Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Roy Aka Losroyos - Blauwe AX
Nee als ik ze afgerond zou hebben was ik nu 30 geweest. Heel veel ben ik me gestopt. Tot nu heb ik alleen VMBO. Bedrijfsvoertuig heb ik 1 jaar van de 2 gedaan, voertuig techniek daarna 3 weken, landmacht heb ik ook maar ff gedaan, Toen kwam ik er snel achter dat de enkel het niet leuk vond. Chauffeurs opleiding 1 jaar gedaan van de 2. Door het niet behalen van me administratie voor de vrachtwagen ging ik niet over, waardoor ik ontslagen werd bij het leerbedrijf, waardoor ik die opleiding niet veder kon volgen.Rob GT wrote:Welkom! Is een erg leuke auto om mee te beginnen!
Ik mis aan je lijstje trouwens nog een type twee achterlicht, staat toch net ff wat strakker op deze AX.
Heb je trouwens al die opleidingen ook afgerond??
Heb het wel eens erger gezien. Jij gebruikt in ieder geval leestekens.Losroyos wrote:Trouwens slechte spelling sorry hiervoor, Heb dyslectie.
(ik ken iemand die letterlijk niet weet wat leestekens zijn)
Dus dat is het wel. Heb trouwens ook de pest aan school. maar zonder MBO 2 ben je leerplichtig tot 23 he. dat zou betekenen dat ik nog 5 jaar zou moeten als ik het niet haal.
UPDATE
Wss gaat zaterdag niet door. Hij moet op VGA naar oosterijk. Zaterdag ochtend terug maar hij weet niet hoelaat.
Heb gevraagt of niet iemand anders mee kan. maar wacht op antwoord :$
@Rocks:
Leestekens te veel? Ook mijn ding een beetje ...
Maar je bent leerplichtig tot je 23e als je geen MBO2 hebt? Is dat een nieuwe regel of wat? Ik werk namelijk al een tijdje
De volgende meeting ga je wel halen, toch? Alleen jammer dat je dus dit weekend niet terecht kunt. Kan je niet eerder langs?
Leestekens te veel? Ook mijn ding een beetje ...
Maar je bent leerplichtig tot je 23e als je geen MBO2 hebt? Is dat een nieuwe regel of wat? Ik werk namelijk al een tijdje
De volgende meeting ga je wel halen, toch? Alleen jammer dat je dus dit weekend niet terecht kunt. Kan je niet eerder langs?
Hij gaat morge weg tot zaterdag. Nou hoop ik dat Vriendin lief zo aardig is mee te gaan en het af te handellen. Volgende meeting miss dat ik er ben. Als ik zelf RBW niet heb zoek ik wel iemand die kan rijdenPgoddijn wrote:@Rocks:
Leestekens te veel? Ook mijn ding een beetje ...
Maar je bent leerplichtig tot je 23e als je geen MBO2 hebt? Is dat een nieuwe regel of wat? Ik werk namelijk al een tijdje
De volgende meeting ga je wel halen, toch? Alleen jammer dat je dus dit weekend niet terecht kunt. Kan je niet eerder langs?
Edit: Even gekeken maar 14 feb word dat niet wat. Dan ben ik bijme meisie. En die is niet zo auto gek, maar moet wel een leuke dag worden. dus ga der ergens mee verrassen. Denk 14 maart aanwezig te zijn.
En ja, Sinds 1 of 2 jaar is het zo dat je MBO2 moet hebben of tot je 23ste naar school moet.
Anders was ik ook allang gestopt.
mcdean wrote:ga je nog met het blauwe monstertje naar de RDW?
In hoeverre is dat nodig. Want ja op kenteken 1.1 en licht 1.4 in.
Heb gehoord dat je de belasting op je dak kan krijgen door zon geintje. En dat als je een ongelukje hebt ze je misschien niet uitkeren omdat zeniet deze auto met deze motor verzekerd hebben.
Alleen in hoeverre is dat echt noodzakelijk.
Nitroën wrote:Mooi wagentje, die stoelen komen me vaag bekend voor
Zo gouw ik weer geld heb en ik kan nieuwe bekostigen gaan deze de verkoop in.
Eventuele koper denk er maar vast over.
stel, jij rijdt een kind dood of fietser aan en ze hebben het idee dat je te hard reed..
dan KUNNEN ze gaan kijken hoe je auto technisch was.. als ze er dan achter komen dat er een groter (1360cc) blok in ligt als de 1.1 die erin hoort, heb je kans dat je gewoon 'nat' gaat.. dan heb je een serieus probleem en dat kan je duizenden euro's kosten..
dan kan je beter 45,- utigegeven hebben bij de RDW!
dan KUNNEN ze gaan kijken hoe je auto technisch was.. als ze er dan achter komen dat er een groter (1360cc) blok in ligt als de 1.1 die erin hoort, heb je kans dat je gewoon 'nat' gaat.. dan heb je een serieus probleem en dat kan je duizenden euro's kosten..
dan kan je beter 45,- utigegeven hebben bij de RDW!
als ze naar het motortype plaatje en die ontbreekt of staat niet op wat op kenteken staat .....
Het hoeft van mij niet hoor, maar als je er een keer trammelant mee zou krijgen en je je rest van je leven voor niks werkt omdat je verzekering weigert te betalen. Het is geen mega verandering en de kans dat ze erachter komen dat wanneer je al een ongeluk zou hebben is al klein. Maar als de verzekering moeilijk wil gaan doen, wordt het zo wel makkelijk voor hun. "dit is niet de auto die wij hebben verzekerd"
Het hoeft van mij niet hoor, maar als je er een keer trammelant mee zou krijgen en je je rest van je leven voor niks werkt omdat je verzekering weigert te betalen. Het is geen mega verandering en de kans dat ze erachter komen dat wanneer je al een ongeluk zou hebben is al klein. Maar als de verzekering moeilijk wil gaan doen, wordt het zo wel makkelijk voor hun. "dit is niet de auto die wij hebben verzekerd"
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Op ander forum:
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Goed nieuws vanuit kamp Zevenaar.
Zaterdag ga en kan ik gewoon de AX ophalen.
Hij word meteen even verwent in de wasstraat op het industrieterein in Duiven, en even kijken of de auto mac drive proof is.
Er zullen denk ik ook meteen foto's geschoten gaan worden.
Dan is het 2 maanden sparen en dan gaan we de auto veder verbouwen.
Zaterdag ga en kan ik gewoon de AX ophalen.
Hij word meteen even verwent in de wasstraat op het industrieterein in Duiven, en even kijken of de auto mac drive proof is.
Er zullen denk ik ook meteen foto's geschoten gaan worden.
Dan is het 2 maanden sparen en dan gaan we de auto veder verbouwen.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Remus kan alleen voor problemen zorgen als die leeggebrand of lek is...
Op zich is een Remus een relatief stille demper, tenzij je de hardline hebt, maar volgens mij heb je gewoon de standaard Remus voor de AX.
Factoren die eerder je geluid ten nadele beïnvloeden zijn katvervangers en het gebrek aan een middendemper...
Ik zou ik de Remus lekker laten zitten en de gok wagen...
Gr. Marco
Op zich is een Remus een relatief stille demper, tenzij je de hardline hebt, maar volgens mij heb je gewoon de standaard Remus voor de AX.
Factoren die eerder je geluid ten nadele beïnvloeden zijn katvervangers en het gebrek aan een middendemper...
Ik zou ik de Remus lekker laten zitten en de gok wagen...
Gr. Marco