Lekkage bij de koelslangen.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
yup
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Lekkage bij de koelslangen.

Post by yup »

Laatst had ik mijn thermostaatflens + thermostaat vervangen.

Toen ik dit had gedaan heb ik de originele klemmen weggedaan en schroefklemmen (zo een stalen ding met een schroef erop, schroeven = strakker draaien) op de slangen gezet.

Maar nu heb ik net ontdekt dat de het bij de slangaansluitingen met schroefklemmen een lekkage is.

Komt dit door de slangen (die lijken goed), of komt het door de schroefklemmen zelf, ik heb ze behoorlijk strak aangedraaid, moet het nog strakker of moet ik de originele klemmen gebruiken?

De slang lekt iets bij de bovenste radiateur aansluiting rechts (als je voor de wagen staat) en onder bij de thermostaatbehuizing, waar die kleine slangetje zit zeg maar.

Gaat om een 106 1.1i van 1994.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

waarschijnlijk zit het dan idd niet strak genoeg. met een slangenklem kan je het redelijk strak zetten hoor, zeker op de thermostaat.

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

Het kan een combinatie zijn. Een oude koelslang met een verkeerde slangklem kan de boel doen scheuren. Als je de klem loshaalt zie je het snel genoeg als je de slang een beetje beweegt. Ziet de slang er gewoon nog goed uit, dan zat je klem niet goed vast.
To finish first, you'll first have to finish!

Post Reply