sinds gisteren heb ik wanneer ik de auto start als deze koud is een piepend/schrapend geluid uit het motoruimte komen. dit verdwijnt als de motor warm word of als ik een beetje gas geef.
het lijkt bij de distributieriem vandaan te komen maar zou ook de vsnaar kunnen zijn.
ik heb een beetje gegoogled en daar vond ik vooral dat door het koude weer de vsnaar iets kan slippen maar zodra deze warm word zijn grip wel terrugkrijgt. maar ik heb het idee dat dit meer bij de distributieriem vandaan komt.
moet ik hier erg mee oppassen of moet ik gewoon de auto even warm laten draaien of kan ik gewoon wegrijden
piepend geluid koude motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
vsnaar is goed gespannen eerste wat ik had gechecked.
het piepen is echter alleen afgelopen twee ochtenden als ik naar mijn werk rijd(- zoveel graden ). het is van korte duur zodra de motor warm is, is het voorbij.
maar omdat ik niet precies weet waar het geluid vandaan komt en het van de distributie riem lijkt vandaan te komen rijd je toch niet echt lekker rond .
update:
nog wat verder gegoogled mensen met zelfde beschrijving als mijn probleem en inderdaad spanrol.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=119245
betekent dan dat de distributie riem er af moet voordat dit vervangen zou kunnen worden?
het piepen is echter alleen afgelopen twee ochtenden als ik naar mijn werk rijd(- zoveel graden ). het is van korte duur zodra de motor warm is, is het voorbij.
maar omdat ik niet precies weet waar het geluid vandaan komt en het van de distributie riem lijkt vandaan te komen rijd je toch niet echt lekker rond .
update:
nog wat verder gegoogled mensen met zelfde beschrijving als mijn probleem en inderdaad spanrol.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=119245
betekent dan dat de distributie riem er af moet voordat dit vervangen zou kunnen worden?
-
- AX liefhebber