Ik heb gisteren maar eens een paar dingen gecontroleerd:
Bougies=> aan vervanging toe zijn zwartig (veel stadsritjes) staat in de handleiding dat je dan warmere bougie's moet monteren er zit nu Champion RC12YC in, zat NGK BCPR6ES in.
Iemand tips?
Bougiekabels:
1=1158 Ohm
2=1827
3=1520
4=1608
(ik kreeg mijn multimeter er niet echt goed in, waardes wisselde steeds)
Compressie op alle cilinders=10 bar (10-15bar zijn)
Lambdasensor nagemeten:
rode stekker met 2x witte draden: 4,3 Ohm en +/- 1Volt
witte stekker met 1x zwart en 1x grijs: 0 Ohm en >4Volt (liep op)
ECU uitgelezen:
Begon met 12= begin diagnose en knipperde daarna 1x,rust,1x =11 =einde diagnose??, lampje bleef daarna weer continu branden er zat volgensmij geen fout meer erin.
BDP sensor gecontroleerd of deze vies was/beschadigt was => is goed, niet doorgemeten weet de waarde's niet precies.
Accu is 12v 44Ah 200a koudstartstroom zit er nu bijna een 1/2 jaar erin (was een 45Ah accu), valt bij het starten ongeveer terug naar 9-10V (heeft de hele dag buiten gestaan gisteren en was dus koud)
Startmotor is een Valeo 1300W (dacht ik) ik had een Bosch 1256W.
Na einde v/d tests ECU zelf gereset, (Stekker ECU losgehaald, scheelt weer met de radio

) en opnieuw ingeleerd.
Massakabel op bak en bij de motor zijn schoon, degene t.h.v. het linkerspatbord moet ik nog nakijken maar moet dan eerst mijn luchthoorntjes weer uitbouwen, had ik geen zin meer in.
Ik weet niet of deze waarde's nou goed of slecht zijn. Iemand nog een idee??