Weet iemand de kleurcode voor een rode (geen metallic) AX van het nieuwe model? Kan de code niet vinden, in de vraagbaak staat dat ie op het rechter voorspatbord moet staan, nou daar staat bij mij helemaal niks.
Moet m'n spoiler spuiten vandaar...
Ps: alle rode AX-en hyebben toch de zelfde kleurcode....?
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
ruud wrote:Weet iemand de kleurcode voor een rode (geen metallic) AX van het nieuwe model? Kan de code niet vinden, in de vraagbaak staat dat ie op het rechter voorspatbord moet staan, nou daar staat bij mij helemaal niks.
Moet m'n spoiler spuiten vandaar...
Ps: alle rode AX-en hyebben toch de zelfde kleurcode....?
nou niet alle hebben dezelfde kleurcode hoor
enne het echt onder de kap staan soms op de veerpoot
bij mij staan op het spatscherm 5442 maar das wat anders, de geboortedatum toch? chassis nr staat daar weer boven in rand van het spatscherm. Verder staat er nog een 4 lettercode op de zijkant tegen het spatscherm. Zeg het maar?
ruud wrote:bij mij staan op het spatscherm 5442 maar das wat anders, de geboortedatum toch? chassis nr staat daar weer boven in rand van het spatscherm. Verder staat er nog een 4 lettercode op de zijkant tegen het spatscherm. Zeg het maar?
de 4 lettercode is de kleurcode
het 4 nummers is het orga nummer en daar kan je idd ook mee het geboortedatum uitrekenen
als je motorkap open is, en je staat er recht voor, dan staat het op je spatbord onder je koplamp aan de linkerkant, het is lastig te lezen de letters waren bij mij wit
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Die letters waren de kleurcode inderdaad, EXT geloof ik de laatste letter was een kleinere C, stond verder niet in het motip kleuren palet. Volgens dat zelfde boekwerk zijn er drie verschillende kleuren rood onder de zelfde code! En er was nogal wat verschil, de donkerste is bijna Bordeau en de lichtste knalrood. Uiteindelijk heb ik kleurcode 41366 gekozen, maar die was weer niet te bestellen.... Een spuitbus 41370, die van Sander, heb ik dan maar genomen, en het resultaat staat binnenkort in mijn Wie is Wie. Is best wel goed gelukt!
Ik had hetzelfde probleem met het uitzoeken voor verf voor
mijn spoiler. Er was niet eens een bus 400ml in mijn kleur rood!
Dus effe enen erbij zoeken die in de buurt kwam...
Ik heb hier in Alkmaar ook al bot gevangen bij de dealer. Alleen kleurstiften. Ik vond het flauwekul zij niet. Jaja de citroendealer in Alkmaar weet wat klantvriendelijkheid is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Als je langs een erkende spuiter rijdt dan kan hij met kleurstaaltjes zo je kleur opnemen. De kleurcode is toch niet meer 100% hetzelfde na een jaartje of 10. Hij maakt dan jou kleur na zoals je hele auto nu (verweerd) is en dan kan je zo een busje van die kerel kopen, ff een verstuiver kopen in een automaterialen zaak en je kan onwijs mooi en dun je onderdelen spuiten. 1 advies, poets hem wel ff voordat je langsgaat
vriend van mij heeft het op deze manier voor z'n alfa gedaan en dat werkt!!
Je kan natuurlijk ook die kerel je onderdeel laten spuiten, misschien doettie het wel zwart. Bij mij ook zo geregeld met de bumpers van mijn voormalige BX. Die heeft hij toen zelfs twee keer gedaan omdat hij de kleur niet goed genoeg vond, ik zag geeneens verschil?!
Ow maar ik heb nou de kleurcode wel dus dat scheelt. Is misschien niet helemaal 100% maar mooi genoeg.
ik heb ook naar de kleurcode gezocht maar kan ehm niet vinden. Volgens het onderhoudsboekje staat het met een inktstempel ergens op. Die kan ik ook wel vinden namelijk 4880. Als ik dan bij de halfords dat kleurnummer opzoek is er niks te vinden. Waar staat de kleurcode nou precies?
Die 4 cijferige code is je orga nummer. Dat is zeg maar een soort serienummer voor je auto.