Verlagings veren monteren wie helpt?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
dennis_max27
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatJul25, 2009 10:59:48 PM
Location: Eindhoven

Verlagings veren monteren wie helpt?

Post by dennis_max27 »

Verlagings veren monteren wie helpt? Ik heb helaas niet zo klem woon in Eindhoven en was benieuwd of iemand mij er mee wilt helpen om mijn AX'je nog aan de voorkant te verlagen.

Dennis,

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Goedkoop setje veerspanners is niet zo gek duur, voor €50,- kun je klaar zijn. Verkopen ze bij de automaterialenzaak.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Heb nog nooit zo'n spanner gebruikt voor AX veren. Als je een beetje oplet en de veerpoot in de bankschroef zet en ernaast gaat staan met losdraaien van die bovenste bout is bij mij nog nooit weggesprongen.

Verlagingsveren hoef je niet eens te spannen om ze vast te zetten. Plopt er zo op.

Volgens de regels moet je dus een spanner gebruiken. Als je beetje oplet kan het bij AX veren ook makkelijker zonder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mark wrote:Heb nog nooit zo'n spanner gebruikt voor AX veren. Als je een beetje oplet en de veerpoot in de bankschroef zet en ernaast gaat staan met losdraaien van die bovenste bout is bij mij nog nooit weggesprongen.

Verlagingsveren hoef je niet eens te spannen om ze vast te zetten. Plopt er zo op.

Volgens de regels moet je dus een spanner gebruiken. Als je beetje oplet kan het bij AX veren ook makkelijker zonder.
Dat zou ik iemand die nog nooit eerder veren verwijderd heeft niet aan willen raden...
Jij weet hoe ´t in elkaar steekt en wat je kunt verwachten, iemand die het voor het eerst doet kan het beter eerst doen zoals het hoort en vervolgens gaan experimenteren...
Als hij de veerschotel o.i.d. voor z´n bakkus krijgt bij ´t losschroeven, dan zijn de gevolgen niet te overzien...
Lekker veerspanners gebruiken en als je er wat ervaring mee hebt, zelf bepalen of je zonder veerspanners veilig genoeg vindt!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Je kunt eventueel de veren ook met een klein formaat spanband op spanning houden. Dan bedoel ik niet een bandje met zo'n schuifklemmetje, maar een 750kg spanbandje met ratel.
Zoals gezegd gaan kortere veren er zo op.
Als je een beetje hersens hebt en kunt sleutelen, dan is het best te doen.
To finish first, you'll first have to finish!

Post Reply