Waarom koelpasta ontstekingsmodule?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Waarom koelpasta ontstekingsmodule?

Post by pcrodent »

Ik heb zojuist m'n noodreparatie verbeterd door netjes koelpasta onder de module te smeren, want ik had hier al vaak gelezen en gehoord dat dat écht moest. Maarrem... waarom eigenlijk?
Warmte van de module richting blok --> is dat blok niet warmer dan de module?
Warmte van blok richting module --> waarom? Dan wordt die module toch veel te warm?
Kijk uit, een Cactussssss

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Moduul wordt veel warmer dan het blok.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

De module mag je rustig als een mini-spanningsregelaar zien; alle overbodige stroom die niet wordt gebruikt om de bobine aan te sturen wordt omgezet in warmte....veel warmte.
Door de koelpasta vergroot je z'n oppervlak door hem 'chemisch' te koppelen aan het oppervlak waarop hij zit gemonteerd.
Bij CX-en bijvorbeeld zit-ie achter de grille, half in de rijwind..
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply