Monteur, achterspoiler spuiten en beugel motorkap

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pascalle
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Monteur, achterspoiler spuiten en beugel motorkap

Post by Pascalle »

Ik zoek een monteur in de buurt van Apeldoorn die APK-keuringen en onderhoud voor mijn AX wil doen. Zorgvuldig en tegen een redelijke prijs.

Ik heb een witte AX Plaisir (1.1 injection) uit 1991. Rijdt prima en nauwelijks roestplekken.

Wel moet mijn achterspoiler opnieuw gespoten/geschilderd worden. Hoe moet ik dat doen en met welke verf?

Ook is een beugel van mijn motorkap een beetje gammel en moet dus vervangen worden. Zijn die tweedehands te koop en waar?

Verder doet de sproeier van de achterruit het niet. Hoe los ik dat op?

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Hoi en welkom hier.
Wij zijn dol op witte Plaisir's!

Ik heb je vraag even verplaatst naar "technisch" en ga een poging doen om er wat nuttigs over te zeggen.

Voor de apk en onderhoud een beetje in je lokale kennissenkring rondvragen met welke garages zij positieve ervaringen hebben. Sommige garages beschouwen de apk als een vrijbrief om voor een paar honderd euro aan de auto te gaan versleutelen. De Citroën dealer is vaak duurder omdat zij in principe alleen originele onderdelen gebruiken.

Bij een verfspeciaalzaak kun je verf op exact de juiste kleur laten mengen. (Neem dan wel je AX mee). De spoiler is van plastic, voor een goede hechting is het erg belangrijk om eerst een primer voor kunststof aan te brengen. Meteen bij de verfspeciaalzaak om vragen.

Beugels zijn 2ehands te koop. Hier op het forum bijvoorbeeld of op de sloop. Ik heb er zelf nog wel twee liggen. 15 euro inclusief verzendkosten?

Een niet werkende ruitesproeier bij een AX is vaak een niet werkend pompje. Laat iemand de sproeier bedienen terwijl jij met je hoofd tussen het voorwiel en de koplamp zit aan passagierskant van de AX. Daar zit het reservoir en het pompje. Als het pompje het doet moet je een zoemend geluid horen.
Heeft de AX wel een achterruitsproeier?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply