Hallo Mannen en Vrouwen van de AX,
ben zelf sinds juli gelukkige eigenares van 1993 ax 1.1 First. Heerlijk, mijn groene rover.
Nu wilde ik laatst wegrijden,maar kreeg gek genoeg mijn sleutel maar een max halve cm in het contactslot. Het is nu koud, dacht ik, misschien bevroren. Sleutel opgewarmd, niets, olie erin, niets.
Er lijkt een tandje los te zitten o.i.d. Het schijnt ook met stuurslot te maken kunnen hebben, daar zit ie nu op.
Ik weet het nu dus even niet wat ik moet doen.
Herkent iemand dit? Heeft iemand een handige truuk die ik nog niet geprobeerd heb. Nu vriest het nog steeds -16 dus op dit moment heb ik mezelf in de Wacht gezet totdat het in ieder geval dooi is en de vrieskou is uitgesloten.
Ik weet het nu dus even niet meer.
Heeft iemand een tip?
Vele groeten van Floor
contactslot
Moderators: denny, vtspower, webmasters
contactslot
Me and mijn groene rover Barrie. Citroën AX 1.1 f.i. '93.
Probeer eens rustig de sleutel in het contactslot te steken terwijl je het stuur iets heen-en-weer haalt, een beetje hetzelfde principe om hem van het stuurslot af te krijgen.
Het stuurslot mag eigenlijk geen invloed hebben op het cylindertje zelf, dus ik denk dat je stuurslot een beetje ral is.
Ik heb hier nog wel een contactslot liggen, maar helaas: alleen voor type I vóór 1989...
Het stuurslot mag eigenlijk geen invloed hebben op het cylindertje zelf, dus ik denk dat je stuurslot een beetje ral is.
Ik heb hier nog wel een contactslot liggen, maar helaas: alleen voor type I vóór 1989...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Vaak als je contact slot naar zn galemiezen is krijg je de sleutel er ook niet -helemaal- in of kan je het hem niet meer rond draaien...
Als je zeker weet dat hij niet bevroren is (wat me trouwens niet lijkt, istie zo nat van binnen) blijven proberen en als het gelukt is meteen het contact slot eruit en een andere erin.
Lukt het echt niet meer moet je met een hamer+beitel het slot eruit halen
Als je zeker weet dat hij niet bevroren is (wat me trouwens niet lijkt, istie zo nat van binnen) blijven proberen en als het gelukt is meteen het contact slot eruit en een andere erin.
Lukt het echt niet meer moet je met een hamer+beitel het slot eruit halen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
het kan heel goed zijn dat er een cilindertje scheef in het slot is gevallen, waardoor de sleutel daar tegenaan komt. de enige remedie daarvoor is het slot open maken en die cilinder er uit halen. Wat natuurlijk ook kan is een anders slot halen, maar dan heb je 2 sleutels voor je auto.
Een nog belangrijker punt is het slot uit de auto zien te krijgen, dat kan een hele kluif zijn als je het stuurhuis niet wilt slopen. succes.
hedzer
Een nog belangrijker punt is het slot uit de auto zien te krijgen, dat kan een hele kluif zijn als je het stuurhuis niet wilt slopen. succes.
hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.