Hallo hier een vreemde eend in de bijt,Wij rijden een C15e met een Tu3 Carbu 1993 blok erin, nu rammeld ie nogal als ie koud is (zuiger),en walmt bij bergaf rijden.
Nu mijn vraag; ik ben van plan er een Tu5 onderblok erin te doen,en daarop de Tu3 kop te plaatsen,kan dit?(zijn die Tu+5 koppen misschien hetzelfde?(qua kleppen e.d.?)
Of is het beter een complete Tu5+eigen kop te plaatsen en dan het carbuspruitstuk daarop gebruiken ?
Deze vraag heb ik eerlijkheidshalve ook op het citroënforum staan ,maar dat draadje loopt niet zo hard,ik geloof dat hier échte Tu kenners rondsurfen.Vandaar...
mvg C
Kop(pen) Tu3 Tu5
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb je vraag even verplaatst naar "technisch".
TU3 carb is het 1.4L AX GT carb blok, K2A. Of bij jou misschien wel K2B.
TU5 is het 1.6L blok, altijd met injectie geleverd.
Wij hebben het hier meestal over ombouw naar 1.6 L.
Daarover is hier erg veel te vinden.
Ik meende dat Tijmen een 1.4 kop + carb op een 1.6 onderblok had gezet en daarmee prima vooruit kon komen.
TU3 carb is het 1.4L AX GT carb blok, K2A. Of bij jou misschien wel K2B.
TU5 is het 1.6L blok, altijd met injectie geleverd.
Wij hebben het hier meestal over ombouw naar 1.6 L.
Daarover is hier erg veel te vinden.
Ik meende dat Tijmen een 1.4 kop + carb op een 1.6 onderblok had gezet en daarmee prima vooruit kon komen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Tijmen heeft een 1.3 sport kop (dubbele carb) op een 1.6 onderblok,Rio97 wrote:Ik meende dat Tijmen een 1.4 kop + carb op een 1.6 onderblok had gezet en daarmee prima vooruit kon komen.
evenals Denny geloof ik en Jeffrey misschien ook wel.
Collin heeft ook een bijzondere combinatie echter weinig compressie.
het is wel belangrijk te weten welke kop/blok je hebt er zijn nl. ook "gewone" 1.4 carbs geleverd
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
De kop die op het 1600 onderblok zou komen heeft een solex registercarbu.
Of ik ga op zoek naar een 1600 kompleet(met kop) waar ik enkel het inlaatspruitstuk +benzinepompje overzet,maar dan hoop ik dat er een slingernok aan het uiteinde zit ,om die benzpomp te bewegen
De onsteking moet óók nog overgezet worden (verdeelkap)
Vandaaar de 1400 kop op 1600 blok.
Maar ik zal dit forum nog eens goed doorspitten,er staan veel leuke draadjes in... Gr C
Of ik ga op zoek naar een 1600 kompleet(met kop) waar ik enkel het inlaatspruitstuk +benzinepompje overzet,maar dan hoop ik dat er een slingernok aan het uiteinde zit ,om die benzpomp te bewegen
De onsteking moet óók nog overgezet worden (verdeelkap)
Vandaaar de 1400 kop op 1600 blok.
Maar ik zal dit forum nog eens goed doorspitten,er staan veel leuke draadjes in... Gr C