Ik heb zojuist m'n noodreparatie verbeterd door netjes koelpasta onder de module te smeren, want ik had hier al vaak gelezen en gehoord dat dat écht moest. Maarrem... waarom eigenlijk?
Warmte van de module richting blok --> is dat blok niet warmer dan de module?
Warmte van blok richting module --> waarom? Dan wordt die module toch veel te warm?
Waarom koelpasta ontstekingsmodule?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Waarom koelpasta ontstekingsmodule?
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Moduul wordt veel warmer dan het blok.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
De module mag je rustig als een mini-spanningsregelaar zien; alle overbodige stroom die niet wordt gebruikt om de bobine aan te sturen wordt omgezet in warmte....veel warmte.
Door de koelpasta vergroot je z'n oppervlak door hem 'chemisch' te koppelen aan het oppervlak waarop hij zit gemonteerd.
Bij CX-en bijvorbeeld zit-ie achter de grille, half in de rijwind..
Door de koelpasta vergroot je z'n oppervlak door hem 'chemisch' te koppelen aan het oppervlak waarop hij zit gemonteerd.
Bij CX-en bijvorbeeld zit-ie achter de grille, half in de rijwind..
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82