AX 1.1 Volcane '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mefra
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

AX 1.1 Volcane '95

Post by Mefra »

He mensen, zal me ook even voorstellen.

Op mijn 18e mijn eerste autootje van m'n pa gekregen. Citroën AX 1.0 Escapade. Was werkelijk in perfecte conditie en heerlijk ruim 4 jaar lang van genoten.

Vervolgens een half jaartje een Suzuki Swift 1.6 Sedan gehad, maar dat beviel niet. Weggedaan en besloten om met een motor de winter door te komen. Ook dat beviel niet, dus vanaf afgelopen dinsdag ben ik weer in het bezit van een AX. Heerlijke autootjes. Ben overigens wel blij met een 5 bak ipv 4 bak, maar dat terzijde.

Binnenkort maar wel even wat uit gaan zoeken, aangezien niet alles lekker is. Temperatuurlampje brandt, "controlelamp zelfdiagnose" springt af en toe aan, geratel wanneer de ruitenwissers aan staan, maar verder rijd ie wel goed. Nog even afwachten op een lange rit, maar we moesten 50 km naar huis rijden en dat ging zonder problemen. Temperatuur kwam ook niet boven 90 uit.

In ieder geval hoop ik hier volgend jaar lekker mee op vakantie te kunnen :D

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)

eens een AX... :lol:

ennuh een wie=wie zonder foto's is niet compleet ;) als je nog foto's hebt van je eerdere AX mogen die uiteraard ook :D

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Welkom! En yum foto's ;)

In de howto vind je hoe je het controlelampje moet uitlezen, koelvloeistof: nivo checken (jaja), auto met kleine mankementen kun je mooi op afdingen :)

Mefra
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Mefra »

Controlelampje had ik het topic inderdaad van gevonden. Binnenkort eens even doen. Voorlopig kon ik er waarschijnlijk gewoon mee rijden, aangezien de auto niet raar doet.

Het lampje van de temperatuur, geen flauw idee wat dat is. Temperatuur blijft goed, niveau is goed.... :?

En foto's zal ik binnenkort even plaatsen. Heb ze van deze nog niet, zal ze even maken en zal van de oude er ook even bij zoeken.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

welkom!

wat betreft die ruitenwisser, is de beweging wel vloeiend? ook bij een droge ruit?

kan zijn dat het motortje speling heeft..
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Lampje: sensor stuk, of draadje maakt contact ofzo....

Mefra
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Mefra »

q01z wrote:welkom!

wat betreft die ruitenwisser, is de beweging wel vloeiend? ook bij een droge ruit?

kan zijn dat het motortje speling heeft..

Ruitenwisser doet het gewoon vloeiend. Achter maakt hij hetzelfde geluid, maar ook daar werkt het prima. Kun je zo zien of dat motortje speling heeft?

Voor wat betreft de lampjes, nog geen tijd gehad om te kijken, maar gok dat het in een sensor zit. Moet hem binnenkort even uitlezen.

Temperatuurlampje, hoge stationaire toeren (soms valt die wel terug in de goede toeren) en zelfdiagnose lampje...gok dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Overigens slaat de fan volgens mij ook niet aan, maar ook dat kan in een sensor zitten. Even uitlezen dus...

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Welkom hier.

De fan heeft wel een sensor, maar die zit niet in het uitleescircuit.
Gewoon de motor stationair laten draaien, na 10 a15 minuten moet de fan dan aanspringen.
Voor het temperatuurlampje op het dashboard: maak ook even de massa bij de sensor schoon. Zit naast de vulpijp van de radiateur.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply