Van de week stonden er voor de winkel bij ons 7 agenten op zaterdag ochtend keihard bekeuringen uit te schrijven, zonder pardon iedereen op de bon die fietste!
Er staat in het begin van de straat een (klein) bord waar op staat dat er op zaterdag en vrijdag (markt) niet gefietst mag worden, veel mensen weten dit niet en in de ochtend dat je nog niemand tot last bent, fietsen deze mensen rustig door de binnenstad.
Dan zie je daar klanten wat juist altijd van die begripsvolle mensen zijn daar zo op de bon geslingerd worden daar word ik wel even stil van, waarom geen waarschuwing daar creëer je een positief beeld over de politie en nu juist het tegenovergestelde!
----------------------------------------------------------------------------------
Geval 2?
Loop je door de binnenstad van Utrecht, loopt er een groep jongeren(8man) door de binnenstad beetje luidruchtig te doen, en ziet de groep 2 agenten lopen(hele ratteplan pistool peperspray) en begint die groep de politie in het bijzijn van veel mensen zo uit te schelden dus ik denk wat gebeurt hier?
De politie reageert gewoon niet en laat zich zo uitschelden en loopt zo door, daar zakt mijn broek van af....... waar gaat het naartoe wel zaterdag ochtend mensen op de bon slingeren maar als er een keer echt de openbare orde verstoord word lopen ze door?
Laat ik maar niet verder ingaan dan ik keer sochtends om half 6 met het bezorgen van de ochtendkrant aangehouden word dat ik zonder licht fiets...
En vorige week op TV een stukje over dat de politie echt niet kan bezuinigen.....
De Politie?
Moderators: Rock's, webmasters
Probleem is beetje dat de politie ook hun opdrachten krijgt he. Ze moeten een quota halen voor boetes schrijven. Zij krijgen ook maar de opdracht daar te gaan schrijven...
En die groepen... Tja.. Ze mogen niks. Eigenlijk moet je 1x een waarschuwing geven en daarna erop in hakken met een lekkere gummyknuppel en heel de groep wegens belediging naar bureau halt sturen. Maar ja in nederland mogen ze niks doen.
Moet zelf zeggen dat ik altijd gematst word. Al 10x aangehouden nooit een bon gekregen...
(Fietsers zonder ligt kan ik btw wel schieten... Net zo iri als geen richting aangeven bij verlaten rotonde...)
Maar ongetwijfeld frustrerend om te zien.
En die groepen... Tja.. Ze mogen niks. Eigenlijk moet je 1x een waarschuwing geven en daarna erop in hakken met een lekkere gummyknuppel en heel de groep wegens belediging naar bureau halt sturen. Maar ja in nederland mogen ze niks doen.
Moet zelf zeggen dat ik altijd gematst word. Al 10x aangehouden nooit een bon gekregen...
(Fietsers zonder ligt kan ik btw wel schieten... Net zo iri als geen richting aangeven bij verlaten rotonde...)
Maar ongetwijfeld frustrerend om te zien.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Dus als jou baas zegt spring in de sloot dan?
Ja waarom gaat die grens dan niet wat naar beneden met het minima aan boetes schrijven(ik weet dat het zo werkt) maar kom op ga boeven vangen!(lees laat ze wat zinnigs doen)
En ze mogen niks doen? als ik in me eentje dat gezegd had hadden ze een bon uitgeschreven voor belediging van ambtenaar in functie, waarom schrijven zie die bon dan niet, ze moeten toch aan bepaald aantal bekeuringen komen?
Ja waarom gaat die grens dan niet wat naar beneden met het minima aan boetes schrijven(ik weet dat het zo werkt) maar kom op ga boeven vangen!(lees laat ze wat zinnigs doen)
En ze mogen niks doen? als ik in me eentje dat gezegd had hadden ze een bon uitgeschreven voor belediging van ambtenaar in functie, waarom schrijven zie die bon dan niet, ze moeten toch aan bepaald aantal bekeuringen komen?
Een agent dient zich ook professioneel te gedragen en (onnodige) escalatie te vermijden. Ff slikken dus voor hun, maar tevens voor de eigen veiligheid. Jij bent iets makkelijk tegen de grond te werken dan acht man tegelijk. (in het wilde weg schieten telt niet)Happytree wrote:Dus als jou baas zegt spring in de sloot dan?
AX GTI '91
dus 1 man wel bekeuren en als het een groep is niet wegens de veiligheid? dat is gewoon weglopen voor de problemen(ze verstoren de openbare orde)
Ik ben niet zo bang aangelegt maar als oma daar loopt en die ziet die jongere de binnenstad op stelte zetten en hoort dat geschelt kan dat toch een belemering zijn om de stad in te gaan.
er gelden regels groep of niet! dan maar wat extra politie oppiepen maar het moet toch niet zo worden dat als je in een groep loopt je alles kan maken!
Ik ben niet zo bang aangelegt maar als oma daar loopt en die ziet die jongere de binnenstad op stelte zetten en hoort dat geschelt kan dat toch een belemering zijn om de stad in te gaan.
er gelden regels groep of niet! dan maar wat extra politie oppiepen maar het moet toch niet zo worden dat als je in een groep loopt je alles kan maken!
klopt, deze plannen komen uit het driehoeksoverleg (overleg met de burgermeester districtschef en officier van justitie)Mark wrote:Probleem is beetje dat de politie ook hun opdrachten krijgt he. Ze moeten een quota halen voor boetes schrijven. Zij krijgen ook maar de opdracht daar te gaan schrijven...
over het quota, dit waren voor politie fryslan vorig jaar 110 boete's per agent.. dat zijn er dus nog geen 2 per week op jaar basis..