ANWB peiling KMheffing
Moderators: Rock's, webmasters
ANWB peiling KMheffing
Jongens, doe mee!
http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilomet ... iling.html
Het kan zo maar eens zo zijn dat als hier echte bezwaren uitkomen het niet doorgaat!!
En dat willen we allemaal want,
KM heffing betekent een extra belasting van de provicien die inkomen mislopen en dit op een andere manier mogen heffen. Zelfs niet auto bezitters zijn dus duurder uit!!
KM heffing betekend oude autos enorme heffing, en daar zal de AX dus ook toe behoren ondanks het zuinige karakter!
Geen electronica van een ander in mijn auto, ze kunnen het op spitstrajecten prima oplossen met de 'traject controle' kastjes die er al zijn, dus waarom nog 1 extra in de auto?
Gaat lekker een ander je kabelboom aan gort knippen en gaatjes in je dashbord om te bevestigen?
http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilomet ... iling.html
Het kan zo maar eens zo zijn dat als hier echte bezwaren uitkomen het niet doorgaat!!
En dat willen we allemaal want,
KM heffing betekent een extra belasting van de provicien die inkomen mislopen en dit op een andere manier mogen heffen. Zelfs niet auto bezitters zijn dus duurder uit!!
KM heffing betekend oude autos enorme heffing, en daar zal de AX dus ook toe behoren ondanks het zuinige karakter!
Geen electronica van een ander in mijn auto, ze kunnen het op spitstrajecten prima oplossen met de 'traject controle' kastjes die er al zijn, dus waarom nog 1 extra in de auto?
Gaat lekker een ander je kabelboom aan gort knippen en gaatjes in je dashbord om te bevestigen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volens mij zijn een paar mijoen mensen aan het proberen om die site te bereikensaxo100 wrote:doet het niet is te druk
maar ga zeker tegen stemmen

Voorlopig gaat het nog niet.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ik ben echt de enige die hem ingevuld heeft tot nu toe:D
1 ding, de stellingen zijn enrom gemeen geformuleerd, je kan bijna aleen maar kiezen dat je er voor bent, dat vind ik echt gemeen
Maar ik heb hem lekker negatief ingevuld, ik hoop de rest van NL ook!
1 ding, de stellingen zijn enrom gemeen geformuleerd, je kan bijna aleen maar kiezen dat je er voor bent, dat vind ik echt gemeen
Maar ik heb hem lekker negatief ingevuld, ik hoop de rest van NL ook!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Haha ja nu bekend is dat de politiek voor de verandering luistert als we zeggen dat we niet willen gaat iedereen ineens stemmenHenk Bats wrote:Volens mij zijn een paar mijoen mensen aan het proberen om die site te bereiken![]()

En inderdaad, ook ik wil geen Big Brother-kastje in m'n auto en ook geen extraveel geld betalen...
Kijk uit, een Cactussssss
dankje !!!
Die is een stuk eerlijker dan die van de anwb, ook ingevuld!
Die is een stuk eerlijker dan die van de anwb, ook ingevuld!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Correctie, hij is net zo sturend als die van de ANWB, alleen dan de andere kant op...grietje wrote:Die is een stuk eerlijker dan die van de anwb
Heb overigens net ook die van de ANWB ingevuld en grote bezwaren bleven onderbelicht of werden niet of niet duidelijk genoemd in hun meerkeuzevragen. Provinciale vervangende onzinbelasting, privacybezwaren...
Bah, en dan de schijn ophouden van een onafhankelijk onderzoek. Ik wil een referendum! (maar dat durven ze vast niet meer na dat fiasco met die grondwet...)
Kijk uit, een Cactussssss
Laat je niks wijsmaken, de uitkomst ligt allang vast.
Dit gedraai is allemaal theater.
Daarnaast moet volgens EU-richtlijnen de BPM moet worden beëindigd waardoor een financieel gat ontstaat dat men gaat dichten door het sterk verhogen van de motorrijtuigenbelasting, voorafgaand aan het vervallen van de motorrijtuigenbelasting bij de invoering van het rekeningrijden, het rekeningrijden dat m.i. voor de meeste mensen een grote lastenverzwaring met zich mee gaat brengen.
Dan heb ik het nog niet eens over het totale verlies aan privacy en de ingebouwde mogelijkheid om volledig automatisch bekeuringen te versturen.
Rekeningrijden kent allerlei qua tarief tot nu toe volstrekt onbekende variabelen als:
basistarief / "schoon"<-->"vuil" / spitsheffing en dan nog allerlei lokale heffingen en belastingen die gaan voortvloeien uit het verlies aan nu bestaande 'opcenten'.
De al diverse keren gestelde vraag of dat alles registrerende satellietkastje ook alle in het buitenland gereden kilometers in rekening gaat brengen, en tegen welk tarief, beantwoordt niemand.
De ANWB, "de grootste vereniging van Nederland", is en blijft een wielrijdersvereniging, d.w.z. een club van fietsers, waarvan de belangen niet logischerwijs samenvallen met die van automobilisten en daarmee volgens ANWB-diehards zelfs strijdig zijn.
De Algemeene Nederlandsche Wielrijders Bond speelt m.i. dan ook een vuil spel.
Dit gedraai is allemaal theater.
Daarnaast moet volgens EU-richtlijnen de BPM moet worden beëindigd waardoor een financieel gat ontstaat dat men gaat dichten door het sterk verhogen van de motorrijtuigenbelasting, voorafgaand aan het vervallen van de motorrijtuigenbelasting bij de invoering van het rekeningrijden, het rekeningrijden dat m.i. voor de meeste mensen een grote lastenverzwaring met zich mee gaat brengen.
Dan heb ik het nog niet eens over het totale verlies aan privacy en de ingebouwde mogelijkheid om volledig automatisch bekeuringen te versturen.
Rekeningrijden kent allerlei qua tarief tot nu toe volstrekt onbekende variabelen als:
basistarief / "schoon"<-->"vuil" / spitsheffing en dan nog allerlei lokale heffingen en belastingen die gaan voortvloeien uit het verlies aan nu bestaande 'opcenten'.
De al diverse keren gestelde vraag of dat alles registrerende satellietkastje ook alle in het buitenland gereden kilometers in rekening gaat brengen, en tegen welk tarief, beantwoordt niemand.
De ANWB, "de grootste vereniging van Nederland", is en blijft een wielrijdersvereniging, d.w.z. een club van fietsers, waarvan de belangen niet logischerwijs samenvallen met die van automobilisten en daarmee volgens ANWB-diehards zelfs strijdig zijn.
De Algemeene Nederlandsche Wielrijders Bond speelt m.i. dan ook een vuil spel.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Klopt.
Ik heb hem vanmorgen al ingevuld.
Hiertegen kan niet genoeg worden geprotesteerd.
Ik heb hem vanmorgen al ingevuld.
Hiertegen kan niet genoeg worden geprotesteerd.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Zou het NEE tegen de kilometerheffing te overweldigend zijn?MBa@NL wrote:zelfs nu om 0:00 uur ligt de enquête platmogen we soms niet meer meedoen van de ANWB ofzo...
En zouden de regenten in hun stoutste dromen dat NEE niet hebben kunnen verwachten en voorzien?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: SatJan16, 2010 6:20:16 PM
Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling!
De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.
Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.
Alvast Bedankt!
De ANWB
De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.
Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.
Alvast Bedankt!
De ANWB
