Ik ga meer loodsruimte regelen, auto's opkopen uit 85/86 en rond 2012 maar eens een autohandeltje beginnen.....
Wat ik wel slecht vind aan het huidige systeem is dat buitenlanders gratis in ons landje mogen rondtuffen op ons goede wegennet. Frankrijk bijv. int een vermogen aan vrachtverkeer uit het buitenland en aan alle vakantiegangers...
Anderzijds is het wel goed voor onze import en export dat we geen tol heffen. En daar moeten we het in Nederland toch wel van hebben, lang niet alles gaat met de boot.
Sowieso loopt dit plan wel stuk (en het is gelukkig dan ook nog alleen een voorstel) er is al zo enorm veel tegenstand dat op welke manier dan ook dit in de huidige vorm niet doorgaat.
Ik zat me vandaag ook nog te bedenken, is ook lekker... rijd je een keer wat meer in een maand zit je de maand erop met een niet voorziene dikke rekening! Denk dat dit bij aardig wat mensen ook nog best wel eens voor problemen kan gaan zorgen. Zeker als ik hoor dat een groot percentage aan het eind van de maand niet meer kan pinnen!
Vandaag las ik trouwens een twee jaar oud bericht dat het de consument vooral NIET meer mag gaan kosten...
Rondjes die je rijdt op gesloten terreinen (denk aan circuits) worden die uitgesloten van betalen?
Neem aan dat het kastje voeding nodig heeft... zal wel van de auto accu komen... hij zal waarschijnlijk aan moeten blijven tijdens schorsing bijvoorbeeld om te zien waar ie is maar bijvoorbeeld een half jaar een accu aan een auto gekoppeld houden lijkt mij wat zonde van de accu?
Een auto vervoeren op een trailer wil dus zeggen dat je dubbel betaald?
De gegevens blijven in het kastje bewaard dus bij verkoop kan een volgende eigenaar de gegevens misschien wel uitlezen aangezien ieder systeem te kraken is?
wat betreft privacy in het algemeen hoe is het daarmee gesteld?
Als je auto gejat wordt hoe toon je dan aan welke kilometers je wel en niet gereden hebt?
Met dit systeem zal iemand die geld als water heeft niks voelen maar iemand die het wat minder breed heeft die wordt gedwongen om niet te veel te rijden want anders halen we het einde van de maand niet?
Dus als je betaald per kilometer is het ook weer interessant om met z'n allen binnendoor te rijden in plaats van over de snelweg omdat het korter is en worden die kleine dorpjes weer opnieuw belast met zware verkeersoverlast?
Kilometers die we over de grens maken, betalen we daar ook gewoon voor? zo niet... ligt de grens dan ook daadwerkelijk op de grens en geen millimeter verder?
Buitenlanders die hier komen, die betalen straks nog steeds niks en wij betalen wel vrolijk voor de vignetten en tolwegen?
We zitten met z'n allen zo te z**ken over het milieu maar een extra kastje in de auto is weer extra gewicht (ok, het zal wel weinig zijn) dus ook weer meer brandstof verbruik aangezien ook de voeding ergens vandaan moet komen en dus mogen we straks ons rijbewijs, ID kaart en paspoort ter compensatie van dat gewicht thuislaten?
Nog iets wat betreft het milieu... de productie van dat kastje... is dat wel milieu vriendelijk en hoe worden de gegevens uitgelezen (denkt aan onnodige extra straling...)?
laat mij maar lekker gewoon een kwartaal bedrag betalen weet ik van te voren wat ik kwijt ben en niet dat ik achteraf denk -k*t- had ik nou maar minder gereden...
Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden en hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega.
Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen drie werkdagen een reactie tegemoet zien.
[...]
En daarop volgend een uurtje later
[...]
Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.
Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Verkeer en Waterstaat (VenW) die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.
[...]
Hij ligt dus nu weer terug bij Verkeer en Waterstaat... waar ik em als eerste ook heen heb gestuurd.
Nog een reden om tegen te zijn, je benzineauto wordt geen cent meer waard. (zo goed als) iedereen zal namelijk voor een diesel kiezen aangezien de dieselprijs een stuk lager ligt.
Wat ik hier nog niet lees, maar wat zeker niet geheel onbelangrijk is; Wie gaat al die 9 miljoen auto's controleren? Wie gaat al die rekeningen versturen? Wat voor systeem moet hiervoor gemaakt worden, geimplementeerd worden en draaiende gehouden worden?
Ik heb teveel met het ministerie van verkeer en waterstaat te maken ivm certificaten voor onze duw en baggerbakken (verhuur en verkoop). Daar werken mensen die niet meer als 2 dossiers kunnen behandelen, anders raken ze alles kwijt in de stapel....
Kortom compleet onrealistisch dit plan en oprotten met dit kabinet. Zo niet, is deze meneer pleite naar het land van de witte kentekens met rode randjes
arnie wrote:Kortom compleet onrealistisch dit plan en oprotten met dit kabinet. Zo niet, is deze meneer pleite naar het land van de witte kentekens met rode randjes
arnie wrote:Kortom compleet onrealistisch dit plan en oprotten met dit kabinet. Zo niet, is deze meneer pleite naar het land van de witte kentekens met rode randjes