De linkeraandrijfas hardstikke stuk, geluid komt van links en alleen in bochten naar rechts. Zo erg dat ik eigenlijk niet meer wil rijden tot ie vervangen is En ik heb lage standaarden..
Zonet ff gekeken naar de as, ik zag later op de foto dit:
Dat is een lager toch? En dat wat eruit komt, lagervet? Het geluid van links is zo "zanderig" dat ik stiekum vermoed dat het misschien wel alleen het lager is....
En het lager.. erin stoppen/eruit halen... geen howto van he? Kan dat thuis met gewoon gereedschap + evt poelie?
Eeuwige dank voor de reacties
wiellager/aandrijfas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ojee, zoiets heb ik ook (alleen dan nog wat erger; heel de velg zit al onder de olie dus wie weet hoe lang t al is)... ga sowieso de hoes vervangen maar is het dan niet handig de as ook meteen te vervangen?
Heeft wel met dat wiel vast gezeten in frankrijk in de berm..
Je hoort maar heel zelden "getik" in de bocht, wel weet ik dat hij bij 110 km/u niet zo lekker rijdt (trilt hij heel erg) en dat ligt niet aan balanceren van de wielen want dat is al gedaan net als uitlijnen
Soms lijkt hij ook iets moeite te hebben met optrekken rechts lijkt het (als motor heel warm is)
Maar kan t ook mis hebben en is t iets heel anders gezien de koppakking pas vervangen is misschien foutje gemaakt met in elkaar zetten
Heeft wel met dat wiel vast gezeten in frankrijk in de berm..
Je hoort maar heel zelden "getik" in de bocht, wel weet ik dat hij bij 110 km/u niet zo lekker rijdt (trilt hij heel erg) en dat ligt niet aan balanceren van de wielen want dat is al gedaan net als uitlijnen
Soms lijkt hij ook iets moeite te hebben met optrekken rechts lijkt het (als motor heel warm is)
Maar kan t ook mis hebben en is t iets heel anders gezien de koppakking pas vervangen is misschien foutje gemaakt met in elkaar zetten
Weer op zoek naar Citroën
Als het er net zo uitziet als bij Raoel is echt de ashoes lek.
Trouwens ook apk afkeur.
Maak anders 's een foto.
As vervangen zou ik pas doen als deze begint te tikken of rammelen in bochten. Kondigt zich vanzelf aan.
Voor het vervangen van de koppakking kan de motor in de auto blijven zitten. Kans dat dat van invloed kan zijn geweest lijkt mij erg klein.
wat in de ashoesjes zit is echt vet, geen olie.
Trouwens ook apk afkeur.
Maak anders 's een foto.
As vervangen zou ik pas doen als deze begint te tikken of rammelen in bochten. Kondigt zich vanzelf aan.
Voor het vervangen van de koppakking kan de motor in de auto blijven zitten. Kans dat dat van invloed kan zijn geweest lijkt mij erg klein.
wat in de ashoesjes zit is echt vet, geen olie.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage