Aanschaf AX Diesel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Aanschaf AX Diesel

Post by Djoeri »

Ik heb een vraagje over aanschaf van een AX Diesel. Zijn er nog belangrijke dingen om op te letten? Een collega vroeg of ik met hem mee wil om te kijken of het wat is. Ik weet van de benzine o.a. : de asjes, de koppakking, de wielkasten voor etc.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

is de dieselpomp nog droog? Vacuumpomp voor rembekrachtiger wil nog wel ns wat rammelen, heb ik 6 jaar probleemloos mee gereden
Koppakking blijft zeker een zwak punt van de diesels, dus kijk of het systeem niet abnormaal veel druk heeft, olie in koelwater en rook uit de uitlaat. Rustig warmrijden is het advies, dan blijft ie wel heel :D

Pakt de motor koud na 1x voorgloeien goed aan, zo niet gloeibougies slecht, en die kosten ~20 euro stuk. Zorg er dan ook voor dat je de diesel koud kan starten, en dat ie niet al warmgelopen is voordat je komt kijken.
Motorgeluid is als ze koud zijn vrij lawaaierig, met warme motor wordt het beter, het zijn geen racemonsters.

Verder zit je met de carosserie op dezelfde zwakke punten, dus daar is niets diesel specifieks aan

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Ok bedankt voor je reactie ik zal het onthouden. Nu weet mijn collega het nog niet zeker of het een diesel wordt, hij wil misschien toch een benzine en dan een 4 deurs. Dus als iemand nog wat weet, dan kan ik hem nog blij maken misschien. :)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Post Reply