Ik ben vergeten mijn zomer sproeiervloeistof te vervangen en is nu dus bevroren. De pomp is kapot bevroren dus past er ook 1 van een bx? (zelfde aansluiting?)
en hoe demonteer je de tank? (in de kou uitzoeken heb ik niet vele behoefte aan) zodat ik hem kan ontdooien.
ruitensproeierpomp ax en bx hetzelfde?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ruitensproeierpomp ax en bx hetzelfde?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
-
- AX liefhebber
Pompje van AX, ZX, SaXo, BX, P205, P106 is allemaal hetzelfde.
Je hebt ze met één aansluiting of met een dubbelle (achterruitsproeier).
Op sommige modellen vindt je een reservoir met twee pompjes die beide één aansluiting hebben.
Doe je motorkap open, draai de vulhals van het waterreservoir en draai je stuur helemaal naar links.
Dan kun je nèt voor het rechtervoorwiel het reservoir eruit trekken.
Je kunt ook alleen het pompje eruit wippen, maar wees voorzichtig: het wil wel eens breken, dus met beleid!
Succes!
Enne..wil je bevriezen voorkomen: altijd vullen met èchte ruitensproeiervloeistof of spiritus in je water doen..
Je hebt ze met één aansluiting of met een dubbelle (achterruitsproeier).
Op sommige modellen vindt je een reservoir met twee pompjes die beide één aansluiting hebben.
Doe je motorkap open, draai de vulhals van het waterreservoir en draai je stuur helemaal naar links.
Dan kun je nèt voor het rechtervoorwiel het reservoir eruit trekken.
Je kunt ook alleen het pompje eruit wippen, maar wees voorzichtig: het wil wel eens breken, dus met beleid!
Succes!
Enne..wil je bevriezen voorkomen: altijd vullen met èchte ruitensproeiervloeistof of spiritus in je water doen..
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
ik had er echte ruitensproeier vloeistof inzitten Maar dat was zomerspul zonder antivries.
Het was mij te koud en nat op straat, het bx pompje past wel maar de stekker is anders (maar is zonder knippen in de kabelboom mischien wel pas te maken)
Ik heb nu tijdelijk een 0,5L petfles met bx pomp in de motorruim liggen. Deze week maar is kijken of ik de ax tank eruit krijg, want ik had het bovenstaande niet gelezen toen ik bezig ging.
Het was mij te koud en nat op straat, het bx pompje past wel maar de stekker is anders (maar is zonder knippen in de kabelboom mischien wel pas te maken)
Ik heb nu tijdelijk een 0,5L petfles met bx pomp in de motorruim liggen. Deze week maar is kijken of ik de ax tank eruit krijg, want ik had het bovenstaande niet gelezen toen ik bezig ging.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)