Eindelijk een actief forum om mijn vraag te stellen:)
Ik rij nu al een aantal jaar met mijn AX weinig problemen alleen sinds een jaar problemen met mijn ventilator.
Eerst kreeg je hem nog aan door heen en weer te gaan met de sleutel in het contact, dit werd bij de auto garage bevestigd. Het contact zou af zijn.
Maar nu wil hij helemaal niet meer aan, is het mogelijk hem los te maken van het contact slot en dan gewoon een schakelaar er tussen te plaatsen?
Ik hoor snel wat te horen want het rijden met dit weer wordt er niet beter op.
Alvast heeeel erg bedankt!
ventilator probleem!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Dat contactslot en ventilator zijn niet hetzelfde neem ik aan?
Dat de sloten "slijten" en niet meer werken is een bekende, op een bepaald moment zit je sleutel vast en dan heb je een slijptol nodig....
Je hebt 3 opties:
- Een nieuwe kopen (duur, ik geloof richting de 200 euro, en dan zit je met verschillende sloten)
- De pinnetjes eruit halen. Doe ik altijd, kun je hem met elke sleutel starten. Maar in Enschede zijn geen inbrekers, en daar woon ik toevallig ook.
- Zelf een startknop bouwen. Eigenlijk ook niet inbreker-proof, al kan je 'm verbergen natuurlijk.
Dat de sloten "slijten" en niet meer werken is een bekende, op een bepaald moment zit je sleutel vast en dan heb je een slijptol nodig....
Je hebt 3 opties:
- Een nieuwe kopen (duur, ik geloof richting de 200 euro, en dan zit je met verschillende sloten)
- De pinnetjes eruit halen. Doe ik altijd, kun je hem met elke sleutel starten. Maar in Enschede zijn geen inbrekers, en daar woon ik toevallig ook.
- Zelf een startknop bouwen. Eigenlijk ook niet inbreker-proof, al kan je 'm verbergen natuurlijk.
Contactslot heeft niets met ventilator te maken, het probleem zit hem in thermocontact of de stekker aansluiting ervan in de radiateur. Deze regelt het aan en uitschakelen van de ventilator. Test: stekker eraf trekken en doorverbonden met een ijzerdraad of stukje draad. Als je nu het contact aanzet moet de ventilator gaan draaien. Ja? Ven goed. Nee? Ven stuk of slecht contact.
Waar woon je,misschien kan iemand even kijken. .
Waar woon je,misschien kan iemand even kijken. .
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Stik...niet eens aan gedacht dat hij ook de kachelventilator kon bedoelen, werd me uit het verhaal niet duidelijk...Johannus wrote:Gaat het hier om de kachel ventilator? of om de ventilator om de motor te koelen...
maar waar pascal op doelt is de ventilator onder de motor kap...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Re: ventilator probleem!
Ik heb zo'n vermoeden dat het om de kachel in de AX gaat.Jkupers wrote: want het rijden met dit weer wordt er niet beter op.
Klopt dat JKupers?
Waarschijnlijk is het dan het makkelijkste om de kachelaanjager te vervangen. Deze zit aan passagierskant onder het dashboard verstopt, maar is vrij eenvoudig te vervangen.
Wat is het bouwjaar van jouw AX?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Als het contactslot hapert: Snel vervangen!raoel wrote:Dat contactslot en ventilator zijn niet hetzelfde neem ik aan?
Dat de sloten "slijten" en niet meer werken is een bekende, op een bepaald moment zit je sleutel vast en dan heb je een slijptol nodig....
Je hebt 3 opties:
- Een nieuwe kopen (duur, ik geloof richting de 200 euro, en dan zit je met verschillende sloten)
- De pinnetjes eruit halen. Doe ik altijd, kun je hem met elke sleutel starten. Maar in Enschede zijn geen inbrekers, en daar woon ik toevallig ook.
- Zelf een startknop bouwen. Eigenlijk ook niet inbreker-proof, al kan je 'm verbergen natuurlijk.
Het vervangen van een contactslot is appeltje eitje. Mits het slot nog werkt. Zodra het slot geblokkeerd is moet er geweld aan te pas komen om hem te verwijderen.
Op de sloop zijn sloten zat.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)