Witte rook
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Witte rook
Mijn AX produceert momenteel enorm grote witte rookwolken. Er ligt veel sneeuw en ik zie veel auto's met witte rookwolkjes rondrijden, maar die van mij spant toch wel de kroon. Het lijkt welhaast een turks stoombad en ik durf er momenteel domweg niet in te rijden.
Mijn oliepeil is prima en ik heb geen mayo onder de olie dop zitten. Ik heb net nog geprobeerd wat koelvloeistof bij te vullen, maar daar is niets weggelekt want het zat meteen vol. Kan dat trouwens kwaad, dat het koelvloeistof niveau nu eigenlijk te hoog staat? Het lijkt me dat het gaat uitzetten als het warm wordt. Kan ik dat ergens aftappen?
Voorlopig dus geen duidelijke aanwijzingen dat mijn koppakking lek is, maar ik zou ook niet weten wat het wel kan zijn... Iemand suggesties/advies?
Bedankt!
Mijn oliepeil is prima en ik heb geen mayo onder de olie dop zitten. Ik heb net nog geprobeerd wat koelvloeistof bij te vullen, maar daar is niets weggelekt want het zat meteen vol. Kan dat trouwens kwaad, dat het koelvloeistof niveau nu eigenlijk te hoog staat? Het lijkt me dat het gaat uitzetten als het warm wordt. Kan ik dat ergens aftappen?
Voorlopig dus geen duidelijke aanwijzingen dat mijn koppakking lek is, maar ik zou ook niet weten wat het wel kan zijn... Iemand suggesties/advies?
Bedankt!
AX plaisir 1.1i... zonder die plaisir dan
Met ijskoude motor lijkt me dit verhaal niet meer dan normaal... Toch zíe ik mensen in dit gelovige dorp zich afvragen hoe het nou kan dat we alweer een nieuwe paus hebben, elke keer dat ik de ax start.
Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de koppakking van mijn auto gewoon wèl lek is...
Maar, nogmaals, volgens mij is zo'n rookgordijn bij (oudere) auto's niet zo heel erg bijzonder.
Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de koppakking van mijn auto gewoon wèl lek is...
Maar, nogmaals, volgens mij is zo'n rookgordijn bij (oudere) auto's niet zo heel erg bijzonder.
Last edited by Nitroën on TueJan05, 2010 5:40:27 PM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Als het pluimen bij lange ritten ook aanblijft is het misschien raadzaam de thermostaat te vervangen. Als de motor niet goed op temperatuur komt blijft de injectie een rijk mengsel inspuiten met paus-achtige verschijnselen tot gevolg.
Thermostaat bij een AX is geen wereldklus, alleen ff opletten dat de boutjes niet breken.
Sinds mijn xantia met een nieuwe thermostaat eerder op temp komt pluimt hij ook minder
Groetjes
Thermostaat bij een AX is geen wereldklus, alleen ff opletten dat de boutjes niet breken.
Sinds mijn xantia met een nieuwe thermostaat eerder op temp komt pluimt hij ook minder

Groetjes
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Let er idd even op dat bij dit weer je auto wel warm word.
Als je auto niet op bedrijfstemperatuur komt ligt het verbruik errug hoog en rookt ie teveel....
Normaal zou je je zorgen maken dat de auto te heet word, maar heet genoeg worden is ook belangrijk
Ik weet met mijn TRS, die termostaat bleef half open staan. Met dat vriesweer vorig jaar ook 1 op 10 en de kachel werd naar mijn idee niet warm genoeg (ontwasemen duurde ook lang!)
Nieuwe thermostaat erin, verbruik naar 1 op 12, kachel werd warmer en mn raam was sneller schoon....
Als je auto niet op bedrijfstemperatuur komt ligt het verbruik errug hoog en rookt ie teveel....
Normaal zou je je zorgen maken dat de auto te heet word, maar heet genoeg worden is ook belangrijk

Ik weet met mijn TRS, die termostaat bleef half open staan. Met dat vriesweer vorig jaar ook 1 op 10 en de kachel werd naar mijn idee niet warm genoeg (ontwasemen duurde ook lang!)
Nieuwe thermostaat erin, verbruik naar 1 op 12, kachel werd warmer en mn raam was sneller schoon....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Sinds de temperatuur richting het vriespunt is gezakt blijft de temperatuur van de kvs in mijn AX rond de 80° hangen, waar het normaal tegen de 90° is.
Verschillende dingen geprobeerd, om hier op uit te komen:

Nu komt de AX weer precies goed op temperatuur.
Verschillende dingen geprobeerd, om hier op uit te komen:

Nu komt de AX weer precies goed op temperatuur.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mastenhose wrote:...... Maargoed, anders moet ik de aanhanger met de hand van m'n oude naar m'n nieuwe huis duwen, en daar heb ik dus écht geen zin in hè!

Zou wel goed voor de conditie zijn

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Toch jammer dat die 1.0 geen temp meter heeft.
Hoe snel is jou kachel warm pascal?
Ik heb niet het idee dat de 1.0 namelijk te koud is, hij's snel heet uit de kachel en ook de choke kan er altijd snel af. Straks word ie té heet...
Hoe snel is jou kachel warm pascal?
Ik heb niet het idee dat de 1.0 namelijk te koud is, hij's snel heet uit de kachel en ook de choke kan er altijd snel af. Straks word ie té heet...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).