Ax turbo?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Geen ax , bij een 106 heb je iets meer ruimtev.andriessen wrote:Je kan er wel vanuit gaan dat alles past. Die gasten van DP engineering hebben er al ééntje rijden.Drake wrote:Jup, en probeer met een 16v maar eens turbo fatsoenlijk onder de kap kwijt te raken.
Wellicht dat ik mij er nog een keer aan waag maar dan met een Rotrex ipv een turbo.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
geen AX nee dat klopt . Ze hebben het wel in een saxo gekregen, ik neem aan dat dat ongeveer het zelfde is als een 106?Drake wrote:Geen AX , bij een 106 heb je iets meer ruimtev.andriessen wrote:Je kan er wel vanuit gaan dat alles past. Die gasten van DP engineering hebben er al ééntje rijden.Drake wrote:Jup, en probeer met een 16v maar eens turbo fatsoenlijk onder de kap kwijt te raken.
Wellicht dat ik mij er nog een keer aan waag maar dan met een Rotrex ipv een turbo.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Dan red je het denk ik ook niet hoor. Stel je hebt die ruimte net en je blok beweegt wat met rijden zit je turbo door je radiateur heen. Maar goed wie niet waagt wie niet wint. Dus wie begint eraan
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Als ik geld had, was ik gisteren begonnen... tijd heb ik op het moment genoegRooney wrote:Dan red je het denk ik ook niet hoor. Stel je hebt die ruimte net en je blok beweegt wat met rijden zit je turbo door je radiateur heen. Maar goed wie niet waagt wie niet wint. Dus wie begint eraan
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Als ik centjes heb voor zo'n Garrett turbo en een spruitstuk.... dan is Nigel er eigenlijk wel klaar voor.Rooney wrote:Maar goed wie niet waagt wie niet wint. Dus wie begint eraan
Moet alleen wel gelijk even een andere wideband-controller nemen, de JAW die ik nu heb is niet goed genoeg. Maar ja... dat kost maar €150...
Voor de rest is m'n hele KDFi setup erop voorbereid .
Waarom staat Nigel eigenlijk nog steeds te koop?
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
mcdean wrote:1,5 jaar? dan ben ik benieuwd naar de setup en naar de kmters die hij maakt...
Ik had hem gemaild ivm dit filmpje:Hi,my project is on Axownersclub.com,but you must pay membership to log into.
Tu3 1.4 alloy or iron block engines are very strong.Pistons are strong like Uno Turbo pistons,so ready for turbo setup.I´m runing 1.4 alloy engine from 0.7 to 1.5bar of boost and no problems so far,for over 1.5 year.In your place i would put on that GT engine head from Gti,which has as i read bigger inlet,exhaust valves and ports.You will running low boost and have a lot of power.For lowering compression ratio,you must calculate it,but in my case with standart 1.4 head i get 7.5cr ratio with 3 headgaskets and also around 7.5:1 with head from 1.6 tu5 which is same as xsi,gti,rallye heads.Im using carburettor and mechanical spark distributor.
Bye
http://www.youtube.com/user/axcabane#p/ ... GvRxwTHhsI
Ik heb een Garrett turbo en een 1.4 blokje liggen. Enkel nog tijd en een ax vinden om het op te monteren. (en een oliekoeler en interkoeler en en en)
AX-kopen is verslavend.
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
2.0 turbo
Kan je ook een turbo van een 2.0 turbo Garrett gebruiken ???citrofenwick wrote:mcdean wrote:1,5 jaar? dan ben ik benieuwd naar de setup en naar de kmters die hij maakt...Ik had hem gemaild ivm dit filmpje:Hi,my project is on Axownersclub.com,but you must pay membership to log into.
Tu3 1.4 alloy or iron block engines are very strong.Pistons are strong like Uno Turbo pistons,so ready for turbo setup.I´m runing 1.4 alloy engine from 0.7 to 1.5bar of boost and no problems so far,for over 1.5 year.In your place i would put on that GT engine head from Gti,which has as i read bigger inlet,exhaust valves and ports.You will running low boost and have a lot of power.For lowering compression ratio,you must calculate it,but in my case with standart 1.4 head i get 7.5cr ratio with 3 headgaskets and also around 7.5:1 with head from 1.6 tu5 which is same as xsi,gti,rallye heads.Im using carburettor and mechanical spark distributor.
Bye
http://www.youtube.com/user/axcabane#p/ ... GvRxwTHhsI
Ik heb een Garrett turbo en een 1.4 blokje liggen. Enkel nog tijd en een AX vinden om het op te monteren. (en een oliekoeler en interkoeler en en en)
Saxo style is sexy style....
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
tuurlijk, als je meer ruimte hebt... die is groter. Daarkomt ook bij dat ie meer vermogen nodig heeft om uberhaubt te laten draaien, omdat ie ook zwaarder is. Daarkomt ook nog bij dat je turbo-gat veel groter wordt. Hij zal dan, denk ik, pas bij 4000 tot 5000 toeren op komen en dat is knap gevaarlijk als je een bocht neemt.
Maar leuk is wel!!!!!!
Maar leuk is wel!!!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Bedoel je de ondegelijke G-lader van een voor de rest degelijke VW?Netheo wrote:waarom is geen G-lader van een oerdegelijke vw gebruiken???
Die dingen gingen toch juist altijd stuk? Althans in de Corrado, bij écht gebruik, en zo'n kreng is duur!
Als die dingen zo fantastisch waren dan zou VW er wel langer mee doorgegaan zijn lijkt mij. Maar ik heb er gelukkig geen verstand van .
Eigenlijk moet je sowieso nooit oude turbo's gebruiken, je weet dan nooit wat je krijgt. Als je Garrett zelf moet geloven is ook een 'gereviseerde' vaak vragen om problemen. Stond toevallig laatst in een of ander automotive blad een interview met de technische baas van Garret.
Je kunt volgens mij gewoon 2 dingen doen; ofwel je bouwt gewoon 'iets' met 'een' turbo... of je bouwt heel erg serieus een speciaal voor turbo bedoeld blok met een nieuwe turbo.
Allebei leuk, allebei met wat haken en ogen... en optie 2 zal wat duurder worden dan optie 1.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
en toch heb ik al overwogen om jouw nigel te kopen en er een glader van een G 40 op te zetten, want die weet ik nog nieuw liggen2Black wrote:Bedoel je de ondegelijke G-lader van een voor de rest degelijke VW?Netheo wrote:waarom is geen G-lader van een oerdegelijke vw gebruiken???
Die dingen gingen toch juist altijd stuk? Althans in de Corrado, bij écht gebruik, en zo'n kreng is duur!
Als die dingen zo fantastisch waren dan zou VW er wel langer mee doorgegaan zijn lijkt mij. Maar ik heb er gelukkig geen verstand van .
Eigenlijk moet je sowieso nooit oude turbo's gebruiken, je weet dan nooit wat je krijgt. Als je Garrett zelf moet geloven is ook een 'gereviseerde' vaak vragen om problemen. Stond toevallig laatst in een of ander automotive blad een interview met de technische baas van Garret.
Je kunt volgens mij gewoon 2 dingen doen; ofwel je bouwt gewoon 'iets' met 'een' turbo... of je bouwt heel erg serieus een speciaal voor turbo bedoeld blok met een nieuwe turbo.
Allebei leuk, allebei met wat haken en ogen... en optie 2 zal wat duurder worden dan optie 1.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Ah... een G40... da's die uit de Polo.
Geen idee hoe goed die zijn. Maar kan natuurlijk zijn dat de Corrado gewoon wat heftiger afgesteld stond.
Hoe dan ook...
Als het makkelijk was dan had ik echt wel gewoon die Mercedes compressor op Nigel gezet!
Het ruimtegebrek is en blijft het voornaamste probleem. Daarna krijg je pas de koelingsvraagstukken etc..
Geen idee hoe goed die zijn. Maar kan natuurlijk zijn dat de Corrado gewoon wat heftiger afgesteld stond.
Hoe dan ook...
Als het makkelijk was dan had ik echt wel gewoon die Mercedes compressor op Nigel gezet!
Het ruimtegebrek is en blijft het voornaamste probleem. Daarna krijg je pas de koelingsvraagstukken etc..
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh