Wij hebben als tweede auto'tje een AX 1.1 first van 1994
139.000 lm gelopen
Ik dacht het lek, opgespoord te hebben zag bij de waterpomp een klein straaltje naar beneden en zo via carterpan naar beneden de grond op.
Nu weer kijken, en zie ik niets....
Hij doet het lijkt wel meer als de auto afkoeld of zo......als auto heet is, zie ik niets
Berder voelde ik nu eens verder en de rand van kartnet bab, aan de achterkent moter(kant onder ruitenwisser zeg maar) daar lag ook kleovloeistof op, ik voelde het met mijn vingers en ja smaakte goed..jich
Ik weet nu niet wat te denken, toch de waterpomp?
Of de koppakking?
en hoe kom ik erachter als het lijkt dat de auto met warme moter niets op de grond lekt
Verder olie normaal zwart!
Geen witte rook!
Help....
Waterpomp kost me bij de garage (geen Citroën) 300/350 euro gezien de distributie snaar ook vervanngen dient te worden, en het een bewerkelijk klusje is...
Helaas zelf kan ik het niet(invalide/rug)
Wat kost een koppakking vervangen?
En als de kop niet vlak is of gescheurt?
En kan er uit een lekke koppakking ook gewoon schoon groen achtig koelvloeistof komen.
En wat zal een comby woren qua prijs idee
waterpomp en koppakking
En is de auto dit reeel gezien nog wel waard, hij start altijd loopt lekker nooit stilstand op de accu en dinamo en keer na deze zijn toen vervangen
Achter dorpel bij achterwiel is plaatje netjes gelast, en voor in de binennspatborden bij vulopening ruitenvloeistof en andere kant gelijke plek
Met een andere axx van die leeftijd weet je het ook weer niet..
Ik hoor graag
arnold