieuwe of gebruikte spullen heb ik momenteel niet. Dat ei slijt er wel weer uit. tis niet het beste maar wel goedkoopste op het moment.
Maar ik ga snel opzoek naar een nieuwe of gebruikte rad. en fan.
Het geld voor nieuwe of gebruikte spullen heb ik momenteel niet. Dat ei slijt er wel weer uit. tis niet het beste maar wel goedkoopste op het moment.
Maar ik ga snel opzoek naar een nieuwe of gebruikte rad. en fan.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Met als klap op de vuurpijl nog veeeeeeel meer schade.Bossie wrote:Of het komt los en veroorzaakt een verstopping in je koelsysteem waardoor je blok oververhit raakt.
Sterkte gewenst.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Hmm daar dacht ik in eerste instantie niet aan, Maar zogouw ik me loon krijg dan komt er een andere rad, en fan. Hou ik genoeg over en heb ik genoeg tijd doe ik ook meteen de koppaking. en komt er een andere nokkenas.
Er word trouwens niet dagelijks mee gereden en als er mee gereden word word er eerst warm gedraait en dan gereden, dus het blok heeft niet veel te leiden.
Er word trouwens niet dagelijks mee gereden en als er mee gereden word word er eerst warm gedraait en dan gereden, dus het blok heeft niet veel te leiden.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Handig met een auto die té warm wordt....Losroyos wrote:Er word trouwens niet dagelijks mee gereden en als er mee gereden word word er eerst warm gedraait en dan gereden, dus het blok heeft niet veel te leiden.
Gewoon helemaal niet in de auto rijden, eerst alles op orde brengen, dan pas gaan rijden...
Nog ff en je kan die AX al op de sloop afzetten, nog voordat je je rijbewijs hebt...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zolang de intentie er is om het asap te doen is het al "goed". Zo kan je echt niet lang rondrijden hoor.
En als ik wil zeiken: een auto stationair laten warmdraaien is ook niet goed omdat hij doordat hij geen koppel hoeft te leveren maar heel traag warm wordt. En olie die koud is smeert minder goed dan warme olie omdat ze nog dik is.
ps: je fan van binnenin bedienen is normaal niet nodig hoor. Ik heb een 1.1 radiator in me 1.4 en bij sportief rijden moet die zelfs niet draaien. Enkel bij file of aan de verkeerslichten slaat die ff aan. Als alles goed werkt hoeft het zeker niet Als je het toch wil doen moet je wel ff een relaissturing maken, of je schakelaartje zal rook produceren als je hem aanzet
En als ik wil zeiken: een auto stationair laten warmdraaien is ook niet goed omdat hij doordat hij geen koppel hoeft te leveren maar heel traag warm wordt. En olie die koud is smeert minder goed dan warme olie omdat ze nog dik is.
ps: je fan van binnenin bedienen is normaal niet nodig hoor. Ik heb een 1.1 radiator in me 1.4 en bij sportief rijden moet die zelfs niet draaien. Enkel bij file of aan de verkeerslichten slaat die ff aan. Als alles goed werkt hoeft het zeker niet Als je het toch wil doen moet je wel ff een relaissturing maken, of je schakelaartje zal rook produceren als je hem aanzet
Kuipstoelen zijn eruit.
Orginele stoelen erin. (foto's volgen)
Kuipjes met gordels en alles verkocht voor 150 euro.
Tis wel iets minder ruim maar er kunne nu mensen achterin
Ben naar de Citroën geweest. De radiateur kan nog worden besteld. voor de meeste modellen kunne ze hem niet meer bestellen. de klemmtjes over de radiateur die zijn ook niet meer te betellen, ik weet niet of als er een kapot gaat iemand nog een aantal heeft?
Veder gaan ze dan meteen even de vloeistoffen vervangen van alles.
De reden dat de rad lek is is dat die kapot gevroren is.
Ik ga hem tegen de 10de bestellen en dan is de levertijd ongv 3 a 4 weken.
Dit was de update voor deze keer.
Orginele stoelen erin. (foto's volgen)
Kuipjes met gordels en alles verkocht voor 150 euro.
Tis wel iets minder ruim maar er kunne nu mensen achterin
Ben naar de Citroën geweest. De radiateur kan nog worden besteld. voor de meeste modellen kunne ze hem niet meer bestellen. de klemmtjes over de radiateur die zijn ook niet meer te betellen, ik weet niet of als er een kapot gaat iemand nog een aantal heeft?
Veder gaan ze dan meteen even de vloeistoffen vervangen van alles.
De reden dat de rad lek is is dat die kapot gevroren is.
Ik ga hem tegen de 10de bestellen en dan is de levertijd ongv 3 a 4 weken.
Dit was de update voor deze keer.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Klopt, er zijn zelfs bedrijven die speciale radiateurs maken (jawel, met de hand). Nou is dat met je huidige blok absoluut niet nodig, maar het voordeel is dat die dingen nooit meer kapot gaan, tenzij je de auto met de voorkant in een boom parkeert . Maar ik vraag me af of je dat zou kunnen redden met 150 euro
zou dus gewoon goed kunnen dat er geen koelvloeistof ingezeten heeft, maar gewoon water.. dan vriest het wel kapot hoor!Pgoddijn wrote:Wow, kan een Brezan je niet sneller helpen?
Koelvloeistof moet over het algemeen behoorlijk tegen lage temperaturen kunnen, met als voorbeeld mijn kvs van de Gamma met -26ºC
Klopt, dat zou ook het een en ander aan problemen kunnen verklaren... Vraag het maar eens na, heb wel eens eerder een AX gezien met water in de radiateur.q01z wrote:zou dus gewoon goed kunnen dat er geen koelvloeistof ingezeten heeft, maar gewoon water.. dan vriest het wel kapot hoor!Pgoddijn wrote:Wow, kan een Brezan je niet sneller helpen?
Koelvloeistof moet over het algemeen behoorlijk tegen lage temperaturen kunnen, met als voorbeeld mijn kvs van de Gamma met -26ºC