stalen velgen verbreed
Moderators: denny, vtspower, webmasters
stalen velgen verbreed
nu mijn 4 stalen 14" velgen verbreed zijn, en er 1 lek was, las was lek over de hele lasnaad, erg slechte lasnaad dus, laat ik het nu opnieuw doen, echter niet door de velgenservice, maar door lassers uit de scheepsbouw.
ze laten de velg wel zo aan elkaar zoals het nu zit, maar slijpen het vlak, en leggen er een nieuwe lasnaad op.
en die boten zinken ook niet, dus ik heb daar vertrouwen in.
echter nu komt mijn vraag/twijfel dus:
V.d. Mik zegt, velgen van axjes, 106'jes, renaultjes 5, etc, krijg je nooit luchtdicht, die van een 2cv al helemaal niet, kun je beter een nieuwe velg kopen, dan word het goed gedaan.
maar nu raad hij mij een binnenband aan, eerst tape over de lasnaden heentrekken alszijnde een velglint.
En een klant bij v.d. Mik zei dat ook, een 13" binnneband over een 14" velg past want dat rekt een beetje uit en dat zou beter passen allemaal en hij heeft in al zijn verbrede velgen binnenbanden.
nou kwam ik dus bij de bandenzaak hier om de banden van de resterende 3 velgen af te laten halen, en ik vroeg om een binnenband, maar die raden mij een binnenband af ivm wrijving die kan ontstaan in de band en waardoor ik dus sneller een klapband kan krijgen.
Dus nu weet ik het niet meer
ze laten de velg wel zo aan elkaar zoals het nu zit, maar slijpen het vlak, en leggen er een nieuwe lasnaad op.
en die boten zinken ook niet, dus ik heb daar vertrouwen in.
echter nu komt mijn vraag/twijfel dus:
V.d. Mik zegt, velgen van axjes, 106'jes, renaultjes 5, etc, krijg je nooit luchtdicht, die van een 2cv al helemaal niet, kun je beter een nieuwe velg kopen, dan word het goed gedaan.
maar nu raad hij mij een binnenband aan, eerst tape over de lasnaden heentrekken alszijnde een velglint.
En een klant bij v.d. Mik zei dat ook, een 13" binnneband over een 14" velg past want dat rekt een beetje uit en dat zou beter passen allemaal en hij heeft in al zijn verbrede velgen binnenbanden.
nou kwam ik dus bij de bandenzaak hier om de banden van de resterende 3 velgen af te laten halen, en ik vroeg om een binnenband, maar die raden mij een binnenband af ivm wrijving die kan ontstaan in de band en waardoor ik dus sneller een klapband kan krijgen.
Dus nu weet ik het niet meer
Spreken is goud, Ductape is zilver.
nou Denny, ga jij maar is praten met v.d. Mik dan.
want als ik dit zo hoor is zowel velgenservice Hellevoetsluis als v.d. Mik als de Walraven bandenspecialist niet goed qua info.
ik laat ze nu lassen voor niks in de scheepsbouw, en die velgenzaakjes mogen van mij in de grond zakken
want als ik dit zo hoor is zowel velgenservice Hellevoetsluis als v.d. Mik als de Walraven bandenspecialist niet goed qua info.
ik laat ze nu lassen voor niks in de scheepsbouw, en die velgenzaakjes mogen van mij in de grond zakken
Spreken is goud, Ductape is zilver.
haha. als ik die verhalen zo hoor ga ik daar niet eens meer mee praten .
Maar serieus, Als de las goed is is die dicht en niet porreus. Vraag me echt af hoe goed de velgen nu in elkaar steken om eerlijk te zijn als de lassen dus blijkbaar niet goed zijn. Daarnaast vind ik het nogal ronduit slordig dat ze niet hebben gecontroleerd of de velgen luchtdicht zijn. Dat mag je toch wel verwachten als ze al weten dat ze moeilijk lucht dicht te krijgen zijn . Of zie ik het zo verkeerd.
Zal het je zo vertellen. Mijn broertje rijd op verbrede volvovelgen rond. op rallye.nl rijden er verschillende met verbrede velgen rond. Hier waren wat verbrede velgen en jij bent de eerste die er een lek heeft .
Maar serieus, Als de las goed is is die dicht en niet porreus. Vraag me echt af hoe goed de velgen nu in elkaar steken om eerlijk te zijn als de lassen dus blijkbaar niet goed zijn. Daarnaast vind ik het nogal ronduit slordig dat ze niet hebben gecontroleerd of de velgen luchtdicht zijn. Dat mag je toch wel verwachten als ze al weten dat ze moeilijk lucht dicht te krijgen zijn . Of zie ik het zo verkeerd.
Zal het je zo vertellen. Mijn broertje rijd op verbrede volvovelgen rond. op rallye.nl rijden er verschillende met verbrede velgen rond. Hier waren wat verbrede velgen en jij bent de eerste die er een lek heeft .
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Eén van mijn velgen lekte ook op de lasnaad. Het valt niet mee om een luchtdichte las te leggen.
Zelf rij ik ook rond met een 13" binnenband op een 14" velg...
Enige probleem zal misschien het vinden van een binnenband, want deze worden nogal schaars is mijn idee...
Moet overigens zeggen dat ik over V/d Mik nog geen slechte verhalen gehoord...
Zelf rij ik ook rond met een 13" binnenband op een 14" velg...
Enige probleem zal misschien het vinden van een binnenband, want deze worden nogal schaars is mijn idee...
Moet overigens zeggen dat ik over V/d Mik nog geen slechte verhalen gehoord...
Mastenhosen, heb jij 'mijn' oude velgen?
Ik had ook een setje verbreed staal, wat doorverkocht is aan Aad (devil) en toen weer verkocht.
Maar die waren dus ook niet dicht en reed ik ook met binnenbanden in.
Geen idee wie dat gelast heeft, misschien Gerben zelf wel gewoon.
En van die binnenbanden Duff, elke bandenzaak heeft de plicht te zeggen dat een binnenband een risico draagt. Als ze dit namelijk niet zeggen en die 1 op een ?? kans dat je daardoor verongelukt word waarheid zijn ze de lul.
Bij mijn steelies zeiden ze het idd ook Nooit geen prob mee gehad. Kever reed overigens ook op binnenbanden.
Ik had ook een setje verbreed staal, wat doorverkocht is aan Aad (devil) en toen weer verkocht.
Maar die waren dus ook niet dicht en reed ik ook met binnenbanden in.
Geen idee wie dat gelast heeft, misschien Gerben zelf wel gewoon.
En van die binnenbanden Duff, elke bandenzaak heeft de plicht te zeggen dat een binnenband een risico draagt. Als ze dit namelijk niet zeggen en die 1 op een ?? kans dat je daardoor verongelukt word waarheid zijn ze de lul.
Bij mijn steelies zeiden ze het idd ook Nooit geen prob mee gehad. Kever reed overigens ook op binnenbanden.
naja vind nog steeds dat een fatsoenlijke lasopleiding dan gewoon op zijn plaats is. Mischien ben ik verwent met iemand waarvan de lassen op zijn werk altijd dmv rontgen worden gecontroleerd maar vind het gewoon erg slordig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Laat ik van der Mik een beetje nuanceren (speciaal voor Denny), want daar heb ik tenslotte zelf ook 4 velgen laten lassen.
Van de Mik heeft liever dat je nieuwe velgen gebruikt als je gaat verbreden vanwege lekgevaar omdat men bij hem steeds aankomt met oude verroestte velgen.
En dan is de velg lek na verbreden en dan is het natuurlijk altijd zijn schuld.
Hij heeft daar dus geen zin meer in, van 2CV velgen heb ik trouwens genoeg doorgerotte voorbeelden gezien.
De velgen die ikzelf bij van de Mik bracht waren geheel roestvrij en nadien ook niet lek....
Dat van de Mik fatsoenlijk kan lassen lijkt me na 37 jaar velgen verbreden toch wel logisch..., ze hebben er zelfs een speciaal roterend bankje voor gemaakt.
Van de Mik heeft liever dat je nieuwe velgen gebruikt als je gaat verbreden vanwege lekgevaar omdat men bij hem steeds aankomt met oude verroestte velgen.
En dan is de velg lek na verbreden en dan is het natuurlijk altijd zijn schuld.
Hij heeft daar dus geen zin meer in, van 2CV velgen heb ik trouwens genoeg doorgerotte voorbeelden gezien.
De velgen die ikzelf bij van de Mik bracht waren geheel roestvrij en nadien ook niet lek....
Dat van de Mik fatsoenlijk kan lassen lijkt me na 37 jaar velgen verbreden toch wel logisch..., ze hebben er zelfs een speciaal roterend bankje voor gemaakt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Net bij de Mik geweest om 8 wielen weg te brengen ...
Ik had al telefonisch contact gehad en had vrijdag speciaal een rempot van een as af gesloopt (ze hebben daar geen AX naaf) ...
Ik de wielen uitladen ... kregen een kleine roestinspectie en zijn ok bevonden ...
(Mik)Heb je zo'n naaf meegenomen waar we het over hadden ? .... jah (ik trots) die heb ik er vrijdag af gehaald en .... in de AX gelegd .... maar ik ben met de Mazdah ... gelukkig mag ik hem opsturen ... anders blijf ik heen en weer rijden
Ik had al telefonisch contact gehad en had vrijdag speciaal een rempot van een as af gesloopt (ze hebben daar geen AX naaf) ...
Ik de wielen uitladen ... kregen een kleine roestinspectie en zijn ok bevonden ...
(Mik)Heb je zo'n naaf meegenomen waar we het over hadden ? .... jah (ik trots) die heb ik er vrijdag af gehaald en .... in de AX gelegd .... maar ik ben met de Mazdah ... gelukkig mag ik hem opsturen ... anders blijf ik heen en weer rijden
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Rock's wrote:Net bij de Mik geweest om 8 wielen weg te brengen ...
Ik had al telefonisch contact gehad en had vrijdag speciaal een rempot van een as af gesloopt (ze hebben daar geen AX naaf) ...
Ik de wielen uitladen ... kregen een kleine roestinspectie en zijn ok bevonden ...
(Mik)Heb je zo'n naaf meegenomen waar we het over hadden ? .... jah (ik trots) die heb ik er vrijdag af gehaald en .... in de AX gelegd .... maar ik ben met de Mazdah ... gelukkig mag ik hem opsturen ... anders blijf ik heen en weer rijden
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ik heb men velgen ook laten verbreden, en direct breed genoeg laten verbreden. Bij mij waren de velgen alle vier lek na het lasse. Maar er bestaat nog altijd zoiets als dichtingskitdie je over de las heen strijkt langs de binnenkant van de velg wel te verstaan. En nu rijdt ik al meer dan een jaar zo rond. Nog steeds geen lekken. De kit wordt trouwens ook gebruikt voor meerdelige velgen luchtdicht te maken. Dus niet zo zagen op lassers. Luchtdicht lassen is niet simpel, en zeker niet als er nog eens druk op komt te staan. Dus gewoon dichtkitten en klaar is kees
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
In principe gebeurd dat natuurlijk al...
Hangt er vanaf welke kant je laat verbreden, de binnen of buitenkant.
ET is toch de afstand vanaf het hart van de velg?
Dus als je een velg aan de binnenkant met 1 centimeter verbreed wordt de ET waarde 10mm groter...., tenzij ik het allemaal verkeerd begrijp.
Maar dan heb je natuurlijk nog steeds een grens aan de maximaal haalbare breedte in een wielkast.
Hangt er vanaf welke kant je laat verbreden, de binnen of buitenkant.
ET is toch de afstand vanaf het hart van de velg?
Dus als je een velg aan de binnenkant met 1 centimeter verbreed wordt de ET waarde 10mm groter...., tenzij ik het allemaal verkeerd begrijp.
Maar dan heb je natuurlijk nog steeds een grens aan de maximaal haalbare breedte in een wielkast.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dat klopt maar ik wil geen bredere velgen ik wil dat ze de complete rand met +6mm vanaf het hart naar de draagarm toe verplaatsen2Black wrote:In principe gebeurd dat natuurlijk al...
Hangt er vanaf welke kant je laat verbreden, de binnen of buitenkant.
ET is toch de afstand vanaf het hart van de velg?
Dus als je een velg aan de binnenkant met 1 centimeter verbreed wordt de ET waarde 10mm groter...., tenzij ik het allemaal verkeerd begrijp.
Maar dan heb je natuurlijk nog steeds een grens aan de maximaal haalbare breedte in een wielkast.
Last edited by Drake on ThuOct22, 2009 12:46:15 PM, edited 1 time in total.