ax valt uit bij weinig gas vanuit stilstand
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax valt uit bij weinig gas vanuit stilstand
De ax valt al geruim een maand wel 1 keer per rit uit, erg storend natuurlijk, maar hij start wel altijd prima, en verder doet ie niks raars, dus ervaarde ik het nog niet echt als storend, nu helaas wel.
net de kap opengedaan, bij stationair draaien draait ie erg onregelmatig, met een 'net wel/net niet' toertje, erg laag en bokkerig, blok trilt ook.
ik hoor een duidelijk tikkend geluid uit het injectiesysteem komen, injector voor de 2e keer naar zijn grootje ?
als ik het halve maantje met de gaskabel een duwtje geef (gas geef) dan hoor ik een soort sissend geluid, en dan valt ie bijna uit, en als ik dan gewoon een goeie beweging er mee maak doet ie 't prima.
als ik vanuit stilstand wil wegrijden, met langzaam gas, valt ie dus uit, ook bij het uitrollen met voet van het gas.
als ie uitvalt brand het accu-lampje, maar dat is normaal, accu laad prima, geeft netjes rond de 14v, en hij start verder ook goed.
net de kap opengedaan, bij stationair draaien draait ie erg onregelmatig, met een 'net wel/net niet' toertje, erg laag en bokkerig, blok trilt ook.
ik hoor een duidelijk tikkend geluid uit het injectiesysteem komen, injector voor de 2e keer naar zijn grootje ?
als ik het halve maantje met de gaskabel een duwtje geef (gas geef) dan hoor ik een soort sissend geluid, en dan valt ie bijna uit, en als ik dan gewoon een goeie beweging er mee maak doet ie 't prima.
als ik vanuit stilstand wil wegrijden, met langzaam gas, valt ie dus uit, ook bij het uitrollen met voet van het gas.
als ie uitvalt brand het accu-lampje, maar dat is normaal, accu laad prima, geeft netjes rond de 14v, en hij start verder ook goed.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
ik heb ondertussen op 98 gereden met injectiereiniger en de bdpsensor is vervangen.
sindsdien is de ax niet meer uitgevallen, maar hij loopt nog niet mooi.
er zit nog ergens een vacuumlekje, nog niet ontdekt waar die zit.
wat voor stappenmotor heb ik nodig? dat is het pompding op de zjkant van het injectiehuis toch?
moet ik die nieuw of 2ehands kopen?
want die vervang ik dan zowiezo nog wel aangezien die niet goed werkt.
sindsdien is de ax niet meer uitgevallen, maar hij loopt nog niet mooi.
er zit nog ergens een vacuumlekje, nog niet ontdekt waar die zit.
wat voor stappenmotor heb ik nodig? dat is het pompding op de zjkant van het injectiehuis toch?
moet ik die nieuw of 2ehands kopen?
want die vervang ik dan zowiezo nog wel aangezien die niet goed werkt.
stappenmotor:
Bosch:
Dat zwarte vierkante doosjes dat tegen je gasgeef-ding aan zit.
MM:
http://ax.mnm-tm.nl/AXclub/Topics/19710 ... ring_m.jpg (uit de howto injectiehuis reinigen)
Voordat je het apparaat vervangt kan je ook eens de kabels schoonmaken, soms is het iets heel simpels.
Als je het gesis kunt opwekken door voor de motorkap te staan en met de hand gas te geven, kun je misschien de oorzaak vinden.
Mijn Bosch stappenmotor doet trouwens klik-klik-klik als je de sleutel op contact zet (als alle lampjes aan gaan), maar eenmaal rijdend zou hij dat niet meer moeten doen.
2e hands is trouwens prima.
Bosch:
Dat zwarte vierkante doosjes dat tegen je gasgeef-ding aan zit.
MM:
http://ax.mnm-tm.nl/AXclub/Topics/19710 ... ring_m.jpg (uit de howto injectiehuis reinigen)
Voordat je het apparaat vervangt kan je ook eens de kabels schoonmaken, soms is het iets heel simpels.
Als je het gesis kunt opwekken door voor de motorkap te staan en met de hand gas te geven, kun je misschien de oorzaak vinden.
Mijn Bosch stappenmotor doet trouwens klik-klik-klik als je de sleutel op contact zet (als alle lampjes aan gaan), maar eenmaal rijdend zou hij dat niet meer moeten doen.
2e hands is trouwens prima.
-
- profiel verwijderd
nadat ik het injectiehuis helemaal had schoongemaakt en uit ellkaar had, en dat weer allemaal terugbouwde, starte de ax niet meer.
of injector stuk (logisch) , of membraan in benzinedrukregelaar stuk (logisch) ,
maar in dit geval reed de ax pas na het vervangen van de verdelerkap.
dus, hij rijd weer, ik weet alleen nog niet echt hoe, vandaag proefritje maken.
en kijken of ik dat gesis nog kan ontdekken.
of injector stuk (logisch) , of membraan in benzinedrukregelaar stuk (logisch) ,
maar in dit geval reed de ax pas na het vervangen van de verdelerkap.
dus, hij rijd weer, ik weet alleen nog niet echt hoe, vandaag proefritje maken.
en kijken of ik dat gesis nog kan ontdekken.
ja erg bizar, dus mogelijk werkt het oude injectiehuis nog gewoon, en ging me verdeler net juist op het moment stuk dat ik mijn inectiehuis uit elkaar had gehaald, lekker verwarrend zoiets haha.
maar een nieuwe storing heeft zich al weer aangemeld voor het lijstje, verlichting van middenconsole is er mee opgehouden grr.
ik ga de komende dagen zowiezo kijken of hij niet meer stottert, of slecht stationair loopt, en of ik het gesis nog hoor...
maar een nieuwe storing heeft zich al weer aangemeld voor het lijstje, verlichting van middenconsole is er mee opgehouden grr.
ik ga de komende dagen zowiezo kijken of hij niet meer stottert, of slecht stationair loopt, en of ik het gesis nog hoor...