Heel vreemd... zodra ik boven de 4000 toeren komt dan begint de toerenteller alle kanten op de te slingeren.
Zo reed ik net ff op de snelweg constant 130, en ja hoor... de toerenbegrenzer klapte er zo nu en dan zelfs op (rijdt erg fijn ) Gelukkig blijft de motor zelf wel gewoon contstant draaien, deze gaat gelukkig niet jojo?n. Hij heeft er trouwens niet altijd last van.
Kan het soms iets te maken hebben met mijn kilometerteller (die ik weer aan de praat heb gekregen) Of is er ergens een sensor stuk. En zo ja, welke en waar zit ie.
Ecu van mijn oude auto erin had geen effect.
Last edited by Rob GT on ThuJun03, 2004 7:08:04 PM, edited 1 time in total.
Heej dat heb ik dus nou ook! Alleen bij mij begint zit het in de lage toeren, dan gaat hij als een neuroot heen en weer (ongeveer 2 streepjes totaal).
Volgens mij heeft dit iets te maken met de ECU, mischien maar eens resetten ofzo?
Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
Ah super, dan weet ik denk ik wel welke je bedoelt. Die onder het spruitstuk ongeveer? Die hadden Joost en ik al van mijn oude auto geplukt maar we wisten het niet zeker (toch joost?)
Ik heb net nog ff getest, zolang je onder de 3500 blijft is er niks aan de hand.
dast ding wat op je downpipe zit zeg maar een deel van je uitlaat is de lambda die heeft er niets mee te maken. Dat ding wat vlak bij je oliefilter zit heeft waarschijnlijk iets te maken met je olietemp of druk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:dast ding wat op je downpipe zit zeg maar een deel van je uitlaat is de lambda die heeft er niets mee te maken. Dat ding wat vlak bij je oliefilter zit heeft waarschijnlijk iets te maken met je olietemp of druk.
dan weet ik het dus nog steeds niet
Ik hoop dat iemand in Dalfsen het me kan laten zien. Dan kan ik het nog snel van mijn grijze AX halen.
Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
helaas dat is de sensor voor je achteruit rij verlichting
Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
helaas dat is de sensor voor je achteruit rij verlichting
Owh ja, dat klopt, heb je me nog verteld op de sleutelmeeting. Volgens mij hebben de meeste merken die schakelaar voor de achteruit op de versnellingspook (bijvoorbeeld bij inschakelen een palletje omhoog doen)
Ik zal er even over nadenken waar hij wel kan zitten
Even goed nagedacht. Volgens mij kan hij op 3 plaatsen zitten:
1 ergens op de versnellingsbak
2 op de onsteking (zo worden achteraf toerentellers ingebouwd)
3 via het snelheidssignaal in de computer omgerekend (lijkt me niet)
Ik heb ditzelfde probleem ook,maar bij mij gaat t ecu lampje branden
en daarna gaat ie inhouden bij de 2000 toeren en dan slaat dus gewoon de toerenbegrenzer erop
axgt-er wrote:Even goed nagedacht. Volgens mij kan hij op 3 plaatsen zitten: 1 ergens op de versnellingsbak 2 op de onsteking (zo worden achteraf toerentellers ingebouwd) 3 via het snelheidssignaal in de computer omgerekend (lijkt me niet)
Ja gewoon die 2 stekkers die erop zitten even mooi schoonmaken met remreiniger. Deed wonderen voor Rob
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
optie 4 : spanningblok bij dynamo is versleten, (heb ik gehad, zelfde dingen)
dansende tellers, knipperende ecu ...
of koolborstels van dynamo versleten.