Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ze zijn inderdaad 3-gaats.
Zoals sommigen onder jullie weten zit ik al even met het plan om een rally-ax te maken. Daarvoor had ik een GT'tje gekocht, maar ik vond hem te mooi om hem om te bouwen. Toevallig stootte ik ongeveer 2 weken geleden op een advertentie van iemand die een GT aanbood met wat leuke onderdelen bij. Niet wetend wat ik ging aantreffen ben ik gaan kijken, en na een grondige inspectie heb ik besloten het ding incl alles te kopen. Hij ligt wel redelijk uit elkaar
Wat er bij en op zit:
- 2 (wel oude) sparco kuipstoelen
- geboute rolkooi
- morettes (zijn wel niet helemaal compleet, maar het zou kunnen dat ik het ontbrekend deel nog ga krijgen. Ik zie wel)
- GTI mpi motor + ph2 dash (112k km)
- trekhaak
- setje nieuwe geperforeerde schijven
- cituning uitlaat (volgens mij een gloednieuwe)
- k&n luchtfilter (volgens mij ook gloednieuw)
- nog wat bruikbare zooi
- gele koni's + verlaagde voorkant
- compomotive wielen met yokohama banden op
- sparco sportstuurtje + naaf
- gladde bodykit
Volgens mij is iemand ooit begonnen aan deze ax om hem in topstaat te krijgen en om er een bommetje van te maken. Helaas is hij nooit afgeraakt.
Veel kans dat ik er terug een K2A-blok in zal gooien. Ik zie het nog wel.
Roest heb ik totnutoe enkel gevonden boven de achterklep, en bij de draagarmbogen heb ik nog twijfel of het erg of onschuldig is. Ik heb nog niet echt gekeken.
Goeie foto's moet ik nog eens nemen met iemands fototoestel, want ik heb zelf geen meer. Maargoed
het geheel:
Zooi:
tuningtankdop:
Hopelijk krijg ik het makkelijk deftig weg.
wielen:
Zoals sommigen onder jullie weten zit ik al even met het plan om een rally-ax te maken. Daarvoor had ik een GT'tje gekocht, maar ik vond hem te mooi om hem om te bouwen. Toevallig stootte ik ongeveer 2 weken geleden op een advertentie van iemand die een GT aanbood met wat leuke onderdelen bij. Niet wetend wat ik ging aantreffen ben ik gaan kijken, en na een grondige inspectie heb ik besloten het ding incl alles te kopen. Hij ligt wel redelijk uit elkaar
Wat er bij en op zit:
- 2 (wel oude) sparco kuipstoelen
- geboute rolkooi
- morettes (zijn wel niet helemaal compleet, maar het zou kunnen dat ik het ontbrekend deel nog ga krijgen. Ik zie wel)
- GTI mpi motor + ph2 dash (112k km)
- trekhaak
- setje nieuwe geperforeerde schijven
- cituning uitlaat (volgens mij een gloednieuwe)
- k&n luchtfilter (volgens mij ook gloednieuw)
- nog wat bruikbare zooi
- gele koni's + verlaagde voorkant
- compomotive wielen met yokohama banden op
- sparco sportstuurtje + naaf
- gladde bodykit
Volgens mij is iemand ooit begonnen aan deze ax om hem in topstaat te krijgen en om er een bommetje van te maken. Helaas is hij nooit afgeraakt.
Veel kans dat ik er terug een K2A-blok in zal gooien. Ik zie het nog wel.
Roest heb ik totnutoe enkel gevonden boven de achterklep, en bij de draagarmbogen heb ik nog twijfel of het erg of onschuldig is. Ik heb nog niet echt gekeken.
Goeie foto's moet ik nog eens nemen met iemands fototoestel, want ik heb zelf geen meer. Maargoed
het geheel:
Zooi:
tuningtankdop:
Hopelijk krijg ik het makkelijk deftig weg.
wielen:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
uhuh, hopelijk komt het met deze helemaal in ordejb wrote:daar se
eindelijk zien we je laatste aanwinst
ziet er tof uit
ik kom wel es langs om hem life te zien
proficiat en succes
en leuk te zien dat de grijze GT niet word afgebroken om rally te rijden en hij in ere word gehouden , want vind die echt wel super
gr jeroen
Van deze vind ik het iets minder jammer omdat hij zonder echt 'project' echt niet meer haalbaar op de gewone baan te zetten is. En binnenin zit er al geen interieur meer etc.
ps, Moest iemand mij een Group N homologatiefiche kunnen bezorgen van een ax GT carb
zulke velgen wil ik onder de Pink! (hoef ik hem tenminste ook niet om te bouwen naar 4 gaats )
aan de andere kant, ik wil voor de Pink nog is een saxo slopen (1600 blok, 4 gaats + dash etc.. dus saxo techniek ax bodie) En dan 2lose velgen eronder
aan de andere kant, ik wil voor de Pink nog is een saxo slopen (1600 blok, 4 gaats + dash etc.. dus saxo techniek ax bodie) En dan 2lose velgen eronder
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik ben zonet even wat betere foto's gaan nemen. Ondertussen heb ik het ding onderworpen aan een grondige (roest)inspectie.
Hier zijn ze:
(let niet op het stof, het ding stond ergens in een hoekje in een oude schuur)
Schuifdakje:
De eerste keer dat ik dit heb in een ax
Moet ongetwijfeld terug weg:
Dit aan beide kanten boven het kofferdeksel:
Vreemde plaats, maar niet zó erg.
Bumpersteunen etc, allemaal goed:
Hier heb ik nog werk mee:
Misschien steek ik er gewoon een andere boom in. Ik moet wel zeggen dat het meeste gewoon werkt.
Komt van een GTI hé?:
Roest valt goed mee:
Cittuning dempertje:
Ok, dit is waarom ik enige twijfel heb aan de koets:
De flits doet het roest wel erger lijken dan het is. Volgens mij heeft deze ooit een kleine aanrijding gehad waardoor ze het boeltje opnieuw moesten vastlassen. Er zit op die plaats wel zo goed als geen roest op het plaatwerk op de koets, dus dat is dan weer goed.
Binnenkort gaan we met deze aan de slag.
De GTI moet nog even wachten, de pimp doen we eerst en de GT staat bij de garagist om asap te herkeuren.
Hier zijn ze:
(let niet op het stof, het ding stond ergens in een hoekje in een oude schuur)
Schuifdakje:
De eerste keer dat ik dit heb in een ax
Moet ongetwijfeld terug weg:
Dit aan beide kanten boven het kofferdeksel:
Vreemde plaats, maar niet zó erg.
Bumpersteunen etc, allemaal goed:
Hier heb ik nog werk mee:
Misschien steek ik er gewoon een andere boom in. Ik moet wel zeggen dat het meeste gewoon werkt.
Komt van een GTI hé?:
Roest valt goed mee:
Cittuning dempertje:
Ok, dit is waarom ik enige twijfel heb aan de koets:
De flits doet het roest wel erger lijken dan het is. Volgens mij heeft deze ooit een kleine aanrijding gehad waardoor ze het boeltje opnieuw moesten vastlassen. Er zit op die plaats wel zo goed als geen roest op het plaatwerk op de koets, dus dat is dan weer goed.
Binnenkort gaan we met deze aan de slag.
De GTI moet nog even wachten, de pimp doen we eerst en de GT staat bij de garagist om asap te herkeuren.
Dat dacht ik ook meteen toen ik de fotos zagTTF wrote:zie ik het goed of is dat "subframe" rood? op de fotos lijkt het net dat het er later opnieuw in gelast is
Verder, die velgen WAUW
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat rood had ik ook al opgemerkt. Wat ook kan, maar redelijk onwaarschijnlijk is, is dat deze origineel rood was. Zie bvb het rood in de waterafvoerbak voor de voorruit. Ofwel dat ze het met dezelfde verf bewerkt hebben. Hij staat iig niet meer in de originele lak.
Ik ga het binnenkort iig eens blank zetten om te kijken hoe erg het is. Dit is trouwens niet uitgekomen na de aankoop. Ik had het gezien toen ik ging kijken.
Ik ga het binnenkort iig eens blank zetten om te kijken hoe erg het is. Dit is trouwens niet uitgekomen na de aankoop. Ik had het gezien toen ik ging kijken.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Sjongejonge, en toen brachten ze ze gratis
Zonet gaat de bel en mams gaat opendoen. Komt ze terug en zegt ze; "ze zijn hier met een gratis ax"
Wij gaan kijken, en inderdaad, er stond een ax op de parking
Hij kwam van een dametje van m'n vaders werk die een andere auto gekocht had (diesel ivm km's). Ik had ooit eens aan mijn vader 2 gratis wielen meegegeven voor iemand op zijn werk, en die zitten dus op die ax
Omdat jullie van (goeie) foto's houden:
D'r moet wel nog een andere deur (+ mss spatbord) op:
(er staat een enkelvoudig rood lijntje op (?) )
met handchoke
nette kmstand
Stofzuigwerk en 4 versnellingen
De uitvoering:
Deze zal dus niet voor mij of voor Stuart zijn, maar m'n zusje gaat er volgend jaar mee rijden als ze haar rijbewijs heeft.
Verder rijdt ie prima en is ie vorig jaar zonder grote opmerkingen gekeurd geweest, dus ik verwacht geen grote kosten. Hij is van 08/1992 en het is een 1.0 carb.
Edit; en nog even over de rest:
De pimp heeft z'n nieuwe koppeling + GT voorpoten en rijdt terug lekker rond. Qua strakheid van sturen scheelt het niet zoveel, maar misschien zou het helpen moest ik nog de GT stabistang ook monteren. En m'n draagarmrubbers zijn op
Momenteel niet superveel zin om te sleutelen. Koppijn, keelpijn etc...
Als ik me terug lekker voel ga ik wel nog eens wat doen
Zonet gaat de bel en mams gaat opendoen. Komt ze terug en zegt ze; "ze zijn hier met een gratis ax"
Wij gaan kijken, en inderdaad, er stond een ax op de parking
Hij kwam van een dametje van m'n vaders werk die een andere auto gekocht had (diesel ivm km's). Ik had ooit eens aan mijn vader 2 gratis wielen meegegeven voor iemand op zijn werk, en die zitten dus op die ax
Omdat jullie van (goeie) foto's houden:
D'r moet wel nog een andere deur (+ mss spatbord) op:
(er staat een enkelvoudig rood lijntje op (?) )
met handchoke
nette kmstand
Stofzuigwerk en 4 versnellingen
De uitvoering:
Deze zal dus niet voor mij of voor Stuart zijn, maar m'n zusje gaat er volgend jaar mee rijden als ze haar rijbewijs heeft.
Verder rijdt ie prima en is ie vorig jaar zonder grote opmerkingen gekeurd geweest, dus ik verwacht geen grote kosten. Hij is van 08/1992 en het is een 1.0 carb.
Edit; en nog even over de rest:
De pimp heeft z'n nieuwe koppeling + GT voorpoten en rijdt terug lekker rond. Qua strakheid van sturen scheelt het niet zoveel, maar misschien zou het helpen moest ik nog de GT stabistang ook monteren. En m'n draagarmrubbers zijn op
Momenteel niet superveel zin om te sleutelen. Koppijn, keelpijn etc...
Als ik me terug lekker voel ga ik wel nog eens wat doen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Leuk zo'n gratis AXje , succes er mee.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
leuk hee broer dat we ze nu al gratis krijgen.
we hebben nog dat gratis gti blok liggen en ook nog een turboooooow. mss een 1.0 turbo maken :P of we kunnen er nog een bladblazer op monteren.
grtzz je lief broertje
we hebben nog dat gratis gti blok liggen en ook nog een turboooooow. mss een 1.0 turbo maken :P of we kunnen er nog een bladblazer op monteren.
grtzz je lief broertje
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,