Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
en pedaal tot de bodem ingetrapt....
...heb je dat gedaan nadat ie al goed warm gereden was of?
en check eerst de topics in Technisch is over Oververhitting, Overhit, etc. mogelijk is je koelvloeistof niet op peil, je thermostaat of thermocontact kapot, kan van alles zijn.
radiateur is prima voor de standaard ax waar de radiateur in zit, pas als je het circuit opgaat zul je de boel moeten vervangen door beter koelende apparatuur.
...heb je dat gedaan nadat ie al goed warm gereden was of?
en check eerst de topics in Technisch is over Oververhitting, Overhit, etc. mogelijk is je koelvloeistof niet op peil, je thermostaat of thermocontact kapot, kan van alles zijn.
radiateur is prima voor de standaard ax waar de radiateur in zit, pas als je het circuit opgaat zul je de boel moeten vervangen door beter koelende apparatuur.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Mij lijkt het stug dat met dit weer de radiateur niet toereikend is. Robert heeft er een paar jaar geleden mee op Zolder gereden tijdens de Vroemdag. Toen was het warmer en werd er toch wat forser mee gereden. Hem heb ik toen niet gehoord over koelingsproblemen. Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.
[quote="Losroyos"]Zozozozo.
De auto heeft de barre tocht met moeite overleefd.
Ik denk dat de radiateur te klein is en de motor te groot. Want hij word heel snel te warm.
[quote]
Dat heeft niets met de grote van je radiateur of motor te maken.
1.1 of 1.4 radiatoren zijn hetzelfde
Ik zou het koelsysteem dan maar wel gaan nakijken. Hoeveel te heet word ie? En blijft dit stijgen?
De auto heeft de barre tocht met moeite overleefd.
Ik denk dat de radiateur te klein is en de motor te groot. Want hij word heel snel te warm.
[quote]
Dat heeft niets met de grote van je radiateur of motor te maken.
1.1 of 1.4 radiatoren zijn hetzelfde
Ik zou het koelsysteem dan maar wel gaan nakijken. Hoeveel te heet word ie? En blijft dit stijgen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
[quote="DuFF"]en pedaal tot de bodem ingetrapt....
...heb je dat gedaan nadat ie al goed warm gereden was of?
[quote]
Hij was wel warm.
Maar we hebben hem op het laatste stuk in de bermmoeteen zetten omdat die gewoon in het oranje zat de meter het het rode lampje ging branden.
Ik ga morge kijken of peil goed is enzo en loop koelsysteem wel even na.
Igg Bedankt alvast.
Hoop dat het niks ergs is.
...heb je dat gedaan nadat ie al goed warm gereden was of?
[quote]
Hij was wel warm.
Maar we hebben hem op het laatste stuk in de bermmoeteen zetten omdat die gewoon in het oranje zat de meter het het rode lampje ging branden.
Ik ga morge kijken of peil goed is enzo en loop koelsysteem wel even na.
Igg Bedankt alvast.
Hoop dat het niks ergs is.
daar sluit ik me voor 95% aan.Bossie wrote:Mij lijkt het stug dat met dit weer de radiateur niet toereikend is. Robert heeft er een paar jaar geleden mee op Zolder gereden tijdens de Vroemdag. Toen was het warmer en werd er toch wat forser mee gereden. Hem heb ik toen niet gehoord over koelingsproblemen. Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen


ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dat klopt. Deze had remschijven die bij de auto paste, ze waren ook blauwJoost wrote:daar sluit ik me voor 95% aan.Bossie wrote:Mij lijkt het stug dat met dit weer de radiateur niet toereikend is. Robert heeft er een paar jaar geleden mee op Zolder gereden tijdens de Vroemdag. Toen was het warmer en werd er toch wat forser mee gereden. Hem heb ik toen niet gehoord over koelingsproblemen. Ik denk dat je je koelsysteem eens goed na moet gaan lopen.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemenremember de witte velgen

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
"To do
JVC Autoradio
JBL Tweeters op dash
JBL Speakers in Deur (13cm Past dat?)
JBL 6x9 Speakers in hoedplank (uit het zicht werken)
JBL 1000 Watt Subwoofer
JBL 2 kanaals versterker
Kabels uiteraart netjes weg werken
Kuipstoelen nieuw stofje
achterbank zelfde stofje"
---------------------------------------------------------------------
... eerst technisch in orde maken ...
Je leert op deze manier wel je auto goed kennen, en zo moeilijk is dit werk aan je koelsysteem nou ook weer niet.
Succes, en houd ons op de hoogte?
JVC Autoradio
JBL Tweeters op dash
JBL Speakers in Deur (13cm Past dat?)
JBL 6x9 Speakers in hoedplank (uit het zicht werken)
JBL 1000 Watt Subwoofer
JBL 2 kanaals versterker
Kabels uiteraart netjes weg werken
Kuipstoelen nieuw stofje
achterbank zelfde stofje"
---------------------------------------------------------------------
... eerst technisch in orde maken ...
Je leert op deze manier wel je auto goed kennen, en zo moeilijk is dit werk aan je koelsysteem nou ook weer niet.
Succes, en houd ons op de hoogte?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Proefrit hield die zich netjes. Veel dingen gedaan die in de howto stonden.Mastenhose wrote:Jammer dat je meteen 'problemen' met de AX hebt...
Heb je wel een goede proefrit gemaakt?
Maar, tis wel dat je 130km ongv heel tijd 120 a 130 rijdt. af toe is keer honderd. 1x doorgetrokken tot 165.
Voor de rest netjes aan de snelheid gehouden. Als het goed is ben ik deze week nog paar dagen vrij en ga ik hem is goed inspecteren.
Bij voorbaat was dat wat ik zoiezo wilde. Technische gaan we deze week mee bezig er word den gekeken wat er zoiezo gedaan moet worden.jk wrote:"To do
JVC Autoradio
JBL Tweeters op dash
JBL Speakers in Deur (13cm Past dat?)
JBL 6x9 Speakers in hoedplank (uit het zicht werken)
JBL 1000 Watt Subwoofer
JBL 2 kanaals versterker
Kabels uiteraart netjes weg werken
Kuipstoelen nieuw stofje
achterbank zelfde stofje"
---------------------------------------------------------------------
... eerst technisch in orde maken ...
Je leert op deze manier wel je auto goed kennen, en zo moeilijk is dit werk aan je koelsysteem nou ook weer niet.
Succes, en houd ons op de hoogte?
Trouwens somige dingne kan ik al weg strepen van dat lijstje dus dat doe ik meteen even Foto's Volgen

Dus Update eerste bericht, de To do lijst

Vreemd, dat heb ik dus ook een keer gehad met een GT (eerste keer dat ik er in zat
)... Radiateur vervangen (heb begrepen dat er alleen verschil in type 1 en type 2 radiateuren zit), misschien thermostaat en kijken of er roest in heeft gezeten. Dat duidt dan op water en da's niet optimaal voor het systeem.
Gelukkig mag je er nog niet in rijden, ben je er niet van afhankelijk als ie het niet doet

Gelukkig mag je er nog niet in rijden, ben je er niet van afhankelijk als ie het niet doet

ik was van plan 14 maart zoiezo op de meeting te verschijnen. Maar dan rijdt een maat van me wel.
Wat bedoelen jullie hiermee?Dat klopt. Deze had remschijven die bij de auto paste, ze waren ook blauwdaar sluit ik me voor 95% aan.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen remember de witte velgen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat de remschijven te heet geworden zijn...Losroyos wrote:ik was van plan 14 maart zoiezo op de meeting te verschijnen. Maar dan rijdt een maat van me wel.
Wat bedoelen jullie hiermee?Dat klopt. Deze had remschijven die bij de auto paste, ze waren ook blauwdaar sluit ik me voor 95% aan.
ergens anders zaten nog wat koelingsproblemen remember de witte velgen
Oke.
Vanmiddag even kijken, volgens mij mis ik een reserve wiel en het ophang frame. Ik was laatst op de sloop, achterlichten voor de BMW zoeken van een maat, ik zag daar zoiezo 3 orginele ax lm velgen, En volgens mij stond er een type 2. komen die frame's waar je het reserve wiel mee onder de auto hangt overeen?
Vanmiddag even kijken, volgens mij mis ik een reserve wiel en het ophang frame. Ik was laatst op de sloop, achterlichten voor de BMW zoeken van een maat, ik zag daar zoiezo 3 orginele ax lm velgen, En volgens mij stond er een type 2. komen die frame's waar je het reserve wiel mee onder de auto hangt overeen?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik zou eerst de koelvloeistof netjes bijvullen en goed ontluchten. Volgens mij zit er niet genoeg in om rond te kunnen pompen. (en dan moet je nagaan waarom de koelvloeistof verdwijnt)Losroyos wrote:Het is warschijnlijk de waterpomp. de slangen en rad worden niet warm terwijl de tempratuur wel op loopt. de verwarming in de auto word ook niet warm.
Of zou het door lucht in het systeem kunnen zijn dat die de koelvloeistof niet pakt.
ps, heb op mn 1.4 ook een 1.1 radiator en dat gaat prima