Hoi allemaal,
Ik hoop dat het geen probleem is om met een kleine leeuw te reageren, is tenslotte zeer naaste familie van de Citroën.
Ik vind de AX, 106 en Saxo zeer toffe wagens omdat ze stoere kleine compacte wagens zijn en behoorlijk vlot zijn!
De reden dat ik hier wil reageren is dat hier zeer veel experts zitten op motorisch gebied, ik heb al veel topics gelezen maar is niet normaal wat voor kennis hier zit, echt petje af hiervoor!
Ik heb een 106 1.1i Galerie van 1994, ik heb deze auto net en ik heb een paar kleine problemen ermee.
De auto start met koude motor moeilijk, als ie start valt ie meteen uit. Je moet het gas een paar seconden indrukken en dan blijft ie lopen als je het gas los laat, MAAR als je het gas iets aanraakt daarna valt ie direct uit, dit doet hij alelen met koude motor! Als ie niet uitvalt valt ie heel erg veel terug met het stationaire toerental. Vandaag heb ik het meegemaakt dat ie ongelofelijk moeilijk startte na zo een uitval, de motor stotterde enorm en het gaspedaal reageerde gewoon niet meer (motor verzopen?).
Met warme motor is er geen probleem, maar het stationair valt dan ook behoorlijk terug, zo ver dat het lijkt alsof de motor uit gaat vallen maar dat doet hij niet. Hij regelt het trouwens weer bij. Het frappante is dat hij dit soms wel en soms niet doet. Soms loopt hij super stationair, en maakt het niet uit of je het gas aanraakt hij loopt zeer netjes stationair. Maar soms raak je het gas aan en dreigt ie te verziupen maar doet ie dat niet.
Met warme motor start hij trouwens in een keer zonder problemen.
Wat kan dit probleem wezen? Ik heb gelezen dat het de stationaire stappenmotor kan zijn? Waar zit die precies, en hoe kan je hem het beste schoonmaken?
Hoe kan ik zien wat voor soort injectiesysteem ik heb? (Magnetti of Bosch?) ivm how-to injectiehuis schoonmaken?
Als iemand mij kan helpen graag, want dat zou het veel prettiger maken om met de auto te rijden.
Vragen over 106 1.1i van 1994
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vragen over 106 1.1i van 1994
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Maak eens een foto van het bewuste blok dan kunnen we zo zeggen wat voor systeem het is...
En als ik het verhaal zo lees verdenk ik (wat je al aangeeft) de stappenmotor...
op onderstaand plaatje zie je het injectiehuis en rechts van een stekker die je daar op ziet zitten zie je een rood stikkertje, die zit op de stappenmotor.
En als ik het verhaal zo lees verdenk ik (wat je al aangeeft) de stappenmotor...
op onderstaand plaatje zie je het injectiehuis en rechts van een stekker die je daar op ziet zitten zie je een rood stikkertje, die zit op de stappenmotor.
Ik zal morgen gelijk een foto ervan maken. Is een foto van het motorblok genoeg of willen jullie een foto van het injectiehuis zelf zonder die zwarte ding erop?
Maar is het wel nodig om die huis schoon te maken? Ding heeft 113.000 km op de klok, en hij loopt heel goed, trekt ook behoorlijk goed zonder inhouden/stotteren...
Is er ook een how-to/beschrijving hoe je dat stappenmotortje deruit kan halen, en schoon kan maken?
Maar is het wel nodig om die huis schoon te maken? Ding heeft 113.000 km op de klok, en hij loopt heel goed, trekt ook behoorlijk goed zonder inhouden/stotteren...
Is er ook een how-to/beschrijving hoe je dat stappenmotortje deruit kan halen, en schoon kan maken?
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
stappenmotoren zijn van die dingen die mensen nog wel eens hebben slingeren
Ik heb er 1 met rode sticker, als ik 'm op 2e contact zet kan ik 'm horen als ik de motorkap open heb staan "klik-klik-klik".
Oh, en altijd eerst de stekkertjes schoonmaken voordat je iets vervangt Is mijn mening. Ik heb zoveel gerepareerd met contactspray
Ik heb er 1 met rode sticker, als ik 'm op 2e contact zet kan ik 'm horen als ik de motorkap open heb staan "klik-klik-klik".
Oh, en altijd eerst de stekkertjes schoonmaken voordat je iets vervangt Is mijn mening. Ik heb zoveel gerepareerd met contactspray
Ok ik zal het proberen in ieder geval.raoel wrote:stappenmotoren zijn van die dingen die mensen nog wel eens hebben slingeren
Ik heb er 1 met rode sticker, als ik 'm op 2e contact zet kan ik 'm horen als ik de motorkap open heb staan "klik-klik-klik".
Oh, en altijd eerst de stekkertjes schoonmaken voordat je iets vervangt Is mijn mening. Ik heb zoveel gerepareerd met contactspray
Foto's komen over paar dagen want ik moet lange dagen werken nu helaas.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994