
Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
Ben benieuwd... Als mijn kvs niveau laag ligt springt er vrolijk een lampje in mijn dashboard aan met een waarschuwing.
Tot nu toe twee keer gehad en grappig genoeg alleen maar thuis, net voordat ik naar m'n werk ging
. Ben te lui om er een andere radiateur in te zetten en nu heb ik als excuus dat het sneeuwt 
Tot nu toe twee keer gehad en grappig genoeg alleen maar thuis, net voordat ik naar m'n werk ging


Toenet koeilvloeistof in de daarvoor bestemd resevair (ofzo) gedaan. auto laten lopen. er komt wel heeltijd een luchtbel naar boven, maar het loopt niet door de slang. want anders had je de hitte die die aangeeft moeten voelen. de rad bleef ook koud.
Ontluchten, waar moet dat allemaal?
het dopje op termostaat heb ik volgens mij wel gevonden maar die andere zijn aka kadabra kan ik niet vinden.
En hoeveel liter heb je ongv nodig voor het hele systeem?
Ontluchten, waar moet dat allemaal?
het dopje op termostaat heb ik volgens mij wel gevonden maar die andere zijn aka kadabra kan ik niet vinden.
En hoeveel liter heb je ongv nodig voor het hele systeem?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15570
Er staat onderaan de pagina een mooi veld met daarnaast een button 'Google Zoeken'. Effe ontluchten invullen en op de button klikken. Bovenstaande link is de eerste die wordt getoond.
Er staat onderaan de pagina een mooi veld met daarnaast een button 'Google Zoeken'. Effe ontluchten invullen en op de button klikken. Bovenstaande link is de eerste die wordt getoond.
Als ik nou echt ten einde raad benmcdean wrote:Als de thermostaat niet open gaat worden deze ook niet warm, kortom
ontluchten. Dan nog niet goed, thermostaat (denk ik dan)
Zit alleen nog met de kachel.....

Kan je vast wel een keer langs komen he, krijg je desnoods het geld voor de bezine wel vergoed.
Maar ik hoop dat het morge opglost is.
Goed ontluchten (3 punten) is essentieel.
"Het koelsysteem werkt als volgt. Na een koude start is de thermostaat dicht en circuleert de koelvloeistof alleen door de motor en door de kachel (die geen vloeistofafsluiter heeft maar die geregeld wordt via de luchttoevoer naar het interieur - daardoor is de kachel altijd zo snel warm). Als de motor op de normale bedrijfstemperatuur komt opent de thermostaat en gaat de koelvloeistof ook via de radiateur lopen. De motortemperatuur wordt dan geregeld door de koelvloeistofthermostaat alsmede de electrische fan op de radiateur. In de cilinderkop zit een temperatuursensor gemonteerd."
Het volgende lijstje uit Haynes kan je misschien op weg helpen
Oververhitting, mogelijke oorzaken:
- Te weinig koelvloeistof
- Radiateur in- of uitwendig verstopt
- Thermostaat gaat niet open
- Koelfan of temperatuursensor defect
- Afsluitdop defect.
"Het koelsysteem werkt als volgt. Na een koude start is de thermostaat dicht en circuleert de koelvloeistof alleen door de motor en door de kachel (die geen vloeistofafsluiter heeft maar die geregeld wordt via de luchttoevoer naar het interieur - daardoor is de kachel altijd zo snel warm). Als de motor op de normale bedrijfstemperatuur komt opent de thermostaat en gaat de koelvloeistof ook via de radiateur lopen. De motortemperatuur wordt dan geregeld door de koelvloeistofthermostaat alsmede de electrische fan op de radiateur. In de cilinderkop zit een temperatuursensor gemonteerd."
Het volgende lijstje uit Haynes kan je misschien op weg helpen
Oververhitting, mogelijke oorzaken:
- Te weinig koelvloeistof
- Radiateur in- of uitwendig verstopt
- Thermostaat gaat niet open
- Koelfan of temperatuursensor defect
- Afsluitdop defect.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
De accu is ook slecht. Elke dag moet ik startkabels eraan hangen.
Der is nog een groter probleem aangetreden, Door het te warm worden van de motor is er wss een lek ontstaan in de koppaking.
Morge gaan we kijken naar de koeling, Vandaag zijn we druk geweest met geluid in te bouwen. En nieuwe radio bestellen.
Deze radio is het geworden.

Deze Subwoofer met ingebouwde versterker

'Deze JVC 6.9 speakers in de hoedeplank.

Het geluid zit er allemaal in nu motorisch nog na lopen.
Der is nog een groter probleem aangetreden, Door het te warm worden van de motor is er wss een lek ontstaan in de koppaking.
Morge gaan we kijken naar de koeling, Vandaag zijn we druk geweest met geluid in te bouwen. En nieuwe radio bestellen.
Deze radio is het geworden.

Deze Subwoofer met ingebouwde versterker

'Deze JVC 6.9 speakers in de hoedeplank.

Het geluid zit er allemaal in nu motorisch nog na lopen.
Accu kost gelukkig niet bijzonder veel, maar koppakking kost je wel weer wat moeite. Beetje balen dat het zo begint, maar als alles vervangen is weet je dat je voorlopig niets meer hoeft te doen (waarschijnlijk, en natuurlijk ook afhankelijk van jezelf
).
Succes met de koppakking, wel leuk als je het een keer hebt gedaan, weet je ook weer hoe dat moet.

Succes met de koppakking, wel leuk als je het een keer hebt gedaan, weet je ook weer hoe dat moet.
Ik zou eerst eens een stukje van een Haynes of desnoods Olyslagers sleutelhandboek uit mijn hoofd leren, met een voorkeur voor Haynes.
En eens naar de foto's kijken op de site van de voortreffelijke Henk Bats.
http://xj-79-zg.batssoft.nl/logfotview.php?id=104
En eens naar de foto's kijken op de site van de voortreffelijke Henk Bats.
http://xj-79-zg.batssoft.nl/logfotview.php?id=104
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Een beun heeft al aangeboden eventueel de koppaking te willen doen. ben er zoiezo niet meer dan 200 euro voor kwijt zegt die als ik door hem laat doen.
Ook zegt die dat het leuk zou zijn als er een turbo bij op de ax komt. Maar is hier wel de mogelijkheid voor? want ik heb zelf zon gevoel dat dat of niet mogelijk is of het klauwe vol met geld kost.
En is mijn AX een Carb of een injectie?
Heb nooit eerder het blok van Citroën gezien dus het is beetje aka kadabra.
Hou jullie op de hoogte.
Ook zegt die dat het leuk zou zijn als er een turbo bij op de ax komt. Maar is hier wel de mogelijkheid voor? want ik heb zelf zon gevoel dat dat of niet mogelijk is of het klauwe vol met geld kost.
En is mijn AX een Carb of een injectie?
Heb nooit eerder het blok van Citroën gezien dus het is beetje aka kadabra.
Hou jullie op de hoogte.
Een turbo kan wel, het is ook wel gebeurd op AX'jes. En ook niet voor enorme bedragen.
Alleen de laatste keer wat ik mij kan herinneren was dat motorblok na drie weken al opgeblazen. De AX motorblokken zijn er, zacht gezegd, niet echt op gemaakt.
Dan zou ik de koppakking niet laten vervangen, lol hebben van de turbo en er dan een ander motorblok inhangen.
Alleen de laatste keer wat ik mij kan herinneren was dat motorblok na drie weken al opgeblazen. De AX motorblokken zijn er, zacht gezegd, niet echt op gemaakt.
Dan zou ik de koppakking niet laten vervangen, lol hebben van de turbo en er dan een ander motorblok inhangen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Laat de Turbo meteen maar zitten.
Het koelingsprobleem is opgelost. Dankzij de foto's op het forum van de ontluchtings punten. Ik kreeg alleen het ontluchtinspunt op de rad niet los.
De Fan achter de rediateur, Draait die altijd of vanaf een bepaald tempratuur?
En de contact punten ergens van de blower zijn niet goed of er is een kabelbreuk want hij blies vanmiddag zomaar in een keer wel. Alleen hij ging 5 minuten later ook weer zo in een keer uit.
En af en toe heeft die wat moeite met stationair draaien, dan zak die naar ongv 700 toeren en gaat die weer terug. gister toen ik hem naar 2000 trapte in de vrij viel die ook ineens uit. en vandaag toen ik het gas heel lichtjes aanraakt.
Kan zijn omdat die toen ook niet heel warm was.
Voor de rest echt heel tevreden, Heb nog kabelbreukje geconstateerd in de kabel naar de 2 boxen rechts achter maar die is morgen verholpen.
ik heb ook meteen de intrieur neon gehaald vandaag. dus dat word er morge ook ingezet, hij word van binne morge ook even schoon gemaakt.
Dus ik ben er weer druk mee
en vind het nog leuk ook, tis alleen zo koud.
Het koelingsprobleem is opgelost. Dankzij de foto's op het forum van de ontluchtings punten. Ik kreeg alleen het ontluchtinspunt op de rad niet los.
De Fan achter de rediateur, Draait die altijd of vanaf een bepaald tempratuur?
En de contact punten ergens van de blower zijn niet goed of er is een kabelbreuk want hij blies vanmiddag zomaar in een keer wel. Alleen hij ging 5 minuten later ook weer zo in een keer uit.
En af en toe heeft die wat moeite met stationair draaien, dan zak die naar ongv 700 toeren en gaat die weer terug. gister toen ik hem naar 2000 trapte in de vrij viel die ook ineens uit. en vandaag toen ik het gas heel lichtjes aanraakt.
Kan zijn omdat die toen ook niet heel warm was.
Voor de rest echt heel tevreden, Heb nog kabelbreukje geconstateerd in de kabel naar de 2 boxen rechts achter maar die is morgen verholpen.
ik heb ook meteen de intrieur neon gehaald vandaag. dus dat word er morge ook ingezet, hij word van binne morge ook even schoon gemaakt.
Dus ik ben er weer druk mee
