Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
met het juiste gereedschap een middag werk.
Uitmeten, gat in het dak maken (met knabbelschaar en/of dremel), goed schoonmaken, ontvetten, in de primer, dakbekleding uitsnijden met stanley mesje, ruitje erin kitten.
En als het droog is nogmaals de auto erg goed schoonmaken, die miniscule staalsplinters (bij mij onstaan omdat we de hoekjes met de dremel hebben gedaan) zijn namelijk niet bevorderlijk voor je lak/staal als ze erop blijven liggen.
Uitmeten, gat in het dak maken (met knabbelschaar en/of dremel), goed schoonmaken, ontvetten, in de primer, dakbekleding uitsnijden met stanley mesje, ruitje erin kitten.
En als het droog is nogmaals de auto erg goed schoonmaken, die miniscule staalsplinters (bij mij onstaan omdat we de hoekjes met de dremel hebben gedaan) zijn namelijk niet bevorderlijk voor je lak/staal als ze erop blijven liggen.
Ziet er goed uit met die witte velgen!
Bij de laatste meeting vielen mij je velgen onder de GT ook op.
Heb je ze laten poedercoaten?
Ze zagen er nog erg strak uit.
Bij de laatste meeting vielen mij je velgen onder de GT ook op.
Heb je ze laten poedercoaten?
Ze zagen er nog erg strak uit.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Ook op Malmedy heeft het 106-je zich prima gehouden. Op Zandvoort waren er nog enkele kleine kraakjes uit de bak te horen als alles heel heet werd, met de nieuwe bakolie helemaal niks meer gehoord op Malmedy!
Wel is de middendemper vlak bij de flens afgebroken. Tsja, dan maar in ene keer al dat RVS uitlaatspul wat er nog in de schuur ligt monteren: RVS Katvervanger van Devil, nieuwe middendemper en een RVS Dubbel DTM Remus Fistfuck pijp eronder. Erg net geluid, beetje brommen rond de 3k tpm maar verder mooi hoog en op de snelweg met 120/140 helemaal niet tot last. Gelukkig, want zo'n herriepijp op de snelweg ben ik na het ritje met OPA-GT vanuit Zeeland helemaal zat!!!
Foto-tjes volgen nog..

Wel is de middendemper vlak bij de flens afgebroken. Tsja, dan maar in ene keer al dat RVS uitlaatspul wat er nog in de schuur ligt monteren: RVS Katvervanger van Devil, nieuwe middendemper en een RVS Dubbel DTM Remus Fistfuck pijp eronder. Erg net geluid, beetje brommen rond de 3k tpm maar verder mooi hoog en op de snelweg met 120/140 helemaal niet tot last. Gelukkig, want zo'n herriepijp op de snelweg ben ik na het ritje met OPA-GT vanuit Zeeland helemaal zat!!!
Foto-tjes volgen nog..
En een foto-tje:
(nee, hij hoeft niet gewassen te worden
)

Hij lijkt erg laag te hangen, maar na heel veel passen/meten/opnieuw vastzetten e.d. vind ik dit de ideale positie. Vanaf achter sluit het mooi aan op de bumper, hij komt er met trillen niet tegenaan, maar hangt ook niet over de grond te slepen...
(nee, hij hoeft niet gewassen te worden


Hij lijkt erg laag te hangen, maar na heel veel passen/meten/opnieuw vastzetten e.d. vind ik dit de ideale positie. Vanaf achter sluit het mooi aan op de bumper, hij komt er met trillen niet tegenaan, maar hangt ook niet over de grond te slepen...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Redelijk scherpe nokjes dus Ivar?
En daarom wat lastig voor de ECU om te begrijpen?
Ga je de ECU laten re-mappen of kan dat niet?
Wel leuk hè al die extra power ineens.
En daarom wat lastig voor de ECU om te begrijpen?
Ga je de ECU laten re-mappen of kan dat niet?
Wel leuk hè al die extra power ineens.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Resultaat is wel prima. Remap is mogelijk, andere optie is aantrekkelijker maar wel ietsje (ong. 800 euro) duurder.
De nokkenasjes zijn een soort gulden tussenweg tussen normaal kunnen rijden en meer vermogen
Catcams 708.
256 graden zowel in als uitlaat
maar met een grote lift 10mm, waardoor het motortje vooral wat meer lucht kan happen..
Ander voordeel is dat met deze nokkenasjes ik gewoon de OEM nokvolgers, veren e.d. kan blijven gebruiken, als je scherper gaat moet dat ook worden aangepakt.
De nokkenasjes zijn een soort gulden tussenweg tussen normaal kunnen rijden en meer vermogen
Catcams 708.
256 graden zowel in als uitlaat
maar met een grote lift 10mm, waardoor het motortje vooral wat meer lucht kan happen..
Ander voordeel is dat met deze nokkenasjes ik gewoon de OEM nokvolgers, veren e.d. kan blijven gebruiken, als je scherper gaat moet dat ook worden aangepakt.