Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
Vanochtend de sport leeggetrokken... Ik moet iig nieuwe stoelrails denk ik. Eerst eens proberen om de huidige weer gangbaar te maken. 1 ding is wel fijn, de stoelen zien er eigenlijk nog erg goed uit, ze zijn wat vochtig, maar verder netjes. Het dashboard lag verspreid door de auto maar is volgens mij helemaal compleet en ook nog heel. Gelukkig, want das ook lastig te vinden. Ook de sleutelruimte eens een beetje beter opgeruimd en alles netjes in de kast gezet. Aangezien er een andere nokkenas in de sport is gezet heb ik de originele 1.3 nokkenas over (en nog eentje waarvan ik geen idee heb wat er voor een is) dus die kan mooi in de GT komen.
Verder toch ook wel wat "standaard roest" gevonden achter de achterbumper, maar goed te repareren.....
Eerstvolgende klus zal denk ik het demonteren van de voorruit worden om de roest daaromheen te repareren.
Electrische brandstofpomp bekeken Marc, maar niks van merk oid te vinden....
Ik mis trouwens ook iets bij het thermostaathuis, maar het thermostaathuis is anders dan de huisjes die ik nog heb liggen.... Het lijkt op een onluchtingsboutje dat mist, maar tis toch een stuk groter gat dan normaal... Iemand enig idee?
Hier ook op de foto te zien:

Verder toch ook wel wat "standaard roest" gevonden achter de achterbumper, maar goed te repareren.....
Eerstvolgende klus zal denk ik het demonteren van de voorruit worden om de roest daaromheen te repareren.
Electrische brandstofpomp bekeken Marc, maar niks van merk oid te vinden....
Ik mis trouwens ook iets bij het thermostaathuis, maar het thermostaathuis is anders dan de huisjes die ik nog heb liggen.... Het lijkt op een onluchtingsboutje dat mist, maar tis toch een stuk groter gat dan normaal... Iemand enig idee?
Hier ook op de foto te zien:

er hoort een sensor op dat thermostaat huis, voor meter in je dash 
Ik heb er nog wel 1 voor je, maar mensen dichterbij waarsch ook wel
Gaaf project!

Ik heb er nog wel 1 voor je, maar mensen dichterbij waarsch ook wel

Gaaf project!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ivar, eerste serie's AX-en hadden rare en afwijkende thermostaathuizen, maar om het handig te houden.. niet allemaal 
zoals grietje al zegt, er hoort daar uiteraard je temperatuursensor in te zitten (carbs hebben een andere sensor als injecties)
verder heb je dat ontluchtsboutje/buisje niet.. omdat deze nog een overdrukslang heeft die terug gaat naar de onderzijde vd radiateur.. die is ideaal, mocht je thermostaat dicht zitten, gooit hij de overdruk altijd eruit!

zoals grietje al zegt, er hoort daar uiteraard je temperatuursensor in te zitten (carbs hebben een andere sensor als injecties)
verder heb je dat ontluchtsboutje/buisje niet.. omdat deze nog een overdrukslang heeft die terug gaat naar de onderzijde vd radiateur.. die is ideaal, mocht je thermostaat dicht zitten, gooit hij de overdruk altijd eruit!

moet je die onderste aansluiting op je radiateurvulhals wel hebben natuurlijk,
maar inderdaad dat is die gekke slang op je thermostaathuis met dat geribbelde begin in een knikje (op foto rechtsonder),
als dat een oplossing is voor als je thermostaat niet goed of niet werkt, waarom hebben ze dat dan niet op alle axjes uitgevoerd ?
verder erg gaaf dit !
probeer 'm net zo goed en geel te krijgen als die ax van uhh...Ivo ofzo was het toch?
die had ook een gele 
maar inderdaad dat is die gekke slang op je thermostaathuis met dat geribbelde begin in een knikje (op foto rechtsonder),
als dat een oplossing is voor als je thermostaat niet goed of niet werkt, waarom hebben ze dat dan niet op alle axjes uitgevoerd ?
verder erg gaaf dit !
probeer 'm net zo goed en geel te krijgen als die ax van uhh...Ivo ofzo was het toch?


Spreken is goud, Ductape is zilver.
radiateur ziet er zo: http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009 ... 6.59-8.jpg
of zo: http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009 ... .47-27.jpg
uit.... ( 2e foto heeft een gat, daar hoort eigenlijk een tuutje te zitten...)
als die van de 2e hebt, dan heb je een aansluiting voor de ontluchtingsslang vanaf de thermostaat.
of zo: http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009 ... .47-27.jpg
uit.... ( 2e foto heeft een gat, daar hoort eigenlijk een tuutje te zitten...)
als die van de 2e hebt, dan heb je een aansluiting voor de ontluchtingsslang vanaf de thermostaat.
let op de sport heeft 2 temperatuursensors die aangesloten moeten wordenBrowny wrote:Aha, weer wat geleerd.
Romy, zou je hem iig even voor me willen apart houden?
Ik zoek even in de onderdelenberg die ik erbij heb gehad naar een sensor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.


Aad z'n truukje is mij wel gelukt


Vwb de sport: Ik heb zaagdraad gekocht en stap 1 is nu de voorruit eruit halen en dan met de slijptol en komborstel aan de gang, kijken wat er van overblijft en dan een plan uitbroeden om het op te knappen.
Vraag me af of ik zomaar een stuk eruit kan slijpen daar en een stuk uit een andere ax erin kan lassen..
Zal dat te krijgen zijn? Het is vooral rond de voorruit (bovenhoeken)
motorkap bijvoorbeeld ga ik idd gewoon een andere voor regelen, daar zitten van die race-sluitingen op en daaromheen allemaal roest....
Ik heb ook nog een uitdaging rondom de tankdop. Das al helemaal opgeknapt en ook erg netjes, alleen zit er geen inkeping meer voor de tankdop en steekt deze er nu dus een beetje uit
motorkap bijvoorbeeld ga ik idd gewoon een andere voor regelen, daar zitten van die race-sluitingen op en daaromheen allemaal roest....
Ik heb ook nog een uitdaging rondom de tankdop. Das al helemaal opgeknapt en ook erg netjes, alleen zit er geen inkeping meer voor de tankdop en steekt deze er nu dus een beetje uit

Zo, de ruit ligt eruit. Met het juiste gereedschap eigenlijk een klusje van niks
Ook even foto's gemaakt voor de roestliefhebbers
Het valt me nog alles mee eigenlijk, alles was al zichtbaar voordat de ruit eruit lag.
Volgende stap is dashboard eruit halen.
Sorry voor de waardeloze nokia-kwaliteit, maar niet zeuren, ik post iig foto's




Ook even foto's gemaakt voor de roestliefhebbers

Het valt me nog alles mee eigenlijk, alles was al zichtbaar voordat de ruit eruit lag.
Volgende stap is dashboard eruit halen.
Sorry voor de waardeloze nokia-kwaliteit, maar niet zeuren, ik post iig foto's




