Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
Zeg peetje mag je liegen??
Volgens mij heb jij geen 4 auto's hoor
3 als ik goed kan tellen, en ik ook 3
Succes met de remleiding van de TRS,
en zonde van de schade van de GTI Maar het lijkt reuze mee te vallen, dus dat komt wel snel goed.
Volgens mij heb jij geen 4 auto's hoor
3 als ik goed kan tellen, en ik ook 3
Succes met de remleiding van de TRS,
en zonde van de schade van de GTI Maar het lijkt reuze mee te vallen, dus dat komt wel snel goed.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Van mijn moeder mag ik gewoon liegen hoor, als het maar niet tegen haar is...
En de schade aan de GTI, dat komt wel goed.
Tja mensen, gisteren vrolijk m'n straat uit, moet ik een 1-richtingsweg oprijden waar het verkeer van links komt.
Aangezien 'Degene' een tijdje terug op hetzelfde punt schade met de First had gereden door niet links te kijken doe ik dat dus heel erg. Komt niets aan, maar je blijft links kijken want het is een nare bocht. Kijk ik naar rechts, rijdt daar ineens een Nissan Sunny vol tegen het verkeer in! Niemand had nog getoeterd dus ik had ook niets door.
Gelukkig was er gisteren nog geen sneeuw en had m'n Yokohama's er nog gewoon onder, dus remmen ging wel. Maar helaas, met de linker punt van de bumper toch mooi vanaf haar linker zijscherm tot halverwege de bestuurdersdeur geschraapt.
Bij mij is de bumper opgeschoven waardoor de linker knipper brak en er is een hoekje gesprongen waar de bumper met een boutje vast zat (die bouten zitten er normaal niet maar dat was al toen ik hem kocht). Verder verdenk ik dat m'n linker bumpersteun scheef zit. Moet de bumper er eigenlijk van af halen om verder te kijken wat er krom is. Bumper is namelijk ook iets verbogen.
Verder kan ik er gewoon mee rijden, maar als je dichterbij staat zie je het gewoon. Ik hoop alleen maar dat het zijscherm niet is beschadigd, dat zou namelijk gewoon zonde zijn.
Ander nieuws:
De TRS is door de APK . Gisteravond nog even de remleiding vervangen. Het bleek harder nodig dan ik had verwacht, nog minder dan een kwartslag losgedraaid en de leiding brak .
Dus: de Creche mobiel kan er weer een jaartje op vooruit
En de schade aan de GTI, dat komt wel goed.
Tja mensen, gisteren vrolijk m'n straat uit, moet ik een 1-richtingsweg oprijden waar het verkeer van links komt.
Aangezien 'Degene' een tijdje terug op hetzelfde punt schade met de First had gereden door niet links te kijken doe ik dat dus heel erg. Komt niets aan, maar je blijft links kijken want het is een nare bocht. Kijk ik naar rechts, rijdt daar ineens een Nissan Sunny vol tegen het verkeer in! Niemand had nog getoeterd dus ik had ook niets door.
Gelukkig was er gisteren nog geen sneeuw en had m'n Yokohama's er nog gewoon onder, dus remmen ging wel. Maar helaas, met de linker punt van de bumper toch mooi vanaf haar linker zijscherm tot halverwege de bestuurdersdeur geschraapt.
Bij mij is de bumper opgeschoven waardoor de linker knipper brak en er is een hoekje gesprongen waar de bumper met een boutje vast zat (die bouten zitten er normaal niet maar dat was al toen ik hem kocht). Verder verdenk ik dat m'n linker bumpersteun scheef zit. Moet de bumper er eigenlijk van af halen om verder te kijken wat er krom is. Bumper is namelijk ook iets verbogen.
Verder kan ik er gewoon mee rijden, maar als je dichterbij staat zie je het gewoon. Ik hoop alleen maar dat het zijscherm niet is beschadigd, dat zou namelijk gewoon zonde zijn.
Ander nieuws:
De TRS is door de APK . Gisteravond nog even de remleiding vervangen. Het bleek harder nodig dan ik had verwacht, nog minder dan een kwartslag losgedraaid en de leiding brak .
Dus: de Creche mobiel kan er weer een jaartje op vooruit
gefeliciteerd
Was ook weer gezellig bij meneer apk!
Tja, cabriolek en uh, lekmo? whatever...
lek is geen apk afkeur as far as i know
Was ook weer gezellig bij meneer apk!
Tja, cabriolek en uh, lekmo? whatever...
lek is geen apk afkeur as far as i know
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Raoel, ga jij het zondag halen met de APK? Ik hoop het echt voor je! Ik begreep ergens dat als je hem om de twee weken laat herkeuren dat je iig geen brief van de rdw krijgt met boetes enzo... En dan weet je in ieder geval meteen de afkeurpunten . Kun je je daar op focussen en natuurlijk meteen vragen over posten!
Nee, ga het niet doen, voorlopig druk met verhuizen....
Motor loopt nog niet, hij remt achter matig, er zit overal roest, dus er gaat ook nog geld in zitten wat er gewoon niet is op het moment... (verhuizen kost wat, vloer kopen enzo, notariskosten, etc).
Hij staat op dit moment achter het nieuwe huis en ik ga 'm binnenkort de schorsing induwen. Zodra ik tijd heb, moet ik de BX gaan klaarmaken voor de apk... daarna is de AX weer aan de beurt hoor
Motor loopt nog niet, hij remt achter matig, er zit overal roest, dus er gaat ook nog geld in zitten wat er gewoon niet is op het moment... (verhuizen kost wat, vloer kopen enzo, notariskosten, etc).
Hij staat op dit moment achter het nieuwe huis en ik ga 'm binnenkort de schorsing induwen. Zodra ik tijd heb, moet ik de BX gaan klaarmaken voor de apk... daarna is de AX weer aan de beurt hoor
Zo, ik loop nog achter als het gaat om foto's:
Dit is het eigenlijk, maar ik moet nog even onder de bumper kijken (hij moet toch worden vervangen) om te kijken wat de schade aan het plaatwerk is.
Als de sneeuw weer een beetje weg is kijk ik onder de bumper, heb er nu echt geen zin in, koud en heb nog wel wat anders te doen.
Voor de rest doet ie gewoon wat ie normaal ook doet. Heerlijk rijden, zuinig rijden en rustig doorkachelen op de reserve. Mocht ook weer eens leeg:
De TRS was dus door de apk, maar foto's zijn altijd welkom:
De oude lijkt iets korter, maar daar zit dus geen nippel meer op. Eerst de nieuwe gebogen en het indraaien was simpel. Het enige nadeel van de achterkant vind ik nog steeds dat de remleiding op de achteras uitkomt en ik kreeg daar de rubbere leiding echt niet meer los... Nergens ruimte voor.
Als ooit ergens de remmerij vervangen moet worden denk ik dat ik het allemaal in 1 keer doe en vrolijk de achteras los haal. Kan je in ieder geval overal bij .
Nog even na de APK nieuwe bougies gehaald, oude deden een beetje vervelend. En niet zonder reden:
Alles opgelost, de creche is weer bezocht en het lijkt allemaal goed te gaan.
Nu nog de rechter achterkant afmaken, dan kan de roest bij de deuren worden aangepakt (tenzij de pekel me voor is.......).
Dit is het eigenlijk, maar ik moet nog even onder de bumper kijken (hij moet toch worden vervangen) om te kijken wat de schade aan het plaatwerk is.
Als de sneeuw weer een beetje weg is kijk ik onder de bumper, heb er nu echt geen zin in, koud en heb nog wel wat anders te doen.
Voor de rest doet ie gewoon wat ie normaal ook doet. Heerlijk rijden, zuinig rijden en rustig doorkachelen op de reserve. Mocht ook weer eens leeg:
De TRS was dus door de apk, maar foto's zijn altijd welkom:
De oude lijkt iets korter, maar daar zit dus geen nippel meer op. Eerst de nieuwe gebogen en het indraaien was simpel. Het enige nadeel van de achterkant vind ik nog steeds dat de remleiding op de achteras uitkomt en ik kreeg daar de rubbere leiding echt niet meer los... Nergens ruimte voor.
Als ooit ergens de remmerij vervangen moet worden denk ik dat ik het allemaal in 1 keer doe en vrolijk de achteras los haal. Kan je in ieder geval overal bij .
Nog even na de APK nieuwe bougies gehaald, oude deden een beetje vervelend. En niet zonder reden:
Alles opgelost, de creche is weer bezocht en het lijkt allemaal goed te gaan.
Nu nog de rechter achterkant afmaken, dan kan de roest bij de deuren worden aangepakt (tenzij de pekel me voor is.......).
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:39:54 AM, edited 1 time in total.
Zo, ik zet het hier maar even neer wat officieel gezien gaat het toch om jou auto
De 1.0 is vandaag naar de APK geweest, en aan de ene kant verwachte ik een soort van doods-oordeel en aan de andere kant verwachten ik helemaal niets.
Tis beide niet geworden Hij is wel afgekeurd maar op zulke kleine dingen dat hij het morgen toch gewoon moet halen...
Lijstje was alsvolgt:
- Skirt steekt teveel af, moet even tapeje overheen (uitstekende delen regel)
- reserve wiel was niet vast gedraaid (stupid! al opgelost)
- de duplo koplampen geven na 10 jaar toch echt niet meer het juiste lichtbeeld, gelukkig heeft de GT 2 goede koplampen
- kenteken verlichting aan de achterkant werkt niet (en ook dat wist ik, al jaren zo...)
- mistachterlicht knopje-lampje deed het niet, knopje er even uit, mist achterlicht hoeft ie niet te hebben.
- accu bout was niet aangedraaid
Nou bij elkaar misschien 40 minuten werk. En dan kan de 1.0 mee op stage bezoeken door het hele land.
De 1.0 is vandaag naar de APK geweest, en aan de ene kant verwachte ik een soort van doods-oordeel en aan de andere kant verwachten ik helemaal niets.
Tis beide niet geworden Hij is wel afgekeurd maar op zulke kleine dingen dat hij het morgen toch gewoon moet halen...
Lijstje was alsvolgt:
- Skirt steekt teveel af, moet even tapeje overheen (uitstekende delen regel)
- reserve wiel was niet vast gedraaid (stupid! al opgelost)
- de duplo koplampen geven na 10 jaar toch echt niet meer het juiste lichtbeeld, gelukkig heeft de GT 2 goede koplampen
- kenteken verlichting aan de achterkant werkt niet (en ook dat wist ik, al jaren zo...)
- mistachterlicht knopje-lampje deed het niet, knopje er even uit, mist achterlicht hoeft ie niet te hebben.
- accu bout was niet aangedraaid
Nou bij elkaar misschien 40 minuten werk. En dan kan de 1.0 mee op stage bezoeken door het hele land.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hij heeft het nog niet he Morgen 'herkeuring'
En die kenteken verlichting, kan best wel eens zo zijn dat deze gewoon stuk zijn dus dan moet ik ff van andere ax jatten, uhh lenen
En die kenteken verlichting, kan best wel eens zo zijn dat deze gewoon stuk zijn dus dan moet ik ff van andere ax jatten, uhh lenen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
genoeg
Wat wel leuk is, die man van de APK (super goed adres trouwens, die man is super) vond de 1.0 helemaal schattug
Vond hem lekker rijden en liefig
Wat wel leuk is, die man van de APK (super goed adres trouwens, die man is super) vond de 1.0 helemaal schattug
Vond hem lekker rijden en liefig
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vergeet niet dat je 14" bandjes te groot waren. Met het opkrikken van de achterkant liepen ze aan...
Gisteravond nog bij Jordy 13" op de kop kunnen tikken (dank!) en vandaag dus herkeuren
Gisteravond nog bij Jordy 13" op de kop kunnen tikken (dank!) en vandaag dus herkeuren
Mijn GTI dus? Muts kwam tegen het verkeer in... Alleen bumper en knipper kapot, en haar halve zijkant aan puin (Nissan Sunny )... Maar ach, komt in ordeTTF wrote:schade aan de gti? watskebeurt