Michiel aka Citrofreak (XM v6.24 '94)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Het is ondertussen alweer een hele poos geleden dat ik een bericht heb gepost, maar ik leef nog! Met de Furio gaat het goed. Je merkt duidelijk dat de auto wat ouder word, maar hij is nog goed. Trilt wel ernstig in het stuur (nee eigenlijk trilt de hele auto) tussen 110 en 130. En de koppeling (die ik al heb liggen moet nodig vervangen worden. Ook moet ik mijn vriendin een keer een schop onder haar kont geven, want je kan nou niet zeggen dat ze de auto er netjes bij heeft staan. Hij is ongelovelijk smerig.
Zelf heb ik mijn Fiat Croma al twee week stil staan in Wezep op mijn werk. Tijdens een werkdag op de truck ben ik ergens (waarschijnlijk op een losadres) mijn sleutels kwijtgeraakt. En natuurlijk had ik mezelf nog niet de tijd gegunt om de reservesleutels van de bos te halen. Met de sleutelcode nieuwe sleutels besteld bij de dealer. Maar deze bleken niet te passen. Terug gegaan naar de dealer en nu is het wachten op nieuwe sleutels of eventueel geen sleutels.
Fijn allemaal, maar ik had geen zin om op de dealer te wachten, dus ben ik gister naar het plaatselijk autobedrijf geaan om een nieuwe auto te kopen. Voor € 2100,- ben ik de trotse eigenaar geworden van een Citroën Xantia 1.8i 16V Break uit 2000 op LPG G3. Geweldig mooie nette auto met een NAP vastgestelde kilometerstand van 326000. Het is een beetje een gok om een auto met zo'n kilometerstand te kopen, maar hij reed goed en zelfs mijn oom als pure Alfisti en monteur was er over te spreken (ware het dat er een dubbele chevron op de mooie Zilvergrijs mettalic motorkap staat). Komende zaterdag haal ik hem op om vervolgens met een autoambulance er achter mijn Fiat uit Wezep te gaan halen. Ach, het kan verkeren....
Zelf heb ik mijn Fiat Croma al twee week stil staan in Wezep op mijn werk. Tijdens een werkdag op de truck ben ik ergens (waarschijnlijk op een losadres) mijn sleutels kwijtgeraakt. En natuurlijk had ik mezelf nog niet de tijd gegunt om de reservesleutels van de bos te halen. Met de sleutelcode nieuwe sleutels besteld bij de dealer. Maar deze bleken niet te passen. Terug gegaan naar de dealer en nu is het wachten op nieuwe sleutels of eventueel geen sleutels.
Fijn allemaal, maar ik had geen zin om op de dealer te wachten, dus ben ik gister naar het plaatselijk autobedrijf geaan om een nieuwe auto te kopen. Voor € 2100,- ben ik de trotse eigenaar geworden van een Citroën Xantia 1.8i 16V Break uit 2000 op LPG G3. Geweldig mooie nette auto met een NAP vastgestelde kilometerstand van 326000. Het is een beetje een gok om een auto met zo'n kilometerstand te kopen, maar hij reed goed en zelfs mijn oom als pure Alfisti en monteur was er over te spreken (ware het dat er een dubbele chevron op de mooie Zilvergrijs mettalic motorkap staat). Komende zaterdag haal ik hem op om vervolgens met een autoambulance er achter mijn Fiat uit Wezep te gaan halen. Ach, het kan verkeren....
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Wederom een poosje geleden dat ik een berichtje op het forum heb gedropt. Vandaag eens een grote auto-schoonmaak dag gehouden. De AX staat er bij als nieuw. Zo ook de Xantia. De hoge kilometerstand blijkt tot nu toe nog geen probleem te zijn. Alleen de Airco moet ff bijgevuld worden en de veerbolletjes moeten op druk gebracht worden. Hij zweeft nog steeds, maar klapt lichtelijk op de achteras bij korte scherpe hobbels.
De AX moet in februari weer voor de keuring. Duurt nog een hele poos, maar het is ff afwachten of dat wel goed komt. Er zijn geen heftige gebreken, maar zoals ik laatst al schreef merk je duidelijk dat de auto ouder word. Het trillen in het stuur is een beetje verholpen. Roesten kan hij heel best bij de voorruitsteil door een niet goed dichtend raamrubber. Maar tot nu toe is het nog steeds voluit genieten met de Furio. Ik krijg er nog steeds een smile van op m'n gezicht als ik hem eens mee heb!
Groet'n Michiel
De AX moet in februari weer voor de keuring. Duurt nog een hele poos, maar het is ff afwachten of dat wel goed komt. Er zijn geen heftige gebreken, maar zoals ik laatst al schreef merk je duidelijk dat de auto ouder word. Het trillen in het stuur is een beetje verholpen. Roesten kan hij heel best bij de voorruitsteil door een niet goed dichtend raamrubber. Maar tot nu toe is het nog steeds voluit genieten met de Furio. Ik krijg er nog steeds een smile van op m'n gezicht als ik hem eens mee heb!
Groet'n Michiel
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Zow. Er is veel gebeurt! Nynke en ik zijn verhuist naar het mooie Coevorden. Er mooi huisje uit 1904 recht tegenover het kasteel van Coevorden. Het mooiste plekje van de historische vestingstad. Gister is het internet weer aangesloten dus ik moet maar eens een update van de autootjes geven.
De Xantia is alive and kicking. Ondertussen met ruim 360.000 km op de teller. Met Nynke haar Bravo is dat een heel ander verhaal. De koppeling is versleten, de stuurbekrachtiging heeft vreemde bijgeluiden, de uitlaat is aan alle kanten lek en de auto loopt koud op drie poten. We hebben dus besloten om het Fiat avontuur voorgoed af te sluiten. Morgen (maandag) word de Bravo ingeruild op en (tromroffel please) Citroën AX 1.5 FIRST DIESEL.
Mijn planning was om de Xant en de Bravo bij Iwan Pasman in Hardenberg om te ruilen voor twee BXen. Een diesel en een benzine. Nynke en ik zouden dan om de week ruilen van auto. Maar het vrouwtje zag de diverse BXen bij Pasman niet staan en rende direct op de enige AX af die in de rij stond. De Xant blijft dus eerst en word vergezeld door een donkerblauwe oliegestookte AX. Gezellig toch???
De Xantia is alive and kicking. Ondertussen met ruim 360.000 km op de teller. Met Nynke haar Bravo is dat een heel ander verhaal. De koppeling is versleten, de stuurbekrachtiging heeft vreemde bijgeluiden, de uitlaat is aan alle kanten lek en de auto loopt koud op drie poten. We hebben dus besloten om het Fiat avontuur voorgoed af te sluiten. Morgen (maandag) word de Bravo ingeruild op en (tromroffel please) Citroën AX 1.5 FIRST DIESEL.
Mijn planning was om de Xant en de Bravo bij Iwan Pasman in Hardenberg om te ruilen voor twee BXen. Een diesel en een benzine. Nynke en ik zouden dan om de week ruilen van auto. Maar het vrouwtje zag de diverse BXen bij Pasman niet staan en rende direct op de enige AX af die in de rij stond. De Xant blijft dus eerst en word vergezeld door een donkerblauwe oliegestookte AX. Gezellig toch???
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gefeliciteerd met jullie olie gestookte AX
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact: