Ik heb een lekkage bij mijn 106 1.1i van 1994.
Ik heb de thermostaatflens en thermostaat zelf al vervangen, deze lekken totaal niet meer.
Maar de onderste kleine slangetje die de thermostaathuis ingaat lekt aan de klem zeg maar. Ik kan niet precies zien waar hij precies lekt, zou dit door de klem zelf komen, of kan er een kleine barst/scheur erin zitten zodat de slang aan de klem kant lekt ?
Ik heb zo een platte klem gebruikt en de originele slangenklem maar bij beide lekt ie precies op hetzelfde punt... Kan er ergens anders koelwater lekken daar of is het echt de slang ?
Weet iemand ook wat die koelwaterslang bij de dealer kost?
106 1.1i lekkage onderste koelwaterslang bij de thermostaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
106 1.1i lekkage onderste koelwaterslang bij de thermostaat
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
Je kunt geloof ik een universele slang gebruiken (hoor ik).
En waarschijnlijk lekt hij in de scherpe bocht die hij maakt net na de thermostaat. Dat komt namelijk wel vaker voor...
De beste manier om er natuurlijk achter te komen is door de slang droog te maken en kijken waar het koelwater uit komt...
En waarschijnlijk lekt hij in de scherpe bocht die hij maakt net na de thermostaat. Dat komt namelijk wel vaker voor...
De beste manier om er natuurlijk achter te komen is door de slang droog te maken en kijken waar het koelwater uit komt...
Heb ik gedaan, hij lekt echt ergens bij de klem (dus echt waar je hem aansluit op de waterpomp/thermostaathuis) maar je kan niet zien waar. Je ziet het ook echt heel rustig eruitstromen. Als je het laat drogen zie je de sporen van de kvs ook.
Ik denk dat ik maar gewoon effe op een dag rustig alles uit elkaar haal, en dan effe de uiteinde van de slang goed inspecteren.
Die slang kost trouwens 20,21 euro ex btw bij de dealer, dus 25 euro totaal. Voor dat bedrag ga ik niet kloten met 2ehands of universele slangen.
Ik denk dat ik maar gewoon effe op een dag rustig alles uit elkaar haal, en dan effe de uiteinde van de slang goed inspecteren.
Die slang kost trouwens 20,21 euro ex btw bij de dealer, dus 25 euro totaal. Voor dat bedrag ga ik niet kloten met 2ehands of universele slangen.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
Dank voor de tip!
Bij mij is deze slang ook hoogstwaarschijnlijk lek bij m'n 106 1.4RG.
Ik dacht dat die slang veel duurder was, morgen even bestellen dus.
Als je het thermostaathuis al vervangen heb, zou ik gewoon even een nieuwe slang bij de dealer halen. Anders blijf je aan het bijvullen en ontluchten
Overigens gebruik ik de fabrieksklemmen niet opnieuw als deze zijn losgeweest, maar gebruik ik universele klemmen, dit wordt volgens mij ook door de dealer aanbevolen. Let wel op dat je deze klemmen nog ongeveer 1 slag (kleine ratel dopje 7) moet nadraaien als de motor (en dus ook de slangen) wat warmer zijn.
Bij mij is deze slang ook hoogstwaarschijnlijk lek bij m'n 106 1.4RG.
Ik dacht dat die slang veel duurder was, morgen even bestellen dus.
Als je het thermostaathuis al vervangen heb, zou ik gewoon even een nieuwe slang bij de dealer halen. Anders blijf je aan het bijvullen en ontluchten
Overigens gebruik ik de fabrieksklemmen niet opnieuw als deze zijn losgeweest, maar gebruik ik universele klemmen, dit wordt volgens mij ook door de dealer aanbevolen. Let wel op dat je deze klemmen nog ongeveer 1 slag (kleine ratel dopje 7) moet nadraaien als de motor (en dus ook de slangen) wat warmer zijn.
To finish first, you'll first have to finish!
Uhm die fabrieksklemmen zie je ook op andere auto's o.a. een Golf TDi, zal dus wel goed zijn. Die fabrieksklemmen op de andere plekken lekken ook totaal niet. Dus ik gebruik die maar gewoon weer, ik koop uiteraard wel een nieuwe bij de dealer voor de zekerheid.
Het leuke aan de fabrieksklemmen is dat je die nooit te hard kan laten knijpen, een schroefklem wel, en dan maak je de slang kapot!!!
Het leuke aan de fabrieksklemmen is dat je die nooit te hard kan laten knijpen, een schroefklem wel, en dan maak je de slang kapot!!!
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994