remmen repareren of auto verkopen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Jesse
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

remmen repareren of auto verkopen

Post by Jesse »

Ik zit met een dilemma. Mijn prachtige AX de deur uit doen of repareren.
De AX komt uit '88 en is dus al wat ouder. Nu had ik net de ruitenwisser laten vervangen en nu, een goede week later houden de remmen het voor gezien. Dat gaat dus weer geld kosten en de vraag is natuurlijk hoe lang gaat de auto nog mee wanneer ik de remmen weer werkend heb. De auto heeft 100.000 km gereden en lijkt verder prima in orde met uitzondering van de remmen en de achterruitverwarming.

Het is mij ook nog niet geheel duidelijk wat er mis is met de remmen. De vloeistof is zwart, hij lijkt niet te lekken en ook de hoofdremcilinder lijkt naar behoren te functioneren. Bij het remmen kan ik het pedaal tot onderin trappen dan heb ik ongeveer een micrometer waarop de auto remt en wanneer je de rem dus net die micrometer verder intrapt blokkeert de boel en trekt de auto naar rechts. Ik heb de remmen ontlucht en hoewel er geen lucht uit kwam werkten de remmen daarna ongeveer voor 2 dagen.

Kent iemand dit probleem, hoe kan ik het oplossen of is het beter afstand te doen de AX?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

welkom!

repareren natuurlijk, geen moeilijke vraag..

remvloeistof hoort goudgeel te zijn, of iig helder! als deze zwart is, is dit vaak een teken dat er vocht (water) in zit.. en dat zorgt er nou precies voor dat je nu niet kan remmen!

gewoon je remvloeistof helemaal verversen dus, totdat er bij het ontluchten dus mooie heldere vloeistof uitkomt!

verder natuurlijk even kijken hoe de staat van de remschijven/remblokjes is..
als de schijven en blokjes tever gesleten zijn, dan remt het uiteraard ook niet echt lekker!
Image

Jesse
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

remmen maken en verkopen

Post by Jesse »

Hartelijk dank voor je reactie.
De remmen zijn gerepareerd en werken weer prima. Nu wil wil mijn vriendin de auto alleen niet meer. Ze is het choken zat. Geen gevoel voor sfeer.

Maar goed. Daarom ga ik hem dus nu toch te koop zetten maar wel met weer prima werkende remmen.

Post Reply