Hallo, ik ben arnold en kom al tijdje kijken hier, maar nu heb ikzelf een probleem....
Wij hebben als tweede auto'tje een AX 1.1 first van 1994
139.000 lm gelopen
Ik dacht het lek, opgespoord te hebben zag bij de waterpomp een klein straaltje naar beneden en zo via carterpan naar beneden de grond op.
Nu weer kijken, en zie ik niets....
Hij doet het lijkt wel meer als de auto afkoeld of zo......als auto heet is, zie ik niets
Berder voelde ik nu eens verder en de rand van kartnet bab, aan de achterkent moter(kant onder ruitenwisser zeg maar) daar lag ook kleovloeistof op, ik voelde het met mijn vingers en ja smaakte goed..jich
Ik weet nu niet wat te denken, toch de waterpomp?
Of de koppakking?
en hoe kom ik erachter als het lijkt dat de auto met warme moter niets op de grond lekt
Verder olie normaal zwart!
Geen witte rook!
Help....
Waterpomp kost me bij de garage (geen Citroën) 300/350 euro gezien de distributie snaar ook vervanngen dient te worden, en het een bewerkelijk klusje is...
Helaas zelf kan ik het niet(invalide/rug)
Wat kost een koppakking vervangen?
En als de kop niet vlak is of gescheurt?
En kan er uit een lekke koppakking ook gewoon schoon groen achtig koelvloeistof komen.
En wat zal een comby woren qua prijs idee
waterpomp en koppakking
En is de auto dit reeel gezien nog wel waard, hij start altijd loopt lekker nooit stilstand op de accu en dinamo en keer na deze zijn toen vervangen
Achter dorpel bij achterwiel is plaatje netjes gelast, en voor in de binennspatborden bij vulopening ruitenvloeistof en andere kant gelijke plek
Met een andere axx van die leeftijd weet je het ook weer niet..
Ik hoor graag
arnold
steeds plasje koelvloeistof onder de AX??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bij de waterpomp zitten wat rubbertjes.. die kunnen slecht zijn natuurlijk, warm/koud kan daar wel invloed op hebben (dingen die opwarmen/afkoelen zetten uit/krimpen in).
Met warme motor moeilijk controleren.. (zou niet weten hoe) maar dat is toch wel het eerste waar ik aan denk.
Zeker als de distributieriem vervangen moet worden, want dan is de waterpomp minimaal net zo oud.
Prijs van koppakking + waterpomp + distributie, mja materiaal valt wel mee (~100-150) maar het is inderdaad best veel werk.
Als het gaat met je rug kan je misschien de slangenklemmen van de koelvloeistofslangen eens opnieuw vast zetten (die van mij zat ook eens los). Misschien kan het goedkoop.
Misschien is je koppakking nog goed, en is het alleen de waterpomp. Dat scheelt weer veel geld, maarja, straks ben je niet klaar en moet je nog een keer langs de garage.
Aan de andere kant, het cliche: als er al wat vervangen is, heb je verder een betrouwbare auto. Voor 350 euro vind je geen nieuwe betrouwbare auto denk ik...
Helaas geen pasklaar antwoord
Met warme motor moeilijk controleren.. (zou niet weten hoe) maar dat is toch wel het eerste waar ik aan denk.
Zeker als de distributieriem vervangen moet worden, want dan is de waterpomp minimaal net zo oud.
Prijs van koppakking + waterpomp + distributie, mja materiaal valt wel mee (~100-150) maar het is inderdaad best veel werk.
Als het gaat met je rug kan je misschien de slangenklemmen van de koelvloeistofslangen eens opnieuw vast zetten (die van mij zat ook eens los). Misschien kan het goedkoop.
Misschien is je koppakking nog goed, en is het alleen de waterpomp. Dat scheelt weer veel geld, maarja, straks ben je niet klaar en moet je nog een keer langs de garage.
Aan de andere kant, het cliche: als er al wat vervangen is, heb je verder een betrouwbare auto. Voor 350 euro vind je geen nieuwe betrouwbare auto denk ik...
Helaas geen pasklaar antwoord
Maar alleen waterpomp was al 300 a 350 euro..
Kost een combi dan , niet veel meer???
Zaterdag gaat hij naar de garage voor inspectie, maak me zorgen dat waterpomp vervangenis en dan nlg lekkage
Kun je weer nieuwe distributie riem aanschaffen...
Ik denk een comby.....
en ja we willen nog zo ver mogelijk met de auto rijden, 2004 voor 600 euro gekocht, en nog 90 euro retour gezien contactslot stuk...
en ja mijn vrouw is verlieft ok AX'je, als je een ander koopt weet je het ook niet, wat deze heeft
Dynamo, is al vervangen achterremmen....stukjes gelast bekende kwaaltjes.
Met de tijd nog 2 voorbandjes en rijd hij weer....
Banden ja is onderhoud..
Ik vindt de prijzen nogal laag hier voor een koppakking en waterpomp
Ik woon in almere
Weet iemand ene goed betaalbaar adresje dan?
Hoor graag
en nee in de moterkap lukt me niet vooroverhangen..onder de auto kijken heeft me al een dag bed gekost..
Gr
Arnold
Kost een combi dan , niet veel meer???
Zaterdag gaat hij naar de garage voor inspectie, maak me zorgen dat waterpomp vervangenis en dan nlg lekkage
Kun je weer nieuwe distributie riem aanschaffen...
Ik denk een comby.....
en ja we willen nog zo ver mogelijk met de auto rijden, 2004 voor 600 euro gekocht, en nog 90 euro retour gezien contactslot stuk...
en ja mijn vrouw is verlieft ok AX'je, als je een ander koopt weet je het ook niet, wat deze heeft
Dynamo, is al vervangen achterremmen....stukjes gelast bekende kwaaltjes.
Met de tijd nog 2 voorbandjes en rijd hij weer....
Banden ja is onderhoud..
Ik vindt de prijzen nogal laag hier voor een koppakking en waterpomp
Ik woon in almere
Weet iemand ene goed betaalbaar adresje dan?
Hoor graag
en nee in de moterkap lukt me niet vooroverhangen..onder de auto kijken heeft me al een dag bed gekost..
Gr
Arnold
Hmmm, rot als je zo beperkt wordt door je lichaam klinkt wel alsof je heel goed weet hoe het allemaal werkt..
Ik weet zelf niet zo goed "wat redelijk is", doe het meeste zelf..
Misschien weet iemand anders een garage in Almere?
't Is en blijft een gok, maar ik denk dat de koppakking ok is. (Wil iemand me corrigeren als dat onzin is?)
Deze zondag is een meeting in Nieuwegein (voor mij dichter dan voor jou) Misschien dat iemand er een blik op kan werpen?
En een auto die al laswerk heeft gehad op de standaard-roestplekken (dat zijn het) is weer wat meer waard...
Ik weet zelf niet zo goed "wat redelijk is", doe het meeste zelf..
Misschien weet iemand anders een garage in Almere?
't Is en blijft een gok, maar ik denk dat de koppakking ok is. (Wil iemand me corrigeren als dat onzin is?)
Deze zondag is een meeting in Nieuwegein (voor mij dichter dan voor jou) Misschien dat iemand er een blik op kan werpen?
En een auto die al laswerk heeft gehad op de standaard-roestplekken (dat zijn het) is weer wat meer waard...
Ik begin gek te worden...
Ja mensen ik zie bij gote regelmaat koelvloeistof onder de AX
Tevens heb ik bij het onder de auto kijken en voelen kloelvloeistof waargenomen o[ de rand van het carterpan...zit een rand en daarop ligt koelvloeistof.
Maar vandaag bij garage geweest, en kl.....ziet niets!
Hij heeft overal met lamp gekeken, ziet geen sporen?
En hij zag nergens iets lopen?
Hoe kan ik dan plekken onder de auto zien, en bij het vloelen met vinger en op de toch koelvloeistof waarnemen?
En onder de auto voelen achterkant bij kartnerpan op de rand en natte vingers hebben....die maken naar koelvloeistof?
En als we met de auto naar de garage gaan is het moterblok droog?
Dan is de auto warm en is het zoals ik denk verdampt en is er geen koelvloeistof, ik heb het idee dat bij een auto bij warm worden de koelvloeistof die op randjes ligt verdampt!
Of word ik nu geKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKkk
Hoe kan ik op de grond koelvloeistof zien liggen.
Het komt niet uit het gaatje onder de vuldop, meer achterkant moter, en zijkant waterpomp...als er iets op de straat lekt.
De slangen zijn heel...
Als het de kachelradiateur is zou deze binnen ook ruikbaar zijn, toch?
Ik had met iemand van het forum wat geregeld die zou mij helpen, maar wat moet ik nu, doorrijden het lekken wordt wel erger ...en duidelijker te constateren of?
Ik begrijp ook niet dat de garage de auto niet onder druk zet....maar hoge toeren laat lopen en dan kijkt en vervolgens niets ziet...dus??
Kent iemand dit probleem en kan iemand dit soort verschijnsel
lekt hij dan koelvloeistof bij het afkoelen,,,of wanneer dan ?
Kweet niet
Voe me nu erg vreemd ben ik het, zie ik spoken en hoe kan dit.
arnold
Tevens heb ik bij het onder de auto kijken en voelen kloelvloeistof waargenomen o[ de rand van het carterpan...zit een rand en daarop ligt koelvloeistof.
Maar vandaag bij garage geweest, en kl.....ziet niets!
Hij heeft overal met lamp gekeken, ziet geen sporen?
En hij zag nergens iets lopen?
Hoe kan ik dan plekken onder de auto zien, en bij het vloelen met vinger en op de toch koelvloeistof waarnemen?
En onder de auto voelen achterkant bij kartnerpan op de rand en natte vingers hebben....die maken naar koelvloeistof?
En als we met de auto naar de garage gaan is het moterblok droog?
Dan is de auto warm en is het zoals ik denk verdampt en is er geen koelvloeistof, ik heb het idee dat bij een auto bij warm worden de koelvloeistof die op randjes ligt verdampt!
Of word ik nu geKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKkk
Hoe kan ik op de grond koelvloeistof zien liggen.
Het komt niet uit het gaatje onder de vuldop, meer achterkant moter, en zijkant waterpomp...als er iets op de straat lekt.
De slangen zijn heel...
Als het de kachelradiateur is zou deze binnen ook ruikbaar zijn, toch?
Ik had met iemand van het forum wat geregeld die zou mij helpen, maar wat moet ik nu, doorrijden het lekken wordt wel erger ...en duidelijker te constateren of?
Ik begrijp ook niet dat de garage de auto niet onder druk zet....maar hoge toeren laat lopen en dan kijkt en vervolgens niets ziet...dus??
Kent iemand dit probleem en kan iemand dit soort verschijnsel
lekt hij dan koelvloeistof bij het afkoelen,,,of wanneer dan ?
Kweet niet
Voe me nu erg vreemd ben ik het, zie ik spoken en hoe kan dit.
arnold