Hallo allemaal,
Ik heb natuurlijk het geluk met mijn AX dat er elke keer weer wat anders stuk gaat als het net allemaal lekker lijkt te gaan.
Na het contactslot, accu en de onsteking is nu mijn blower aan de beurt.
Volgens mij al vanaf de aanschaf (3 maanden geleden) heeft mijn blower om het soms gewoon niet te doen. Als ik smorgens de auto start geen problemen. Als ik echter na 10 minuten rijden mn blower zachter of harder zet dan valt deze gewoon uit! In het begin hielp het wel om de blower even aan en uit te zetten maar nu niet meer. Ook is het nu wanneer ik mijn auto na het rijden uitzet en na 5 minuten weer start dat ik mijn blower helemaal niet aan de praat krijg. En zeker met de kou en het beslaan van mn ramen wil ik toch eigenlijk wel dat ik op mijn blower kan vertrouwen. Iemand die mij een oplossing kan bieden?
Het gaat verder om een Type 1 TGE AX uit '90 (yey dit jaar 20 jaar oud )
Kachel problemen (soms wel, soms niet)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ook hier geld weer METEN is WETEN en GISSEN is M... trek de steker van de ventilatormotor en meet of je spanning hebt. Meet je ongeveer 12 Volt, vervang de ventilator dan maar.Bassieh wrote:Nee helaas niet,
zodra hij het niet doet, doet ie ook helemaal niets in geen enkele stand.
Heb alle mogelijke standen geprobeerd (1,2,3,warm/koud, op vooruit gericht/in mn gezicht gericht) maar hij wil het dan niet doen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
@Henk,
bedankt voor de info, Ik heb zojuist even de stekker doorgemeten en als ik contact maak meet ik tussen de 1e en 3e (geel en grijs) 12V, Als ik de auto start 13,6. Dit betekend dus dat de ventilatiemotor stuk is? Dan ga ik er binnenkort maar een ander inhangen.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Groeten,
Bassieh
bedankt voor de info, Ik heb zojuist even de stekker doorgemeten en als ik contact maak meet ik tussen de 1e en 3e (geel en grijs) 12V, Als ik de auto start 13,6. Dit betekend dus dat de ventilatiemotor stuk is? Dan ga ik er binnenkort maar een ander inhangen.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Groeten,
Bassieh
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bij een 3-polige steker hoort dus een ventilatormotor met 2 toerentallen en een schakelaar met 3 standen.Bassieh wrote:@Henk,
bedankt voor de info, Ik heb zojuist even de stekker doorgemeten en als ik contact maak meet ik tussen de 1e en 3e (geel en grijs) 12V, Als ik de auto start 13,6. Dit betekend dus dat de ventilatiemotor stuk is? Dan ga ik er binnenkort maar een ander inhangen.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Groeten,
Bassieh
Zowel in stand 2 als stand 3 moet je ergen aan de steker ongeveer 12 Volt meten.
De gemeten waarden zijn correct, als de steker goed gemonteerd zat is zeker de ventilator stuk.
Let op dat je het juiste type op de kop tikt, met een 3- of 4-polige steker.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl