Frank aka acefrank - spot 1.1i 1996
Moderator: webmasters
Frank aka acefrank - spot 1.1i 1996
Eindelijk ik heb mijn eerste autootje gekocht!!!! en jawel een ax!!!!!!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Frank 25 jaar, en heb sinds 2 weken een groene ax 1.1i. Ik moet zeggen dat ik de kleur in het begin niet zo mooi vond, maar ik begin de kleur nu steeds meer te waarderen. Ik ben nog student maar hoop aan het eind van 2009 me diploma natuurwetenschappen te hebben.
Het is een door de dealer onderhouden ax, ik ben nu de tweede eigenaar en de ax heeft nog maar 108000 km gereden. Er is wel ooit iemand achterop de ax gebotst, er zit een niet orginele grijze bumper op en de achterlichten en de kofferbakklep zitten niet helemaal meer recht op de auto (moet je wel goed kijken), maar gaan nog wel goed open. Foto's komen nog, moet ik eerst nog even maken!!!
Waarom een ax? Ik ben toen ik 16 was helemaal verliefd geworden op de 2cv. Heb er inmiddels al een paar keer in gereden, en ga er ooit nog een kopen. Maar voor een redelijk tot goede 2cv ben je veel meer geld kwijt dan een goede andere auto. Door de 2cv wilde ik wel graag een goedkope Citroën en dan kom je gauw uit op de ax of Saxo maar die is net iets duurder in aanschaf, wegenbelasting, verzekering en benzine, dus ik ben uiteindelijk voor de ax gegaan. en heb er zeker nog geen spijt van gehad, hij rijdt heerlijk!!!!
Foto's volgen nog!!!!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Frank 25 jaar, en heb sinds 2 weken een groene ax 1.1i. Ik moet zeggen dat ik de kleur in het begin niet zo mooi vond, maar ik begin de kleur nu steeds meer te waarderen. Ik ben nog student maar hoop aan het eind van 2009 me diploma natuurwetenschappen te hebben.
Het is een door de dealer onderhouden ax, ik ben nu de tweede eigenaar en de ax heeft nog maar 108000 km gereden. Er is wel ooit iemand achterop de ax gebotst, er zit een niet orginele grijze bumper op en de achterlichten en de kofferbakklep zitten niet helemaal meer recht op de auto (moet je wel goed kijken), maar gaan nog wel goed open. Foto's komen nog, moet ik eerst nog even maken!!!
Waarom een ax? Ik ben toen ik 16 was helemaal verliefd geworden op de 2cv. Heb er inmiddels al een paar keer in gereden, en ga er ooit nog een kopen. Maar voor een redelijk tot goede 2cv ben je veel meer geld kwijt dan een goede andere auto. Door de 2cv wilde ik wel graag een goedkope Citroën en dan kom je gauw uit op de ax of Saxo maar die is net iets duurder in aanschaf, wegenbelasting, verzekering en benzine, dus ik ben uiteindelijk voor de ax gegaan. en heb er zeker nog geen spijt van gehad, hij rijdt heerlijk!!!!
Foto's volgen nog!!!!
Last edited by acefrank on ThuNov12, 2009 4:43:00 PM, edited 1 time in total.
Welkom hier.
Tja, bij een eend kan je het financieel zo gek maken als je wilt. Dat valt bij een AX reuze mee en het rijdt ook nog 's super!
Veel plezier van de AX.
Tja, bij een eend kan je het financieel zo gek maken als je wilt. Dat valt bij een AX reuze mee en het rijdt ook nog 's super!
Veel plezier van de AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
De AX rijd ook teminste nog een klein beetje als een Eend, een saxo niet 
goede keuze hoor!
Is hij van dat wat feller/mint groen? dat vind ik toch wel een mooie kleur namelijk
Acterbumper moet zeker een keer in kleur gespoten worden?
Oh en de achterklep kan je nog bijstellen he

goede keuze hoor!
Is hij van dat wat feller/mint groen? dat vind ik toch wel een mooie kleur namelijk

Acterbumper moet zeker een keer in kleur gespoten worden?
Oh en de achterklep kan je nog bijstellen he

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb even wat fotos gemaakt van m'n ax. De groene kleur zie je idd vaker rijden, zoals ik al zei vind ik de kleur steeds mooier worden, als het van jezelf is wordt het snel mooier. Maar voorkeur ging toch uit naar een bordeauxrode.


De radio die erin zit is echt slecht, de radio zelf doet het niet, heb nu muziek via zo'n cassettebandje die ik op m'n mp3 speler aangesloten heb. Alleen uit de linker speaker komt geluid uit en als ik de radio aanraak dan begint die te kraken. Dus de radio wordt eerste projectje . Maar hoe krijg ik dat ding eruit, heb al wat lopen wrikken met een schroevendraaier, maar ik krijg hem er niet uit. Hoe krijg ik dat ding er het makkelijkste eruit? Ik heb er maar even een foto van gemaakt.

De radio die erin zit is echt slecht, de radio zelf doet het niet, heb nu muziek via zo'n cassettebandje die ik op m'n mp3 speler aangesloten heb. Alleen uit de linker speaker komt geluid uit en als ik de radio aanraak dan begint die te kraken. Dus de radio wordt eerste projectje . Maar hoe krijg ik dat ding eruit, heb al wat lopen wrikken met een schroevendraaier, maar ik krijg hem er niet uit. Hoe krijg ik dat ding er het makkelijkste eruit? Ik heb er maar even een foto van gemaakt.
autoradio:
Meestal moet je 2 metalen pennen aan de zijkanten erlangs steken, dan druk je ergens tegenaan, en dan kan hij los.
Elk merk heeft natuurlijk zijn eigen formaat pennen
maar met veel proberen en gedoe en 2 messen (zo plat mogelijk) lukt het uiteindelijk wel...
Ohja, het zijn niet altijd metalen pennen, ik kwam ook deze tegen:

Meestal moet je 2 metalen pennen aan de zijkanten erlangs steken, dan druk je ergens tegenaan, en dan kan hij los.
Elk merk heeft natuurlijk zijn eigen formaat pennen

Ohja, het zijn niet altijd metalen pennen, ik kwam ook deze tegen:

Met een paar tie-wraps lukt het vaak ook wel.
Die zijn net stevig genoeg om de weerhaakjes opzij te duwen.
De standaard speakers van Citroën (volgens mij zelfs een optie in die tijd) zijn overigens ook van bar slechte kwaliteit. Als een vorige eigenaar die nog niet vervangen heeft voor een "echt" merk zou ik dat zeker doen. Dat scheelt enorm.
Die zijn net stevig genoeg om de weerhaakjes opzij te duwen.
De standaard speakers van Citroën (volgens mij zelfs een optie in die tijd) zijn overigens ook van bar slechte kwaliteit. Als een vorige eigenaar die nog niet vervangen heeft voor een "echt" merk zou ik dat zeker doen. Dat scheelt enorm.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
