...daar heb je de ventilator voor.
Ik krijg 'szomers met grote moeite de ventialtor aan het draaien, of ik moet erg lang voor een stoplicht staan ofzo.
Dat lukt me 'swinters al helemaal niet, dus afplakken kan geen kwaad dunkt me.
Kachel wordt altijd vrij vlot warm, maar kachel zit ook in eerste circuit...
Afplakken helpt de motor de warmte beter vast te houden, want op bedrijfstemperatuur kunnen werken vindt-ie toch prettig (ik ook trouwens..ander topic)
Witte rook
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Mijn AX (GT uitvoering) heeft wel een temperatuurmeter en sinds begin december had ik wat verschillende dingen uitgeprobeerd met als doel om zowel de motor als ome Rio op temperatuur te laten komen.
Eerst had ik de gril boven de bumper afgeplakt met gaffa: dit gaf geen verschil, temp metertje bleef maar op 80 a 82 steken.
Toen ook nog de gril onder/achter het nummerbord afgeplakt. Dat gaf een heel klein beetje verschil.
Eind vorige week ongeveer 2/3 van de radiateur afgedekt met een kartonnetje en alle gaffa er weer af gehaald. Sindsdien blijft de temp meter netjes tegen de 90° aanstaan zonder er overheen te gaan.
Kachel doe ik altijd pas aan als de temp meter op 80 staat om eerst de motor enigszins op temperatuur te krijgen.
Eerst had ik de gril boven de bumper afgeplakt met gaffa: dit gaf geen verschil, temp metertje bleef maar op 80 a 82 steken.
Toen ook nog de gril onder/achter het nummerbord afgeplakt. Dat gaf een heel klein beetje verschil.
Eind vorige week ongeveer 2/3 van de radiateur afgedekt met een kartonnetje en alle gaffa er weer af gehaald. Sindsdien blijft de temp meter netjes tegen de 90° aanstaan zonder er overheen te gaan.
Kachel doe ik altijd pas aan als de temp meter op 80 staat om eerst de motor enigszins op temperatuur te krijgen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage