Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.
Moderator: webmasters
nou na de frustratie gaat het uiteindelijk wel goedkomen.
vandaag de sideskirts wat afgezaagd samen met fietspomp, en wat stukken uit de wielkast omgeklopt, en stukken roest behandeld met noverox, verder heel de wielkasten schoongeborsteld en in een verse laag tectyl gezet * wat ook op me gezicht en me handen nu zit, leuk*
ik rijd tijdelijk op de 13" GT velgjes van Fietspomp, zodat ik toch nog uit de voeten kan met de ax.
verder wees Fietspomp me erop dat er een schroef in me reservewiel stak, he kudt, meteen een prop in laten schieten, en banden van me groene steelies laten halen.
groene steelies zullen gestraalt worden, en de lasnaden worden vlak geslepen, en vervolgens worden er nieuwe goeie dichte lasnaden opgelegd door Tiglassers uit de scheepsbouw, die doen dat hele dagen en die boten zinken niet dus ik heb er vertrouwen in .
to be continued.
vandaag de sideskirts wat afgezaagd samen met fietspomp, en wat stukken uit de wielkast omgeklopt, en stukken roest behandeld met noverox, verder heel de wielkasten schoongeborsteld en in een verse laag tectyl gezet * wat ook op me gezicht en me handen nu zit, leuk*
ik rijd tijdelijk op de 13" GT velgjes van Fietspomp, zodat ik toch nog uit de voeten kan met de ax.
verder wees Fietspomp me erop dat er een schroef in me reservewiel stak, he kudt, meteen een prop in laten schieten, en banden van me groene steelies laten halen.
groene steelies zullen gestraalt worden, en de lasnaden worden vlak geslepen, en vervolgens worden er nieuwe goeie dichte lasnaden opgelegd door Tiglassers uit de scheepsbouw, die doen dat hele dagen en die boten zinken niet dus ik heb er vertrouwen in .
to be continued.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
oke velgen is nog niet veel over bekend, gaat wel goedkomen, het duurt alleen ff.
de huidige bandjes zijn best glad, leuk met die regen 'blij dat ik glij'.
verder een probleem ontdekt door Marc, mijn dank, de gele stekker aan de achterzijde van het zekeringkastje maken de draden geen goed contact meer in, die zal ik tzt vervangen/solderen/beunhazen/krimpkousen.
verder is er een ander probleem dat nog niet opgelost is, als ie stationair draait heeft ie de neiging om uit te vallen, als ik me gaspedaal zachtjes aantip dan valt ie ff weg, om vervolgens weer terug te komen(of niet) maar het is erg storend, en hij valt zo nu en dan dus uit als ik ergens weg wil rijden .
lambda ? gaskleppositiemeter ? zuurstof ? injectiesysteem ?
ik ga 'm zowiezo een flesje injectiereiniger trakteren van de week
dat kan nooit kwaad.
en volgens zeggen bleek het dat ik bij het wegrijden wat zwarte rook uit mijn uitlaat produceerde, wat kan dit betekenen ?
de huidige bandjes zijn best glad, leuk met die regen 'blij dat ik glij'.
verder een probleem ontdekt door Marc, mijn dank, de gele stekker aan de achterzijde van het zekeringkastje maken de draden geen goed contact meer in, die zal ik tzt vervangen/solderen/beunhazen/krimpkousen.
verder is er een ander probleem dat nog niet opgelost is, als ie stationair draait heeft ie de neiging om uit te vallen, als ik me gaspedaal zachtjes aantip dan valt ie ff weg, om vervolgens weer terug te komen(of niet) maar het is erg storend, en hij valt zo nu en dan dus uit als ik ergens weg wil rijden .
lambda ? gaskleppositiemeter ? zuurstof ? injectiesysteem ?
ik ga 'm zowiezo een flesje injectiereiniger trakteren van de week
dat kan nooit kwaad.
en volgens zeggen bleek het dat ik bij het wegrijden wat zwarte rook uit mijn uitlaat produceerde, wat kan dit betekenen ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Hmm, geen motorstoring? misschien komt ie nog wel.
Koud of warm? Injectiehuis zou 't kunnen zijn. Klepspeling is vast wel ok?
Bij mij was 't gaskleppositiemeter + klepspeling (zodra je gas geeft verzuipt ie omdat 1 cilinder niet mee doet). Maarja, type 1.. anders
nog steeds benieuwd naar de velgen..
Koud of warm? Injectiehuis zou 't kunnen zijn. Klepspeling is vast wel ok?
Bij mij was 't gaskleppositiemeter + klepspeling (zodra je gas geeft verzuipt ie omdat 1 cilinder niet mee doet). Maarja, type 1.. anders
nog steeds benieuwd naar de velgen..
nieuwe antenne:
nieuwe carterslang aangezien die op de meeting afgescheurt was:
helaas loopt de ax nog verrot, andere bdp-sensor mocht niet baten.
kleppenstellen staat op het lijstje van volgende dingen die nodig moet gebeuren.
de velgen zijn nog steeds niet gestraalt, jammer maar helaas.
nieuwe carterslang aangezien die op de meeting afgescheurt was:
helaas loopt de ax nog verrot, andere bdp-sensor mocht niet baten.
kleppenstellen staat op het lijstje van volgende dingen die nodig moet gebeuren.
de velgen zijn nog steeds niet gestraalt, jammer maar helaas.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
geen flauw idee kijk er morgenochtend als ik tijd heb nog een keer naar.
(edit: die blauwe stekker op de foto hieronder volgens mij, of de groene..)
"nieuwe" sensor geplaatst:
en dit pompje maakt een sissend geluid, en zodra de stekker los is, leek het erop dat ie mooier liep:
ook is er ergens een blazend lek, je hoort de lucht blazen, maar het is onduidelijk van waar, met mijn hand kon ik het niet localiseren.
(edit: die blauwe stekker op de foto hieronder volgens mij, of de groene..)
"nieuwe" sensor geplaatst:
en dit pompje maakt een sissend geluid, en zodra de stekker los is, leek het erop dat ie mooier liep:
ook is er ergens een blazend lek, je hoort de lucht blazen, maar het is onduidelijk van waar, met mijn hand kon ik het niet localiseren.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
q01z wrote:
dus maar even in Lisse een setje XSI's opgehaald (eigenlijk waren we daar voor een ander doel,... maar dat verteld Eric wel in zijn wie=wie )
Nou het verhaal, ik ging zondag na me werk naar Q01z, gevolgd door Cedderer, om te kijken hoe Fietspomp zijn GT verlaagd zou worden, daar aangekomen rijd Fietspomp net weg voor een proefrit, lekkere timing haha.
toen gingen Bas en Q01z verder aan de GTIcarb/tractor, en ik had al op de planning om heel me injectiehuis uit elkaar te halen en schoon te maken.
dat eenmaal gedaan, alles weer terug in mekaar, en toen begon het..
..hij starte niet meer., vonken sloegen intern in de bobine over dit was zichtbaar van buitenaf omdat het donker was (wel spectaculair ), en er stroomde flink wat benzine uit het injectiehuis naar buiten.
ik denk een samenloop van omstandigheden, die nu uiteindelijk opgelost zijn.
waaronder:
-rubber om injectiehuis niet goed meer (dat paddestoel afsluit)
-membraam naar de gallemiezen.
-injector en injectorkapje naar de gallemiezen.
-bobine ook naar de gallemiezen...
Uiteindelijk bij Citrocin&san een injectiehuis + bobine opgehaald met Bas en Q01z, was een erg gezellig ritje, en met veel dank aan Bas voor het rijden.
hierna het andere injectiehuis gemonteerd, en toen starte het nog niet, toen bobine ook gemonteerd, en jahoor.
mogelijk was mijn injectiehuis dan nog wel "goed" ... op de kromme polen na enzo, maar lag het dus enkel en alleen aan de bobine, die dan net moest overlijden toen ik mijn injectiehuis had schoongemaakt, lekker verwarrend.
gelukkig rijd ie weer, als een trein, geen gekke dingen meer geconstateerd, en hij trekt goed door, valt niet uit, en draait mooi stationair.
nu doet alleen me verlichting van me middenconsole het niet meer, maar dat heeft te maken met de bedrading bij me zekeringkastje dat NODIG nagekeken moet worden, mits de weersvoorspelingen gunstig zijn, ga ik daar de komende dagen tijd in steken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.