ERVARING MET 185/60 x 14 onder AX GTI
Moderator: webmasters
ERVARING MET 185/60 x 14 onder AX GTI
heeft iemand ervaring met de montage van 185/60 x 14 onder een AX GTI. de auto is ca. 4 cm verlaagd aan de voorzijde en achterzijde ca. 6 cm.
met ervaring bedoel ik of het past en dat de banden niet aanlopen.
groeten
robert
met ervaring bedoel ik of het past en dat de banden niet aanlopen.
groeten
robert
mijnes zijn ietsies kleiner 185/55/14 en achter lopen ze aan op hobbels. Voor heb ik wat problemen als ik helemaal instuur maar dat ligt volgens mij aan de stuurstangen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 66
- Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
- Location: Buiten Nederland
- Contact:
AX GTi met 185/55/14 loopt niet aan, voor niet, achter niet, zelfs niet gedurende een verhuizing met zo'n 400kg aan gewicht in de wagen.
Achter moet je de beugels die je achterbumper ondersteunen verbuigen en verder moet je heel goed op de ET waarde van je velgen letten, die bepaald nl. of je wielen verder naar buiten of naar binnen staan (afgezien van spoorverbreders). Achter heb ik 6 a 7 mm ruimte tussen de binnenkant van de band en draagarm. 195/50/14 zou heel erg krap worden maar moet net kunnen. Let heel goed op de standaard maat: voor de GTi 175/70/13 is standaard, voor de zelfde rolomtrek; 185/55/14 of 195/50/14 de ET waarde weet ik even zo gauw niet meer uit mijn hoofd, maar ik geloof dat die op de 19 of 20 zat.
Verder als je voor extreem gaat zoals 6 cm omlaag en 16" met 45 series of iets dergelijks houdt dan rekening met absoluut geen comfort aangezien je kortere veren en straffere schokdempers nodig hebt. Gecombineerd met de plattere banden betekent dat zo hard als een plank.
Staat prachtig (als ze niet gejat worden) maar voor dagelijks gebruik absoluut onpraktisch.
Praktischer is een meer open velg te zoeken die groter doet lijken en daar een 55 serie of zo op te gooien.
Achter moet je de beugels die je achterbumper ondersteunen verbuigen en verder moet je heel goed op de ET waarde van je velgen letten, die bepaald nl. of je wielen verder naar buiten of naar binnen staan (afgezien van spoorverbreders). Achter heb ik 6 a 7 mm ruimte tussen de binnenkant van de band en draagarm. 195/50/14 zou heel erg krap worden maar moet net kunnen. Let heel goed op de standaard maat: voor de GTi 175/70/13 is standaard, voor de zelfde rolomtrek; 185/55/14 of 195/50/14 de ET waarde weet ik even zo gauw niet meer uit mijn hoofd, maar ik geloof dat die op de 19 of 20 zat.
Verder als je voor extreem gaat zoals 6 cm omlaag en 16" met 45 series of iets dergelijks houdt dan rekening met absoluut geen comfort aangezien je kortere veren en straffere schokdempers nodig hebt. Gecombineerd met de plattere banden betekent dat zo hard als een plank.
Staat prachtig (als ze niet gejat worden) maar voor dagelijks gebruik absoluut onpraktisch.
Praktischer is een meer open velg te zoeken die groter doet lijken en daar een 55 serie of zo op te gooien.
AX GTi: 220km/h eat my dust!
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
AX GT voor verlaagd met 185-55-14" loopt niet aan, ook niet achter met 2 man op de achterbank.
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Ik heb nu 185/60/r14 voor en achter (+ een kleine tellerafwijking, maar dat neem ik voor lief, want het staat 10x beter)
Ik heb nu een vraagje over dat verbuigen van de bevestiging van de achterbumper, omdat hij aanloopt als ik een beetje hard over een drempel ga en waarschijnlijk ook als ik mensen achterin krijg.
Hoe kun je het beste die dingen verbuigen, zonder dat je bumper ook 10 cm verplaats, of is het gewoon rammen met een voorhamer ofzo.....?
Alvast bedankt
Ik heb nu een vraagje over dat verbuigen van de bevestiging van de achterbumper, omdat hij aanloopt als ik een beetje hard over een drempel ga en waarschijnlijk ook als ik mensen achterin krijg.
Hoe kun je het beste die dingen verbuigen, zonder dat je bumper ook 10 cm verplaats, of is het gewoon rammen met een voorhamer ofzo.....?
Alvast bedankt
KMvrtr wrote:Zeg, ik zie een paar keer 185/50 als bandenmaat staan.
Bestaat die dan?
Ik dacht dat die maat niet gemaakt werd.
Yokohama
Zomerbanden A539
185/50 R14 77V RPB Prijslijst*: EUR 100,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 73,90
De aangeboden autobanden kunnen bij hogere snelheden gebruikt worden dan de snelheid waarop u heeft gezocht. De aangeboden band is derhalve absoluut veilig voor de door u gezochte snelheid.
Continental
Zomerbanden SportContact
185/50 R14 77V mit Felgenrippe Prijslijst*: EUR 117,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 75,70
De aangeboden autobanden kunnen bij hogere snelheden gebruikt worden dan de snelheid waarop u heeft gezocht. De aangeboden band is derhalve absoluut veilig voor de door u gezochte snelheid.
Fulda
Zomerbanden Carat Attiro
185/50 R14 77V Velgbescherming Prijslijst*: EUR 117,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 76,00
De aangeboden autobanden kunnen bij hogere snelheden gebruikt worden dan de snelheid waarop u heeft gezocht. De aangeboden band is derhalve absoluut veilig voor de door u gezochte snelheid.
Dunlop
Zomerbanden SP SPORT 2000
185/50 R14 77V mit Felgenschutz Prijslijst*: EUR 184,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 79,10
ja dus
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio