Carb & choke probleem, valt uit
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Carb & choke probleem, valt uit
1.0E, om en nabij de 90.000 km
Hij liep prima maar de choke kabel is los geweest van de carburateur om het dashbord te kunnen wisselen.
Terug gemonteerd en nu blijft shoeks niet meer stationair lopen met warme motor.
als je koppelt is hij vrijwel direct weg, zonder gesputter. Als je de choke ver uittrekt blijft ie; met een toerental van 2500 toeren oid wel lopen, als je gasgeeft ook wel.
Op de snelweg doet ie t prima zonder choke.
help?
Als de carb niet goed is afgesteld, hoe kan ik dat door alleen de choke kabel los en vast te maken verpesten dan? Daarvoor heb ik hem ook een paar dagen gebruikt en was er echt niets aan de hand...
Hij liep prima maar de choke kabel is los geweest van de carburateur om het dashbord te kunnen wisselen.
Terug gemonteerd en nu blijft shoeks niet meer stationair lopen met warme motor.
als je koppelt is hij vrijwel direct weg, zonder gesputter. Als je de choke ver uittrekt blijft ie; met een toerental van 2500 toeren oid wel lopen, als je gasgeeft ook wel.
Op de snelweg doet ie t prima zonder choke.
help?
Als de carb niet goed is afgesteld, hoe kan ik dat door alleen de choke kabel los en vast te maken verpesten dan? Daarvoor heb ik hem ook een paar dagen gebruikt en was er echt niets aan de hand...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Carb & choke probleem, valt uit
Aan de linkerzijde van de carb zit een elektrische staionaire sproeier, controleeren of steker vastzit (ik dacht geel) of anders spanning meten.grietje wrote:1.0E, om en nabij de 90.000 km
Hij liep prima maar de choke kabel is los geweest van de carburateur om het dashbord te kunnen wisselen.
Terug gemonteerd en nu blijft shoeks niet meer stationair lopen met warme motor.
als je koppelt is hij vrijwel direct weg, zonder gesputter. Als je de choke ver uittrekt blijft ie; met een toerental van 2500 toeren oid wel lopen, als je gasgeeft ook wel.
Op de snelweg doet ie t prima zonder choke.
help?
Als de carb niet goed is afgesteld, hoe kan ik dat door alleen de choke kabel los en vast te maken verpesten dan? Daarvoor heb ik hem ook een paar dagen gebruikt en was er echt niets aan de hand...
Verder zit er aan de rechterzijde een vacuumklepje welke na loslaten van het gaspedaal de gasklep enige seconden vasthoud en daarna het toerental naar staionair terug laat zakken de wil ook wel is lek zijn of niet goed afgesteld staan.
KLIK HIER voor wat foto's.
Bovenstaande zaken hebben bij onze 1.1E S6 wel eens problemen gegeven.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
thanx!
Henk, volgens mij verdien je weer de volle punten
Er zit een electrische klep aan de rembekrachtiger zijde van de carb, het stekkertje wat daarop zit heeft geen spanning. Zet je er + op, dan loopt gebakje ineens stationair.. (weber 32 is de carb)
Nu is de vraag, ik heb schijnbaar iets met de bekabeling achter het dashbord niet goed gedaan, hoe heet die klep in de haynes zodat ik hem in de wiring diagrams kan opzoeken of ik miss iets bij de zekeringen niet goed heb gedaan...
Henk, volgens mij verdien je weer de volle punten
Er zit een electrische klep aan de rembekrachtiger zijde van de carb, het stekkertje wat daarop zit heeft geen spanning. Zet je er + op, dan loopt gebakje ineens stationair.. (weber 32 is de carb)
Nu is de vraag, ik heb schijnbaar iets met de bekabeling achter het dashbord niet goed gedaan, hoe heet die klep in de haynes zodat ik hem in de wiring diagrams kan opzoeken of ik miss iets bij de zekeringen niet goed heb gedaan...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik ga even op onderzoek voor je in het werkplaatshandboek even geduld dusgrietje wrote:thanx!
Henk, volgens mij verdien je weer de volle punten
Er zit een electrische klep aan de rembekrachtiger zijde van de carb, het stekkertje wat daarop zit heeft geen spanning. Zet je er + op, dan loopt gebakje ineens stationair.. (weber 32 is de carb)
Nu is de vraag, ik heb schijnbaar iets met de bekabeling achter het dashbord niet goed gedaan, hoe heet die klep in de haynes zodat ik hem in de wiring diagrams kan opzoeken of ik miss iets bij de zekeringen niet goed heb gedaan...
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
geweldig
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
http://michel.axclub.nl/WPH/008924/51/511-1-20.jpg
Op het schema (zie link hierboven) zie je pos. 857 dat is de electr. stationaire sproeier in principe krijgt deze altijd 12 Volt als het kontakt aanstaat.
Voeding 12 Volt van pen 3 van 4polige steker op de bobine, massa mogelijk via carb. behuizing of aparte draad naar carrosserie / motor massa.
Het schema is eigenlijk niet voor een 1.0 maar voor een 1.4 maar het systeem is het zelfde echter in het schema zit ook een carb. voet verwarming pos. 436.
Succes met de klus.
Groetjes, Henk
Op het schema (zie link hierboven) zie je pos. 857 dat is de electr. stationaire sproeier in principe krijgt deze altijd 12 Volt als het kontakt aanstaat.
Voeding 12 Volt van pen 3 van 4polige steker op de bobine, massa mogelijk via carb. behuizing of aparte draad naar carrosserie / motor massa.
Het schema is eigenlijk niet voor een 1.0 maar voor een 1.4 maar het systeem is het zelfde echter in het schema zit ook een carb. voet verwarming pos. 436.
Succes met de klus.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ja die kwam uit een injectie inderdaad..q01z wrote:Romy,
het dash dat je hebt ingebouwd, is dat toevallig van een injectie?
En thanx everyone, hij moet dus geschakelde 12v hebben vanaf de bobine af?
In het schema is het dus trouwens wel een 3 polige stekker, maar neem aan dat dat komt doordat die van een GT is? Dit is een enkel stekkertje (zwart draadje, blauwe stekker)
Er loopt namelijk wel een zeer knullig gefixt draadje van de bobine in de richting van de carb, dus die zou het 'probleem' dan kunnen zijn...?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Schema is inderdaad van een GT, dichtsbijzijnde +12 Volt is pen 3 van de bobine steker.grietje wrote:Ja die kwam uit een injectie inderdaad..q01z wrote:Romy,
het dash dat je hebt ingebouwd, is dat toevallig van een injectie?
En thanx everyone, hij moet dus geschakelde 12v hebben vanaf de bobine af?
In het schema is het dus trouwens wel een 3 polige stekker, maar neem aan dat dat komt doordat die van een GT is? Dit is een enkel stekkertje (zwart draadje, blauwe stekker)
Er loopt namelijk wel een zeer knullig gefixt draadje van de bobine in de richting van de carb, dus die zou het 'probleem' dan kunnen zijn...?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
carb verwarming heeft een 1.0 nooit... dat hebben GT's alleen!Pascal wrote:Zo te lezen is dat rooie ding echt anders dan 'Pino', want hier zit geen carb-verwarming op..
Alleen een koelwater-aansluiting die dezelfde functie heeft..
die solenoid hebben ook niet alle carbs, is een latere toevoeging omdat ze nog wel es bleven nadraaien als ze uitgezet waren.
met het electronisch afsluiten vd sproeier zorgde Citroën ervoor dat hij echt uit was
En dat werkt verdomme, echt uit istie bij elk stoplichtq01z wrote:met het electronisch afsluiten vd sproeier zorgde Citroën ervoor dat hij echt uit was
Weet nu wel weer waarom ik al die onzin op de GT niet heb aangesloten.
Maar Pascal, op jou 1.0 zit een andere carb toch? jij hebt toch een solex?
Maar goed morgen zet ik er wel geschakelde 12v op en dan zal het allemaal weer werken. Maar het zit dus niet fout achter het dashbord?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb niets aan de kabelboom veranderd verder hoor.
Nog altijd het orginele tellerbak en zekeringenkastje en alle andere rotzooi.
Dash is gewisseld door alle knopjes en dergelijke los te maken, dus 'kaal' gewisseld..
Het enige wat kan zijn is dat ik een stekker ben vergeten vast te zetten, maar dan had er meer niet moeten werken?
Maar goed, daarom vroeg ik me dus ook af, waar dat draadje normaal door gevoed word, dan kan ik bij het spreekwoordelijke 'begin' zoeken..
Nog altijd het orginele tellerbak en zekeringenkastje en alle andere rotzooi.
Dash is gewisseld door alle knopjes en dergelijke los te maken, dus 'kaal' gewisseld..
Het enige wat kan zijn is dat ik een stekker ben vergeten vast te zetten, maar dan had er meer niet moeten werken?
Maar goed, daarom vroeg ik me dus ook af, waar dat draadje normaal door gevoed word, dan kan ik bij het spreekwoordelijke 'begin' zoeken..
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als Pino ook een S6 is op kenteken zal er waarschijnkijk niet veel verschil zijn, maak alleen niet de fout te denken dat het schema betrekking heeft op onze 1.1 E S6 want dat is niet zo het schema komt uit het officiele Citroën AX werkplaats handboek en ook daarin worden de 1.0 en 1.1 carbs met elektrische stationaire sproeier niet specifiek omschreven.Pascal wrote:Zo te lezen is dat rooie ding echt anders dan 'Pino', want hier zit geen carb-verwarming op..
Alleen een koelwater-aansluiting die dezelfde functie heeft..
Het heeft waarschijnlijk alles te maken met de emissie eisen van de late 80'er jaren in Nederland en zijn ook maar tijdelijk geweest want al snel kwamen in Nederland de injectie motoren.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Pino is geen S6 en er zit (thans) dezelfde carb op als wat er in Elmo/Shoeks gemonteerd zit.
De originele heeft zelfs geen vacuumdoos...
Die electromagnetische sproeiers zijn vaak kapot, de CX heeft hem ook op de carb.
En die dingen zijn duur (80 euri), dus er bestaat een oplossing:
knip gewoon het naaldpuntje af zodat er altijd benzine blijft lopen.
Eventueel nadieselen (de reden voor montage van dat ding, maar ik heb er nog nooit last van gehad) kun je oplossen met afwurgen.
De originele heeft zelfs geen vacuumdoos...
Die electromagnetische sproeiers zijn vaak kapot, de CX heeft hem ook op de carb.
En die dingen zijn duur (80 euri), dus er bestaat een oplossing:
knip gewoon het naaldpuntje af zodat er altijd benzine blijft lopen.
Eventueel nadieselen (de reden voor montage van dat ding, maar ik heb er nog nooit last van gehad) kun je oplossen met afwurgen.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Grappig, dat had iemand nou precies met mijn kever gedaan. Maar ik heb hem vervangen toen ik erachter kwam dat de plunjer afgeknipt was. En die koste geen 80 euro, volgens mij maar 20 (nieuw)... Als dat ding verder t zelfde is mooi bij Kever onderdelen bestellen dusPascal wrote: En die dingen zijn duur (80 euri), dus er bestaat een oplossing:
knip gewoon het naaldpuntje af zodat er altijd benzine blijft lopen.
Eventueel nadieselen (de reden voor montage van dat ding, maar ik heb er nog nooit last van gehad) kun je oplossen met afwurgen.
Afijn deze is niet stuk want als je er 12v op zet loopt shoeks weer stationair, en nog iets shoeks is ook géén S6. 'AX 10 E' meer niet.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Kan me niet voorstellen dat een duits product franse onderdelen gebruikt, dus die el.mag.sproeier zal wel niet hetzelfde zijn.
Op de huidige carb van 'Pino' zit-ie wel op maar afgeknipt en (dus) niet aangesloten op geschakeld contact.
Ding loopt er niet minder om, en zoals aangegeven heb ik nog nooit last gehad van nadieselen (zelfs niet onder hete zomer-omstandigheden).
Op de huidige carb van 'Pino' zit-ie wel op maar afgeknipt en (dus) niet aangesloten op geschakeld contact.
Ding loopt er niet minder om, en zoals aangegeven heb ik nog nooit last gehad van nadieselen (zelfs niet onder hete zomer-omstandigheden).
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Kever heeft ook 'gewoon' een weber carburateur... Net als shoeks. Andere weber wel eens waar maar wel zelfde merkPascal wrote:Kan me niet voorstellen dat een duits product franse onderdelen gebruikt, dus die el.mag.sproeier zal wel niet hetzelfde zijn.
Op de huidige carb van 'Pino' zit-ie wel op maar afgeknipt en (dus) niet aangesloten op geschakeld contact.
Ding loopt er niet minder om, en zoals aangegeven heb ik nog nooit last gehad van nadieselen (zelfs niet onder hete zomer-omstandigheden).
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).